Sv: -10:orna

Här kommer några nya bilder.

Alfas Francais:
_DSC6210.jpg


Alfas Fazer, en aning trött:
fazer-trtt.jpg


Orkade springa lite grann iallafall:
_DSC6203.jpg


Alfas Farao tillsammans med proffessionella barnvakten Kings Bird Twitter :love: :
_DSC6235.jpg
 
Sv: -10:orna

Snygg!!

*kl*
Nu är Alfas Francais såld och åker förhoppningsvis snart till nya tränaren.
 
Sv: -10:orna


Tack!

Hon är väldigt stor, har inte mätt nu, men närmar sig 160 cm, växte om mor sin på höjden redan vid 10 månaders ålder, har varit svår att fodra, har man gett henne mer energi för att få hull så har hon bara växt ännu fortare, rätat upp kotorna. Det är först nu det har blivit lite hull på henne!
 
Sv: -10:orna

Hon väldigt lik en treåring jag har sett efter Echo. Hon var också stor.
 
Sv: -10:orna

Alfas Farao:


faroaivagn.jpg



faraoivagn2.jpg



Han är ruskigt trevlig den här killen, och väldigt lik storasyster Livi Champagne i rörelserna. Känns kul inför framtiden!
 
Sv: -10:orna

Oj vad stor! Men ser trevlig ut! Vår åring kommer också bli stor. Han är lika stor som syster som är året äldre. Men vilket psyke sen :love:
 
Sv: -10:orna

Och här kommer Frao igen. Han är ju den enda åringen här hemma för tillfället. :)
_DSC0161.jpg


_DSC0159.jpg
 
Sv: -10:orna

Hihi.
Däckeln är en Eric le Tixerant, så inga däckelunderlägg passar, därav vojlocken.
Jag har remontgrimma på alla åringar, därav ridhästtränset. :D
Men jag håller med om att han är gullig. :D
 
Senast ändrad:
Sv: -10:orna

Min man var och hälsade på Fazer hos hans tränare idag och tog några bilder.

_DSC0460.jpg



_DSC0449.jpg
 
Sv: -10:orna

Hihi.
Däckeln är en Eric le Tixerant, så inga däckelunderlägg passar, därav vojlocken.Jag har remontgrimma på alla åringar, därav ridhästtränset. :D
Men jag håller med om att han är gullig. :D

Den ser intressant ut, vilket är syftet med den och var kan man köpa dem? :)
Kanske är det något som skulle passa en av våra som är känslig för tryck och alla selar i stort sett rör sig på henne, (även sadlar :grin:) tänker jag, men det kanske är helt fel?
 
Sv: -10:orna

oooh vad fina! ska bli kul å se "vad det blir av" dom :)

Vi har också en åring hemma, nja inte riktigt hemma, han är på inkörning nu, tränaren som kör in honom är jättenöjd, han påbörjades för 1½vecka sedan med tömkörningen, han har bara trampat på o varit jättenöjd..
Ev ska han sättas för vagn nästa vecka, hoppas det går lika fint :)

::.Meilleur Du Monde.::
e. Quaker Jet ~ u. Blitzi Kim
ue. Florida Pro
millle.jpg


Han rör sig fantastiskt fint, lättsam o jäkla trevlig :D
Tycker ffa att det är himla spännande då hans pappa är ny i aveln, man har ingen aning om vad som blir av honom :)
 
Sv: -10:orna

Den här är köpt på mässan på Vincennes, men gjordar av samma märke säljs ju på flera ställen i Sverige, så jag antar att det går att få tag på däckeln här också.
Den fördelar trycket över en mycket större yta än vad vanliga travdäcklar gör. (Ja t o m bättre än vad däckeln på lokselar gör.) Den har dessutom rejält med plats för manke.
Vi tycker att vi har fått positiv förbättring på rygghästar med den här däckeln.
 
Sv: -10:orna

Okej, ska hålla ögonen öppna, för någon resa till Vincennes är inte planerad ;)
Låter mycket bra, vi har haft en auktoriserad sadelutprovare/sadelmakare här och hon är lite bekymrad... hästen ifråga är välmusklad men har en uppstickande ryggrad med ryggfilérna nedsänkta samt en hög och vass manke, hur jag nu ska förklara, alla eguiterapeuter här mm får ursäkta min amatörmässiga förklaring...:o
men hon menar som på att om vi har en sadel som är "lagom" nyper den åt kring ryggraden och kan leda till både skador och hindra hästens rörelser, och vi har därför haft en något bredare bom med skumgummipadd och fårskinnspad, men den ligger ju inte still :mad:

Har också tänkt tanken då att selen kanske också trycker och stör henne. Vi har haft hjälp av mycket duktigt folk som sett över selningen och tycker den är bra, men det känns ändå inte optimalt......... Tack för "tipset " ska verkligen fundera över detta :idea:
 
Sv: -10:orna

Lillhästen i stav säljer gjorden, och har ju även en travshop, så de kanske kan ta hem en?
 
Sv: -10:orna

Igår fick lillkillen på sig vagnen för första gågen, dom tömkörde honom en stund först o gick sedan in i stallet å spände för vagnen :)
Han skrittade på o gjorde några mindre skutt på rakan där dom går, sen var allt frid o fröjd igen :)
 

Liknande trådar

Fälttävlan Ursäkta jättelångt inlägg! Jag är ny här men skulle vilja ha en tråd där vi kan samla information om vilka terrängbanor som finns...
Svar
5
· Visningar
636
Senast: Lady_S
·
Gnägg Hej! Den här tråden är för alla oss som har en PRE eller som gillar rasen PRE eller som bara vill diskutera PRE. :) Vore kul att få...
2
Svar
38
· Visningar
4 890
Senast: Fibusen
·
Träning Jag bytte stall för ett par veckor sedan och i det nya stallet så får hästarna vatten via vattenkopp när de är ute. Min häst har aldrig...
Svar
9
· Visningar
602
Trädgård & Växter Fick en/ett prickblad av min mamma som inte mått så bra. Min gissning, baserat på hennes övriga växters status, är att hon vattnat den...
Svar
2
· Visningar
398
Senast: Gnist
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp