Bukefalos 28 år!

10:orna kapitel 8

Status
Stängd för vidare inlägg.
Shit!! Nu kom infomailet inför terrängen på söndag och jag fick tväront i magen :nailbiting::wtf:
Vilka mer var det här som skulle med? :D
Är vi med i samma grupp, unghästgruppen?
TAGGA!!!:banana::bump::nailbiting:

Red för tränare ikväll. Samma som förra veckan. Och jäklar!! :eek::D:love:
Tränade sits, övergångar, galoppfattningar och att få Våd att slappna aaaav. Och jäklar vad fin han blev stundtals!! av 20 fattningar blev kanske 10 bra, 5 skitkassa och 5 heeeelt underbara :love::love:
Detta är något vi ska nöta mer. Efteråt stod han i stallgången och såg verkligen så nöjd och lugn ut. Han kan ju se trött ut efter om han jobbat hårt. Men nu var det mer ett lugn och nöjdhet över att fått jobba på helt rätt sätt. Underbart att se :D:love:
 
Shit!! Nu kom infomailet inför terrängen på söndag och jag fick tväront i magen :nailbiting::wtf:
Vilka mer var det här som skulle med? :D
Är vi med i samma grupp, unghästgruppen?
TAGGA!!!:banana::bump::nailbiting:

Jag fick också informationsmailet! Så spännande! :D

Japp, vi är i samma grupp alla tre :)

Jag är mest "orolig" för pass nr 2, Kaprifol gillar inte att lämna de andra hästarna så att hoppa en bana kan bli lite klurigt har jag en känsla av. Annars ska det nog gå bra :P
 
Jag fick också informationsmailet! Så spännande! :D

Japp, vi är i samma grupp alla tre :)

Jag är mest "orolig" för pass nr 2, Kaprifol gillar inte att lämna de andra hästarna så att hoppa en bana kan bli lite klurigt har jag en känsla av. Annars ska det nog gå bra :P

Roooligt!! :D
Vem är den tredje? Nick? (Jag och mitt guldfiskminne)
 
Liten uppdatering från mig.

Mirax har fått stå på box två dygn nu med jodopaxomslag vilket har gjort sitt. Igår var hon mindre halt och idag syntes ingenting förutom lite stelhet
från att bara fått stå på box.

Hon fick även tänderna kollade igår och dom var så fina så, lite vassa men inget farligt alls. Kändes bra det =D
Hon hade sina vargtänder kvar också, tydligen har jag inte tagit bort dom innan, konstigt.

Hur som helst så satt dom precis intill käktänderna och vet tyckte inte dom behövdes tas om hon iaf inte reagerar på något vis. Så vi skulle avvakta med dom. Hon sa det, dom sitter så pass tätt (helt intill bakre tänderna) så skulle bettet ev komma åt så skulle det bli mot käktänderna med nästan. Så hon trodde inte det var någon fara.
Var mer jag som känner att jag vill ha bort dom iaf :p Men vi väntar lite!

Vi pratade även om röntgen som fortfarande inte blivit av, blir alltid någonting annat som kommer i vägen men vi pratade om att komma till kliniken
i oktober eller november, vi skulle höras om det. Kan hända att vargtänderna kanske ryker redan då annars skulle det bli vid nästa tandkoll om 1år.

Hur som helst, idag fick fröken komma ut i lösdriften igen och hon var SÅ taggad. Exploderande bomb nästan, fick knappt borta och fixa med henne för det skulle gå fort och så är hon absolut inte! Hon stå bara och njuter vanligtvis så detta var en helt annan häst idag :p Märks att hon bara stått i box.

Sen fick hon mat, så jag släppte lös henne vilket jag brukar göra om man är där själv lr så.

Kommer ut från sadelrummet och ser hur hon skyyyyndar sig bort till ingången vid hagen och vill in, så jag får gå efter och knäppa upp grimman och öppna och fort in ska hon, går och dricker lite vatten sen raka vägen upp till dom andra och börja brunsta SUCK!!
Två dagar ifrån kompisarna och vips så ska man börja brunsta, vad fasen :p Trodde det var slut nu faktiskt, haha

Sedan fick hon väl lite glädjeskutt i hagen och for runt lite lätt, jag tyckte det såg ut vid något tillfälle (när hon gick igenom det blöta) att hon kanske halta till lite ibland men jag hoppas jag såg fel lr att det kanske var pga underlaget hon gick igenom.

Sen lite glada nyheter, frågade om att ev stalla in Miraz om Sakura flyttar, och det visar sig att två i stora stallet ska flytta så han sa att det är inte alls omöjligt, med andra ord kan vi få en boxplats inne i stora stallet istället för en utebox. Jippi =D Hihii

Så håll tummarna nu =D

Och @sassiball
Min går ju bra barfota men eftersom det finns bakterier där uppe nu som angriper och gör hålväggar/bärrandsröta och hovbölder så tänker jag sko fram. Det vill säga om en hovis får på några skor. Hon är lite plattfotad och sen har hon sina hålväggar och den hovis jag pratat med nu sa att det kan bli problem då.

Sen var hon väldigt vrång med att ALLA araber är ömfotade, det gillade jag inte för jag vet flera stycken som rids barfota utan problem!
Blir så trött på folk som tror sig veta allt.. Eller så vill dom ha det så för att dom ska ha mer jobb till sig. Jag vet ej!
 
Jag är imponerad över hur ni håller igång och skriver i bästa tråden!
Jag har varit inne och läst och följt er nästan dagligen, men oftast utan att ens logga in. Sommaren har varit en blandning av det bästa och det värsta... och inte så mycket hästrelaterat...
Lilla hästen har gått på bete och jobbat på gräsmagen (vääääldigt tjock är hon) och jag har fött barn (en liten flicka som föddes 29/6). Så nu har vi två barn av varje:love:!
En månad senare slogs världen i spillror av en nära anhörigs plötsliga dödsfall.
Först nu börjar tillvaron återgå till det normala något sånär.
Jag har satt igång hästen lite smått. Hon går fortfarande ute, men vi stallar nog in när som helst nu. Det blir något, eller några lättare pass i veckan. Jag tänker inte bli stressad för att det inte blir kontinuerlig motion, utan glädjas för varje pass jag får till har jag bestämt mig för. Med fyra barn varav en bebis är det ibland lite snårigt med tiden...
Glädjande är att det känns jättebra att rida efter kejsarsnittet och jag mår så bra fysiskt och framför allt psykiskt när jag får umgås med min häst och rida lite. Dygnet runtutevistelsen har gjort henne gott också. Hon känns nästan finare än när jag ställde av henne i våras. Mjuk och avspänd och alltid positiv till att jobba.
Hade ett jättehärligt pass för någon vecka sedan och var på väg att anmäla mig till pay n ride i ett uttryck av överentusiasm:pPasset efter hade bebban varit snuvig och ätit lite dåligt under natten, vilket resulterade i överfulla, ömmande bröst som knappt medgav till lätttridning... Nja det gör nog inget om vi väntar ett år med att åka ut...;)
 
Jag är imponerad över hur ni håller igång och skriver i bästa tråden!
Jag har varit inne och läst och följt er nästan dagligen, men oftast utan att ens logga in. Sommaren har varit en blandning av det bästa och det värsta... och inte så mycket hästrelaterat...
Lilla hästen har gått på bete och jobbat på gräsmagen (vääääldigt tjock är hon) och jag har fött barn (en liten flicka som föddes 29/6). Så nu har vi två barn av varje:love:!
En månad senare slogs världen i spillror av en nära anhörigs plötsliga dödsfall.
Först nu börjar tillvaron återgå till det normala något sånär.
Jag har satt igång hästen lite smått. Hon går fortfarande ute, men vi stallar nog in när som helst nu. Det blir något, eller några lättare pass i veckan. Jag tänker inte bli stressad för att det inte blir kontinuerlig motion, utan glädjas för varje pass jag får till har jag bestämt mig för. Med fyra barn varav en bebis är det ibland lite snårigt med tiden...
Glädjande är att det känns jättebra att rida efter kejsarsnittet och jag mår så bra fysiskt och framför allt psykiskt när jag får umgås med min häst och rida lite. Dygnet runtutevistelsen har gjort henne gott också. Hon känns nästan finare än när jag ställde av henne i våras. Mjuk och avspänd och alltid positiv till att jobba.
Hade ett jättehärligt pass för någon vecka sedan och var på väg att anmäla mig till pay n ride i ett uttryck av överentusiasm:pPasset efter hade bebban varit snuvig och ätit lite dåligt under natten, vilket resulterade i överfulla, ömmande bröst som knappt medgav till lätttridning... Nja det gör nog inget om vi väntar ett år med att åka ut...;)
Grattis till bebisen , så härligt :) Hemskt med dödsfallet usch.
 
De tar sin tid att läsa ikapp. Ni skriver så himla mycket. Är jättekul! Har dock inte känt att vi har så mycket att dela med oss av de senaste.
Denna veckan har vi börjar galoppera igen så börjar känna att de händer något. Talladin är jätteglad, han har ju inte haltat sen någon vecka efter skadetillfället och inte alls fattat varför vi först bara skrittade massa veckor och sen har "bara" travat. Han har ju galopperat i hagen sen han slapp pyttehagen. Igår fick han dock massage igen så idag är det vilodag. Hon tyckte han var bättre än sist och nästa massage om ca tre månader.
Jag är sån att jag måste ha mål med ridningen för att tycka det är roligt så har lite planer för oktober. Vårt stora mål är en fälttävlan den 24 oktober. Så träning inför den är det som gäller nu. Han var ju redo innan såret så tänker att lite kom igång är det som behövs. Har en pay and jump inplanerat och ska försöka hinna med någon hoppträning och såklart lite terränghoppning. Annars ligger bygga muskler på agendan. Han har inte tappat speciellt mycket kondition eftersom han minst skrittats nästan hela tiden och är en sån typ som alltid har kondition så det räcker och blir över. Muskler däremot saknas endel framtill. Tips mottages gärna.

Har pratat med dem som håller fälttävlan och det är en snäll och bra bana att börja med. De har även en pay and cross den 10 med ungefär samma bansträckning som kommer åka på för att han ska vara beredd på vad som kommer den 24. Allt för att han skall få en trevlig utflykt. Gör inget om vi kommer sist bara vi har kul båda två.
 
@Diabetikern

Kan haka på detta med motigt just nu.

Här har man kommit igång med båda efter en tids skit med deras hovar (som sagt, som jag aldrig haft problem med tidigare)....!!!
Idag var det dags igen och denna gången Miraz, såklart!7

Blev uppringd om att hon är halt och jag fort upp så hon sa det som ringde, fan kan du telopportera dig :p

Och jo, minsann är hon halt. Höger fram och igår tog jag ur kletet ur hovarna för tänkte låta hålen lufta lite, vilket jag gör ibland.
Så jag funderade på om det fastnat någon sten men det hade det inte och hålen ser väldigt fina ut osv.

Men sen när jag får se henne röra sig så ser det tusan ut som att det är en böld, men jag vet inte och hade ingen som kunde hjälpa mig
känna där henne så jag har gjort rent hoven och lagt jodopax omslag, outspädd.
Så nu bor hon inne i natt och imorgon har jag turen med mig eftersom dom ska få sina tänderna fixade båda två, så då får vet kika på hoven och sen får hon kika på Sakuras spark också då.

Trött är jag, vill knappt ha någon häst kvar nu!
Men fick veta från stallägaren idag att dom har bärrandsröta som går där uppe, alla föl och unghästar får sånt där tydligen och hovbölder är lika
flitiga där uppe också. Så det är väl någon bakterie som trivs i hagarna där uppe.

Så nu tänker jag nog sko min fröken fram, men hon får vänta lite till. Hoppas på att Sakura ev flyttar innan måndasskiftet.

Och just nu är jag riktigt fattig, innan ens lönen kommit på kontot. Livrädd för att pengarna inte ens ska räcka till alla vetvårdsräkningar som blir nu :(
Usch, vad motigt. Hoppas på bättring.
 
Vet inte om det är någon idé och skriva något här men kan väl iaf säga att det inte var någon hovböld, veterinären kikade och hon sa att visst reagerade hon lite vid tryck men hon sa att det antagligen packats med lera i hålrummet och därav har hon blivit halt, hon sa även att det var bra att hon reagerade så starkt direkt för annars hade detta kunnat blivit en hovböld om det gått 1-2 dagar till utan symtom.

Så det var rätt av mig och ställa in henne med jodopaxomslag.
Två nätter fick hon stå inne så och sen var hon ohalt.

Fick komma ut i förrgår och igår var hon halt igen.. Så fick sova inne!
Medans jag rengjorde henne i förrgår så såg jag att hennes skin vid ballarna/karleden blivit lite konstigt och det även kommit som en liten blåsa så gjorde rent och smorde in det.

Igår hade detta torkat och spruckit lite granna och jag tyckte mig känna igen mönstret och mycket riktigt, fick veta att för mycket outspedd jodopax kan ge blistringeffekt och skinnet där är väldigt tunt och känsligt så det har nog blivit det.
Jag har antagligen dränkt för mycket jodopax i omslaget till hoven så det har tagit sig upp och lagrats vid ballarna/karleden och gjort detta nu. Känner mig hemsk, ska jag ens ha häst längre? :(

Så som sagt, hon fick bo inne i natt i hopp om att hon skulle torka upp osv.

Fick dagens uppdatering och hon var såklart lite halt när hon fick gå ut i hagen.
Hon kan inte stå på utebox dygnet runt för hon gräver upp bädden så stenarna kommer fram under och allt kiss som aldrig mockas ur direkt (sen tidigare) grävs upp. Var inte populärt så att säga.

Så just nu vet jag inte hur detta skall gå. Hon kanske kan stå i en av sjukhagarna, men helt ärligt vet jag inte om hon kommer acceptera det heller och det skulle verkligen bli massa gnäll om hon gräver upp även dom :S

Ska försöka få tag i hovslagaren idag också, hon skulle kika om det går och sätta skor fram eller inte.
Nu har jag inte verkat henne på 1v och hovarna har blivit lite långa men tänkte att det kanske är bättre så så kan hon få till det sen kanske än
att jag rundar av dem och hon får mindre och ta i.
Lika bra och låta dom vara då kände jag.

Så snälla, håll lite tummar för oss nu. Tycker synd om Miraz nu, hon vill verkligen inte bara stå hon vill ut på äventyr eller göra något annat än bara gå i den där förbannat leriga och äckliga hagen nu!
 
Jag fick också informationsmailet! Så spännande! :D

Japp, vi är i samma grupp alla tre :)

Jag är mest "orolig" för pass nr 2, Kaprifol gillar inte att lämna de andra hästarna så att hoppa en bana kan bli lite klurigt har jag en känsla av. Annars ska det nog gå bra :P

Så roligt ni kommer ha!! :)

Vi har grävmaskin hemma och gräver vatten just på söndag , men får jag nån minut över så kommer jag och tittar :) :D
 
Vet inte om det är någon idé och skriva något här men kan väl iaf säga att det inte var någon hovböld, veterinären kikade och hon sa att visst reagerade hon lite vid tryck men hon sa att det antagligen packats med lera i hålrummet och därav har hon blivit halt, hon sa även att det var bra att hon reagerade så starkt direkt för annars hade detta kunnat blivit en hovböld om det gått 1-2 dagar till utan symtom.

Så det var rätt av mig och ställa in henne med jodopaxomslag.
Två nätter fick hon stå inne så och sen var hon ohalt.

Fick komma ut i förrgår och igår var hon halt igen.. Så fick sova inne!
Medans jag rengjorde henne i förrgår så såg jag att hennes skin vid ballarna/karleden blivit lite konstigt och det även kommit som en liten blåsa så gjorde rent och smorde in det.

Igår hade detta torkat och spruckit lite granna och jag tyckte mig känna igen mönstret och mycket riktigt, fick veta att för mycket outspedd jodopax kan ge blistringeffekt och skinnet där är väldigt tunt och känsligt så det har nog blivit det.
Jag har antagligen dränkt för mycket jodopax i omslaget till hoven så det har tagit sig upp och lagrats vid ballarna/karleden och gjort detta nu. Känner mig hemsk, ska jag ens ha häst längre? :(

Så som sagt, hon fick bo inne i natt i hopp om att hon skulle torka upp osv.

Fick dagens uppdatering och hon var såklart lite halt när hon fick gå ut i hagen.
Hon kan inte stå på utebox dygnet runt för hon gräver upp bädden så stenarna kommer fram under och allt kiss som aldrig mockas ur direkt (sen tidigare) grävs upp. Var inte populärt så att säga.

Så just nu vet jag inte hur detta skall gå. Hon kanske kan stå i en av sjukhagarna, men helt ärligt vet jag inte om hon kommer acceptera det heller och det skulle verkligen bli massa gnäll om hon gräver upp även dom :S

Ska försöka få tag i hovslagaren idag också, hon skulle kika om det går och sätta skor fram eller inte.
Nu har jag inte verkat henne på 1v och hovarna har blivit lite långa men tänkte att det kanske är bättre så så kan hon få till det sen kanske än
att jag rundar av dem och hon får mindre och ta i.
Lika bra och låta dom vara då kände jag.

Så snälla, håll lite tummar för oss nu. Tycker synd om Miraz nu, hon vill verkligen inte bara stå hon vill ut på äventyr eller göra något annat än bara gå i den där förbannat leriga och äckliga hagen nu!

Uch va jobbigt! Håller alla tummar jag kan!
 
Jisses vad ni skriver :D
Min svarta lilla madam lyckades klanta till sig i hagen och få exakt synmetriska överben på båda carpus, en metacam kur senare var hon go och gla' igen. Ett par veckor senare kom hon in med ett litet överben på hf och ett "tramp" på framsidan av vb :mad: Vet i tusan hur hon lyckas med allt.... Nu blir det till att leta bra skydd att ha i hagen och boots runt om, morr!

Men efter den ofrivilliga lilla pausen så har vi återigen kommit igång:) Passar dock på att bryta mot veterinärens rekommendation med ridning var 3e dag... Nu kör vi två dagar i rad, promenad, tömkörning och mer ridningen. Blir ingen kvalitet i det hel annars. Huliganen blir helt till sig varje ridpass så med två på raken så lugnar hon ner sig lite ;)

Till helgen blir det uteritts premiär med en kompis och utan mamma eller pappa på marken, det ska bli kul! :banana:
Ni lär väl märka om jag överlever eller inte :p
 
Jisses vad ni skriver :D
Min svarta lilla madam lyckades klanta till sig i hagen och få exakt synmetriska överben på båda carpus, en metacam kur senare var hon go och gla' igen. Ett par veckor senare kom hon in med ett litet överben på hf och ett "tramp" på framsidan av vb :mad: Vet i tusan hur hon lyckas med allt.... Nu blir det till att leta bra skydd att ha i hagen och boots runt om, morr!

Men efter den ofrivilliga lilla pausen så har vi återigen kommit igång:) Passar dock på att bryta mot veterinärens rekommendation med ridning var 3e dag... Nu kör vi två dagar i rad, promenad, tömkörning och mer ridningen. Blir ingen kvalitet i det hel annars. Huliganen blir helt till sig varje ridpass så med två på raken så lugnar hon ner sig lite ;)

Till helgen blir det uteritts premiär med en kompis och utan mamma eller pappa på marken, det ska bli kul! :banana:
Ni lär väl märka om jag överlever eller inte :p

De är bra på att göra dumheter våra bebisar!
Vilodagar är inget för min heller. Allt blir så stressigt och han blir rädd för allt som finns och inte finns. :banghead:
 
Förresten, jag som alltid tjatar på om Hugos vikt tjatar lite till nu. Han går fortfarande på bete men idag när jag longerade honom märkte jag hur mycket smalare han blivit. Alla hästar har väl typ sommarmagar nu, så med tanke på det så är jag hemskt nöjd över lilla Hugisen. :love:

När han kom;
1920128_10202758482626399_312260358434375065_n_zpstucox3ra.jpg
10532319_10202758481466370_4733263965056870640_o_zpso8p9kozg.jpg


Idag när han ställde sig så snyggt på gången... *host*
12046815_10204602774212536_4932551502437302632_n_zpsqvssr9mw.jpg
12002796_10204602774372540_148148754751925881_n_zpszdsihfoq.jpg
12038397_10204602779292663_7684452228855736806_n_zpsvph0bri4.jpg


Han har inget gupp uppe på rumpan längre. :)
 
