15 år tillsammans

Idag för femton år sen köpte jag min tredje häst. Älskade Ariel, som egentligen inte ens var till salu.

Vi har hunnit vara med om massor med roliga saker ihop och drömmen om ett stamboksfört diplomsto blev sann 2014, efter ett galet 2013 där hon fick tre olika sjukdomar som alla var för sig var hög risk för att hon skulle dö.

Hon har funnits vid min sida under mina mörkaste stunder och hon har fått mig att våga saker jag aldrig trott om mig själv.

Jag har fått vara med bägge gångerna hon fölat, jag har ridit in henne och kört in henne helt utan hjälp. Tillit har varit ledordet, men hon lär mig fortfarande nya saker i vår relation. Det senaste halvåret har vi börjat nosa på belöningsbaserad träning lite mer, vilket är spännande.

Jag hoppas så att vi har många, många år kvar ihop, för det känns som att det finns massor kvar jag vill göra med henne. Bara att äntligen få ge oss ut på terrängbanorna igen är något jag drömt om i flera år.

Avslutar inlägget med en bild på henne från idag, sedan följer det en bild på henne när jag köpte henne. Samt givetvis ett terränghinder också. ;)
F8FFD70B-6C07-4A6C-A93B-99521CEA716E.jpeg
 

Liknande trådar

L
  • Artikel
Dagbok Hej ❤️ Jag vill bara skriva god jul till alla er här! Jag hoppas att ni har en jätte bra jul helg o avsett ifall ni firar själva eller...
2 3
Svar
41
· Visningar
3 429
L
  • Artikel
Dagbok Jag har tänkt VÄLDIGT mycket idag. Eller inte bara idag men MEST idag. Men om jag ska börja nånstans så var det med bråket eller hur jag...
2 3
Svar
41
· Visningar
2 679
Senast: LiviaFilippa
·
  • Artikel
Dagbok När jag nu har köpt mig en gammal stuga med en väldigt stor karaktär så kändes det inte som att det fanns några alternativ - stugan bara...
2
Svar
28
· Visningar
2 151
Senast: cassiopeja
·
  • Artikel
Dagbok När jag köpte mitt nuvarande lilla hus så ”avslöjade” säljarna på kontraktsdagen att de inte skulle komma att tömma huset, utan att det...
Svar
7
· Visningar
1 899

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp