Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Och ni gör framsteg i typ alla dicipliner som finns.Idag var det dags för träff med inkörkingsgruppen igen.
Värmde upp med att åka med min tränare och hennes unghäst på träning för A.Eriksson. Mycket intressant!!
Sen hem och packa in Våd i transporten. Går så himla bra att både lasta, köra och lasta av själv nu. Supernöjd!
Träningen gick bra. Nu är han lugn från första stund så behöver inte ägna tid åt att få honom att skritta och inte skutta runt. Han accepterar linorna allt bättre. En lång bit kvar innan vi sätter nått efter honom, men vi gör framsteg. En annan i gruppen skall göra KBI om 2 månader och börja känna av stressen. Känns bra att ha en tjuvparning och inte behöva fundera på sånt utan låta det ta den tid det tar![]()
TackOch ni gör framsteg i typ alla dicipliner som finns.
Vad är KBI?
Tackar för svar. Misstänkte att det var något liknande. Tur att du vet att Våd är bäst utan något prov.Tack
KBI är förkortning av körbarhetsintyg som är en form av bruksprov för nordsvenskar (och ardenner). Domaren bedömer anspänning, frånspänning, igångsättning, halter, temperament, dragteknik, lydnad och samarbetsvillighet.
Helt enkelt ett sätt att testa nordsvensk nordsvenskens förmåga att utföra det den är avlad för. Våd hade uppskattat ett hopp-prov![]()
Ja, man får köra med luckan helt öppen. Har florerat rykten om att det skulle vara olagligt i alla år jag kört transport. Men det är fullt lagligtEn dum fråga, får man åka med luckan öppen? Jag fick höra förut att man inte får göra det :S Så har därför åkt med stängd eller med lite öppet (andra hålet). Det var även det jag gjorde nu, men stängde helt efter detta och då satt den kvar. Så det är antagligen att själva boxlåset kanske "skruvat" sig som dom kan ibland och då blivit för kort kanske? Lär kika på det iaf innan vi kör hem.
Vill helst inte behöva åka med helt stängd lucka bak om det är sol ute!
Ja, man får köra med luckan helt öppen. Har florerat rykten om att det skulle vara olagligt i alla år jag kört transport. Men det är fullt lagligt![]()
*Men nej så tråkigt! Håller tummarna att han svarar bra på behandlingen.Säg den lycka som varar...
Royal blev åter halt och vid återbesöket i tisdags så visade det sig att han har förändringar fram på hovbenet på båda fram och strålbenet vänster fram. Vi jämförde med plåtarna uppfödaren tog när han var 2.5 år gammal, där han skulle vara helt ren enligt denne. Men där fanns skelettförändringarna redan då såg vi klart o tydligt. Jag var dum och litade på säljaren och kontrollerade aldrig plåtarna, då han är en känd och stor dressyrryttare i Sverige. Men så fel man hade
Royal har dock svarat bra på behandlingarna, så vi behandlade ytterligare en gång. Han har nu specialskor med extra allt. Så vi ska sakta sätta igång honom igen och återbesök om 4 veckor. Så får vi se vilket håll det går åt. Med rätt skor, varierad träning, ett träningsupplägg speciellt efter honom, rätt foder osv, så finns det ändå hoppSå ja, vi lever på hoppet nu.
Nu går han ändå i stor gräshage med de äldre valackerna och njuter om dagarna. Ville inte sätta honom i en liten ruta igenHan är nog som lugnast i den stora hagen dessutom, går o äter gräs och myser, som hann ska
Min älskade vackra jätte, det är han och jag för alltid ju
![]()
Citat av Kung Royal, när han hade boxvila två dagar och körde med matte som packade 5 kilos påsar med gräs...
"Om inte du kan komma till gräset, får gräset komma till dig"
Han har fyllt 6 år oxå, samma dag som syrran tog studenten
![]()
Det är en Lippo Azzario Alto, ganska rejäla knästöd och smal midja![]()
Det blev en sån alltså?Den är så skööööön! Man sitter som gjuten ^^