Idag har Hugo hoppat för första gången mer än bommar på marken. Började med att rusa runt i tokgalopp och bocka istället för att gå emot hindren, för det var så superduper kul att vara lös. Försökte man styra honom så hoppade han bara i luften och lekte. :rofl: Men sen lugnade han ner sig och hoppade, först var det bara i trav men sen fick han igång ett flyt i galoppen också. :)
Ursäktar kvaliten, men min bror filmade och bilderna är tagna därifrån. Får se om jag orkar ladda upp filmen sen. Han tyckte det var superkul att hoppa och avslutade varje hopp med glädjeskutt. ;)

Måste hoppa stort!
12033177_10204606839834174_1295759186109013299_n_zpsj9oektq3.jpg

12049255_10204606840794198_1052138216679877914_n_zpscn1leuza.jpg


Och sen det sista hindret. :)
12009839_10204606841834224_2728982938842110307_n_zpsbx3xdthz.jpg


Han hade munkorgen på för att han inte skulle sura ihop vid en grästuva.:cool: Och sen nä, ingen vidare hoppteknik hade han. Men han var duktig som kunde hoppa överhuvudtaget! Men matte tycker han ska bli dressyrhäst. :D
 
Vet inte om det är någon idé och skriva något här men kan väl iaf säga att det inte var någon hovböld, veterinären kikade och hon sa att visst reagerade hon lite vid tryck men hon sa att det antagligen packats med lera i hålrummet och därav har hon blivit halt, hon sa även att det var bra att hon reagerade så starkt direkt för annars hade detta kunnat blivit en hovböld om det gått 1-2 dagar till utan symtom.

Så det var rätt av mig och ställa in henne med jodopaxomslag.
Två nätter fick hon stå inne så och sen var hon ohalt.

Fick komma ut i förrgår och igår var hon halt igen.. Så fick sova inne!
Medans jag rengjorde henne i förrgår så såg jag att hennes skin vid ballarna/karleden blivit lite konstigt och det även kommit som en liten blåsa så gjorde rent och smorde in det.

Igår hade detta torkat och spruckit lite granna och jag tyckte mig känna igen mönstret och mycket riktigt, fick veta att för mycket outspedd jodopax kan ge blistringeffekt och skinnet där är väldigt tunt och känsligt så det har nog blivit det.
Jag har antagligen dränkt för mycket jodopax i omslaget till hoven så det har tagit sig upp och lagrats vid ballarna/karleden och gjort detta nu. Känner mig hemsk, ska jag ens ha häst längre? :(

Så som sagt, hon fick bo inne i natt i hopp om att hon skulle torka upp osv.

Fick dagens uppdatering och hon var såklart lite halt när hon fick gå ut i hagen.
Hon kan inte stå på utebox dygnet runt för hon gräver upp bädden så stenarna kommer fram under och allt kiss som aldrig mockas ur direkt (sen tidigare) grävs upp. Var inte populärt så att säga.

Så just nu vet jag inte hur detta skall gå. Hon kanske kan stå i en av sjukhagarna, men helt ärligt vet jag inte om hon kommer acceptera det heller och det skulle verkligen bli massa gnäll om hon gräver upp även dom :S

Ska försöka få tag i hovslagaren idag också, hon skulle kika om det går och sätta skor fram eller inte.
Nu har jag inte verkat henne på 1v och hovarna har blivit lite långa men tänkte att det kanske är bättre så så kan hon få till det sen kanske än
att jag rundar av dem och hon får mindre och ta i.
Lika bra och låta dom vara då kände jag.

Så snälla, håll lite tummar för oss nu. Tycker synd om Miraz nu, hon vill verkligen inte bara stå hon vill ut på äventyr eller göra något annat än bara gå i den där förbannat leriga och äckliga hagen nu!
Tummar och tår hålls här!
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Fälttävlan Ursäkta jättelångt inlägg! Jag är ny här men skulle vilja ha en tråd där vi kan samla information om vilka terrängbanor som finns...
Svar
5
· Visningar
596
Senast: Lady_S
·
Hästvård Den gamla tråden verkar ha dött ut så hoppas det är okej att jag startar en ny! Här kan vi dela med oss av hur det går med våra skadade...
11 12 13
Svar
256
· Visningar
21 429
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
12 349
Senast: Gabby_Ossi
·
  • Artikel
Bukefalosnyheter När det nu är 28 år sedan den här sidan startade kan väl det senaste året sammanfattas med att inte så mycket hänt eller förändrats på...
Svar
4
· Visningar
1 558
Senast: Tilly_85
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp