@KrullTroll Vad skönt att det gick bättre på slutet!
Du ska se att det blir bra på lördag
Jag har fått hem min fina tjej idag och jag är överlycklig, hade kunnat stå och gosa ihjäl mig med henne när vi kom fram till hingsthållaren. Miraz stod inne i stallet och mumsade hö i boxen då det regnat/sol/regnat osv under dagen idag.
Hon spetsar öronen framåt när jag kommer in och hälsar på henne och när jag kommer fram till henne så lägger hon huvudet på axeln och kramar/myser med mig

Jag verkligen älskar denna häst, vi stod så en bra stund innan vi blev "störda"... Hehe
Allt har gått bra, tycker hon är suveränt duktig att lastas nu och att åka 3½ timma sådär när hon tidigare aldrig åkt mer än 40min är underbart!
Vi hann ju få av dom gamla stödbenen bak (enaxlad transport) innan vi körde ner henne och hann aldrig sätta dit dom nya så det var lite skakig när vi lasta ur där borta men idag, herrejävlar vad transporten ruskade runt sig, jag svängde ju runt henne när vi lastade ur henne hos hingstägaren för och slippa "bråka" med och backa henne, det är ju det hon tycker är lite läskigt med transporteringen, ingenting annat.
Men idag på hemmaplan vågade jag aldrig det för hela kärran bara skakade och gungade (vi måste ha råkat ställt oss väldigt galet för så pass mycket var det inte vid avlämningen) så jag ville hellre backa henne men hon ville vända så vi stod först och krånglade om det och det var läskigt tyckte hon men inte alls konstigt när transporten var så himla ostadig, men till slut backar hon helt klockrent ut, lugnt och försiktigt och blev väldigt nöjd över att vara hemma igen.
Absolut bästa backningen någonsin! Inget stöd ifrån någon som stod utanför utan bara med min röst.
Självklart är jag riktigt förbannad över att stödbenen inte hann dit innan, det var absolut inget planerat. Men nu hoppas jag slippa lasta henne fören efter att fölis kommit (om hon tar sig och det går bra med allt).
Hon har växt med lastningen, tar inte ens 10min och är superduktig!
Nu när det äntligen är hemma kan jag göra sista putsen och sälja den
Hur som haver, lite bilder ifrån ihopsläppet med en del av sina polare =D
Hälsar på Victor
Mystjejen
Just det, hon verkar ha gått ur brunsten nu, kanske inte helt men ingen tendens till brunst nu vid ihopsläppet och det hade hon visat eftersom hon är väldigt sådan.
Dock blev hon irriterad på Victor en gång som följde efter henne så då pep hon till och gjorde en liten kick och samtidigt skvätte hon, så lite efterskvätt kanske är kvar, men ingen direkt brunst tror jag som sagt.
Hon brukar hålla 7 dagar exakt vilket är fredag, men verkar som hon kanske går ur lite tidigare..