Åh tack för ett himla snabbt svar.
Det är svårt när man aldrig haft en häst med fång själv, har bara hört från kompisar som haft hästar med det och sen sådana som skriver om sina med fång.
Kan säga att jag verkligen inte vill ha det och vill därför göra allt för henne för och slippa få det när man vet att risken är hyfsat stor inom araberna dels med.
Haha då är Miraz nog lite som din. Hon har enormt lätt för och bli fet (var överviktig i vintras) och för två lr 3år sedan också.
Lite därför jag är så nojig. Hon är i fint hull nu och tror inte jag sett mig några depåer ännu heller men man blir ju fasen nojig.
Hästar kan ju åka på fång utan att ens ha synts några fettdepåer väl?
Ja slutet av Juli och allt gräs är lite högt, i den hagen dom går i blir det inte så högt gräs därför dom har det till tjockisarna dels gissar jag. Men nog är det väl högt? Kanske mer än halvhögt till och med.. Hm..
Sen tror jag en hel del av gräset börjat bli gult med å sina ställen, syns det något på bilder från idag tro?
Absolut håller jag koll, stenkoll.. Men hört sådana historier hur det kunnat gå över en natt osv

Jag vet jag är nojig men vill inte att det blir något knas.
Jag kan säkert kolla med en i hagen om hon ev kan sätta på munkorgen när hon tar på sin egna och sen tar av på morgonen, men jag vet inte om hon känner för det.. Men fråga kan jag helt klart göra om det skulle behövas.