Oj oj, vilka dagar det varit nu men jag har ett pass kvar i stallet sen är jag helt klar med sånt och jag kan äntligen slappna av lite igen.
Har jobbat ons, tors och fredag och i onsdags fick Miraz vila för jag var helt slutkörd. Inte sovit mycket efter jobbet.
I torsdags kom veterinären ju, hon lovade och höra av sig en timma innan det var min tur och jag sa det till dom i stallet också att jag går gärna sist av alla så jag hinner sova några timmar iaf och så blev. 4½ timma hann jag sova innan jag fick meddelande om att komma upp.
Miraz är nu vaccinerad och jag har dessutom röntgat henne runt om, kotor, knän och haserna. Hon röntgade i alla möjliga vinkar för att utesluta spatt, lösa benbitar och cystor och hon gick igenom helt UA

Veterinären tyckte hon såg så himla fin och hon sa även det att det är inte alls ovanligt att man faktiskt ser något litet vid dessa kontroller. Men hon sa att Miraz hade riktigt fin i benen och inga problem fanns där.
Hon tyckte även hon var fin i hullet, sen kollade hon öronen och framtänderna också.
Varför jag röntgat är för och veta om hon går igenom som tänkt avelshäst, hon är köpt delvis för det så kände att nu är det dags och ta tag i röntgen för och få veta.
Så jag är superglad över detta besked alltså, så otroligt glad =D
Så det jag nämnde förut, att jag hade något hemligt på gång är just........
Miraz kommer skickas på betäckning i slutet av maj eller början av Juni, beroende på när min kompis kunde köra. Men det blir iaf strax innan jag åker till Kroatien och så blir hon där någon vecka. Hon går i brunst runt den 10:e varje månad så det blir perfekt då.
Jag skulle ha skickat henne på betäckning i år från början men valde sen istället att skicka henne på utställningsträning och sen utställning, så jag bokade hingst för nästa år istället.
Men nu blev utställningen inställd och det blev dessutom strul med min plats på gården så det blev inget av det.
Istället blir det betäckning i år och sen kommer hon tränas och utbildas under året, det är i början och slutet man får tänka till lite med lättare ridning bara.
Så håll nu tummarna för att allt går bra, jag är super nervös för detta, hoppas hon tar sig på första språnget så det blir ett litet maj föl, jag har absolut inget emot ett juniföl heller, men kul ska det bli.
Här får ni lite bilder från insläppet i lösdriften, det är Anna Hambraeus som tagit dessa bilder.
Här kommer hon springandes mot mig när hon såg mig
Tack för oss =D
Hon har fått vila både torsdag och igår också, blir nog idag med.
Så imorgon hoppas jag på bra väder så man kan rida en liten sväng, blir alltid så osäker efter att dom fått vaccin..