KrullTroll
Trådstartare
En bild på dagsformen 

Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Funkar inteLiten filmsnutt på tjockisen
Första gången vi åker nånstans. Gick klockrent kanske vi kan vara med mer än 10 min imorgon ha ha
https://m.facebook.com/story.php?story_fbid=10154089394906819&id=700976818
Meh..Funkar inte![]()
Haha! Härlig protest hon görMeh..
Kika på @virre52 på instagram. Bah jag som får den att funka härifrån. Skit ock
Jag jag råkade ju peta på henneHaha! Härlig protest hon gör![]()
Jag jag råkade ju peta på henne
Vart 3 andra i ridhuset när jag började och döm om min förvåning när jag får henne att börja trava fram och inte bara tokstudsa som hon kan göra. Lite bockar och kickar lägger hon allt in så man håller sig koncentrerad ha ha
Du är en heeeemsk människaJag jag råkade ju peta på henne![]()
Du gjorde en smidigare avsittning denna gången iaf? Inte lekt jordfräs?Japp. Då har man fått sig en ofrivillig avsittning
Femke tyckte att röda hinder är farliga hinder och lät mig hoppa själv![]()
Inte gnälligt, utan en bild från verkligheten.Hej, alla! Jag håller mig kvar i tråden och uppdaterar mig då och då och gläds åt alla foton och filmer på era fina "tior".
Jag har inte skrivit på länge pga att jag har en dipp just nu och hästen och ridningen kommer lite i andra hand...igen...
Jag började arbeta efter föräldraledigheten i augusti och då gick hästarna fortfarande på bete. Jag gjorde ett par halvhjärtade försök att hålla igång A. med longering/ridning tidiga mornar och sena kvällar (efter jobbet vill jag ju vara med barnen, särskilt den där lilla, abstinensen efter henne är stoooor på dagarna), men motivationen att hämta häst i mörkret, rida, släppa ut häst i mörkret igen alternativr gå upp kl. 04.30 och rida före jobbet var inte stor nog, så hon fick bli avställd ett tag. Jag har inte så dåligt samvete över att låta hästarna gå och skrota så länge de går ute på bete heller faktiskt..
I slutet av september stallade vi in och då satte jag igång henne igen. Men sedan började maken jobba fr.om. oktober och denna månaden har vi mest bara försökt hitta en rytm och få vardagen att gå ihop med två heltidsarbetande föräldrar och fyra barn i varierande åldrar. Dessutom självklart tufft på jobbet ( hög arbetsbelastning är i o för sig mer regel än undantag) samt oro över nära släkting som inte mår bra... pust. Enda anledningen till att jag hiner/orkar skriva idag är att jag är dunderförkyld med hostan från avgrunden, vilket resulterat i sjukskrivning och därmed möjlighet att sova ut dagtid...
Jag rider sporadiskt en till tre pas i veckan i alla fall. En räddare i nöden är den svinbra pannlampa som jag fått i födelsedagspresent av maken. Den har gjort det möjligt att rida ut i kolmörkret, så några kvällar har jag har kravlat mig upp och skrittat ut lite kravlöst trots aat jag varit jättetrött och när jag väl sitter där så känns det ju kul och jag kan ta några varv på banan också. Men... ekvationen går inte riktigt ihop.... Det är ju bara att inse. Jag har lite idéer om flytt av hästen osv men vi får se hur det blir. Först ska transporten servas, hö köpas in, sadelutprovare tas ut, equiterapeut bokas...
ja, ja. En sak i taget. Hoppas det inte blev ett för gnälligt inlägg, jag ville mest lite krasst beskriva hur det ut för mig i nuläget.
A. är i alla fall sitt vackraste nu med sin silkeslena kolsvarta vinterskrud. Sedan att magen är lite stor och att hon är rätt omusklad, tja, det får väl vara så då... Hon är finast ändå.