Gud vad kul att det gick så pass bra för er idag, måste säga att det gick riktigt bra!
Tror absolut att han kan bli körhäst med lugn och trevlig inlärning så lär han sig att det är ok i sin takt

Skynda långsamt som man brukar säga.
Duktiga ni båda är =D
KL.
Här har det också gått väldigt bra idag, otroligt härligt väder idag. Varmt och skönt till och med, känns som det var ett tag sedan tyvärr.
Åkte upp lite tidigare än L så jag hann borsta igenom Sakura också och herre min gud, tog nästan en hel jävla timme (ursäkta ordvalet).. Hon hade gnuggat in sig väl må jag lova och efter allt regn igår så kan jag nog ana det.
Lite nya sår också, insidan av bakbenen bland annat så det såg fan ut som dom stått arsle mot arsle. Lite tjock i ena bakbenet men inte direkt mycket, ingen värme lr feber pigg och allert. Bara fortsätta med sårvätska och blåspray på henne!
Ojdå, förlåt här pratar jag vidare även om henne och det var inte meningen, förlåt!
Miraz fick sig en rejäl omgång också, inga sår på henne tack och lov! Men hon håller sig undan vid maten om det blir så, hon är inte den som skulle försöka gå emot lr försöka ta för sig när en annan jagar bort utan då sticker hon direkt

Min lilla fegis men det känns bra ibland måste jag erkänna!
L fick rida henne i paddocken idag som vi hade planerat, blev på en volt i övre delen av paddocken då resten var så himla blöt men Miraz är liten så volten blev ganska stor ändå.
Hon red mesta delen skritt runt, byte varv och red i små volter osv. Mycket lyssna på mig övningar och det gick ruskigt bra för dom.
Miraz är dock stel i ena sidan eller har iaf svårare för ena sidan och den började hon protestera lite i (lr så var hon sjukt uttråkad) hon är ju van med och rida ut. Men hon gick fram direkt trots test med att stanna och backa två steg och titta åt hemåt typ.
Dom travade även idag utan större problem, lite mer smackning i dåliga sidan men det gick bra. L var riktigt glad och Miraz verkade väldigt nöjd också på slutet.
Vi avslutade med att dom red ut på ängen och skrittade först runt där sedan tog dom lite trav och vilken skillnad på häst. Paddock är inte roligt enligt Miraz tror jag, men hon har å andra sidan inte blivit riden i paddock mer än 3-4ggr? Tja, innan vi flyttade hit till lösdriften nu då.
Den har hon invigt två ggr nu och det går bra.
På ängen blev det som sagt en annan häst och ett annat tänk framåt, i traven blev hon taggad och ville hellre springa fort i galopp och busa runt om hon fick bestämma men hon höll sig på mattan och lyssnade, sen skulle dom ta en kort galopp och då var blev hon lite het så när L bromsade in henne så blev det något släng med huvudet och lite slängigt/hoppigt med frambenen men sen tog dom sig en fin liten galopp rakt emot oss.
WOW vad Miraz lyste av glädje alltså, så underbart och se. Efter den korta galoppen ville hon mer

Haha
Men där avslutade vi och gick istället hemåt. Där fick hon lite mat innan hon fick gå ut till skrikiga Sakura.