KrullTroll
Trådstartare
Hehe@KrullTroll Du får lära Våd de här attack-konsterna:
http://www.svtplay.se/video/10361681/next-level/next-level-sasong-1-avsnitt-1
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Hehe@KrullTroll Du får lära Våd de här attack-konsterna:
http://www.svtplay.se/video/10361681/next-level/next-level-sasong-1-avsnitt-1
Japp då är vi tillbaks från kliniken. Mycket nöjda både jag och hästen.
Har ju misstänkt något bak men sagt att hon är ohalt och vet tyckte samma sak. Hon har lite spännigar i muskulaturen som vi behöver lite hjälp med att släppa så hon har nu fått stötvågsmassage och vi ska tillbaks nästa vecka för ytterligare behandling.
Femke älskade att få komma iväg och ha 3p som passade upp på henne. Slicksten och stötvågsmassage. Hon var i 7 himlen. Ska bli kul att se hur hon beter sig på ridbanan idag.
Känns också så himla skönt att få det bekräftat och att det inte var något allvarligt
Tjoho! Herer we go!
Någon som har tips på hur man får hästarna att sluta tokrulla i boxen? Varje gång de kommer in och några gånger under tiden man står och kikar oavsett väder ute så ska det rullas. Hon har nu börjat lära de andra två och det ser rejält grisigt ut efter.
Härligt att få svar och att det som sagt inte var så allvarligt.
Funderar på det här med stötvågsbehandling, jag har fått det själv (tror sjukgymnasten kallade det för det iaf) och det var så smärtsamt så jag trodde jag skulle trilla av britsen samt att jag vart genomsvettig efter bara några minuter. Det gjorde ju gott, men smärtanMen hästarna verkar gilla det? Tom njuta?
Måste vara mildare för kusarna eller så är det en helt annan grej jag fick
Ang rullning, vet inte...ställ dom i spilta?![]()
Funderar allvarligt på att bygga en spilta enkom för denna häst faktiskt
Ja det måste ju vara mildare? För de kallade det stötvågsmassage och vet att min mors man också fått det. Började mjukt och när de vred upp det lite på slutet stod Femke och njöt i fulla drag. Hon till och med tappade koncentrationen för slickstenen. Vila samma dag då de kan bli lite ömma men köra på dagen efter.
Igår gick dock ALLT emot mig. Ut till stallet och alla hästar står och väntar vid ingången tills jag kommer.... Då ser fuxstoet till att de går därifrån. På med pannlampa och havrehink och jaga häst i leran och mörkret. Broddar av Femke (varit lite lat därav den sena avbroddningen) gör iordning hästen och ringer in till Magnus för att be honom starta belysningen på ridbanan.
Då skjuter den säkringar. Troligtvis blivit npgto fel på sladden så det går inte att använda. Nähä. På med pannlampan igen och ut i skogen för att slåss mot alla yxmördare. Försökte ge mig på att trava lite men såg inte ett skit. Till och med Femke undrade vad vi höll på med. Vänder hemåt och tada! Det börjar snöa.
Som sagt igår var inte min dag så hoppas den blir det idag.
Tråkigt med medryttaren. Synd vi inte bodde närmre för då hade jag haft en på lut åt dig. Nu blir det lite långt bort
Kämpa på. Rätt medryttare kanske dyker upp från oväntat håll (lät som något från ett horoskop).Det finns verkligen dagar då man undrar vad man håller på med...Men skönt att ni slapp undan yxmördaren, de "jobbar" kanske inte i skitväder?
Lyckades pricka in den lilla stund igår som solen lystenär vi hade 200 meter kvar till stallet öppnade sig himlen, så kusarna fick avbryta avskrittningen och spurta hem
Våds päls växer som ogräs, dags att raka igen i helgen.
Ang medryttaren så verkar alla bra bo för långt bort
Har bestämt mig för att vidga vyerna och ändå ta emot de jag egentligen inte tror på för provridning, man kan ju bli överraskadDock har de som verkat så himla intresserade inte hört av sig efter att jag sagt ok till provridning...
![]()
Gud, vad skönt att hon verkar frisk. Äsch, hon ser ju fin ut ändå.Fina fina Hugo =D Hoppas du uppdaterar ibland iaf!
Här går det framåt, 10 dagar feberfri och dessutom har hon nu gått 130dygn i dräktigheten
Men att komma igång kommer som sagt dröja ett tag till, men isoleringen hävs för lösdriften vid månadsskiftet så jag längtar enormt fram till dess. Då kanske man kan börja promenera och skritta små turer varannan dag eller liknande för att komma igång lite sakta.
Jag LÄNGTAR!
Så avis på er andra som får rida era mina älsklingar!
Bjuder på en halvtaskig bild från idag!
Tyvärr tappat en hel del muskler dessvärre
![]()
Hugo är ju en favorit i tråden! Hoppas att du uppdaterar ibland.Hej tråden!
Vet inte hur länge sen det var jag skrev något här, men roligt att se att ni fortfarande uppdaterar.
Tänkte titta in här eftersom Hugo och jag firade vår två års dag igår. Älskade lilla bebis.
Allting flyter på väldigt bra här förutom att vädret ställt till det lite för oss. Hovis kommer ut efter helgen, men just nu har han inga broddhål eller sulor så han har vilat 1,5 vecka. Både han och jag håller på att bli knäpp, vill ju rida ut i snön.
Får se om jag fortsätter uppdatera här eller inte, eller så fortsätter jag bara läsa lite då och då i tysthet.
![]()
Hugo är ju en favorit i tråden! Hoppas att du uppdaterar ibland.
Förlåt, men...Vad ska man säga....
Jag har nu inte en utav två rodeohästar.....
Fmke är mukare i kroppen nu trots att det inte riktigt släppt. Hon får fortfarande känningar utav det men nu när hon taggar till kom hon på att hon kan skruva sig när hon bockar. Tjoho sa hon är du med på detta piloten?
Bytt sadel också då den förra jag lånade inte passade. Den var inte helt fel men jag tyckte inte den var helt hundra. Provade ny går och tyckte jag kände skillnad.
Det andra åbäket fuxstoet har fått en rejäl knäpp och vi kan numer inte vara på ridbanan för där finns hästätande monster överallt och de attackerar så fort hon viftar med svansen tar ett felsteg. Så igår lyckades vi galoppera på en 20m volt utan att det gick i halvt sken eller krumsprång. Hennes krumsprång är bra mycket värre än Femkes mjuka följsamma. Michas går rakt upp och fortsätter framåt i en väldigt fart oavsett m du tar in henne på volt eller får upp fart Tyvärr är ohn grymt duktig på detta. Skethäst För halva ridbanan är hon så grym fin mjuk och följsam....