Hej :heart
Jag vet inte hur jag ska börja dethär. Men jag är ju inte död iallafall och nu är det den dagen som jag INTE skulle leva. Men tydligen så gör jag det.
Men ärligt så känner jag mig inte som jag lever. Utan är typ HELT tom och som död i tankarna.
Igår var iallafall en av dom värsta dagarna i mitt liv. Eller det började ju ändå ganska okej mot vad jag trodde men sen blev det bara mera och mera jobbigt och massa massa ångest. Så fick en panik attack på dagen och sen på kvällen fick jag flera så blev typ HELT dum i huvudet och fick värsta ut brottet som jag inte har fått i närheten av på flera månader. Jag tänker inte skriva detaljer vad jag gjorde men kan bara säga att jag var skit jobbig och konstig. Så fattar personalen också och mina föräldrar. Och tillslut blev det en skit jobbig sak som jag inte kan skriva så mycket om. Men ja dom försökte typ över tala mig att jag skulle ta medicin men jag kunde inte och hade bara en sak i huvudet att jag måste bort från dom och MÅSTE göra nåt så jag skulle dö. Så tillslut bestämde dom att jag skulle ha medicin med en spruta.
Så kommer inte ihåg så jätte mycket mer efter det. Eller kommer ihåg själva det och att jag fick ännu mera panik då så pappa fick hålla fast mig ungefär. Men det är typ sista saken jag kommer ihåg om igår. Och sen somnade jag pågrund av det liksom.
Och nu idag så är jag som jag är helt tom i huvudet och att jag inte kan få in i huvudet att jag inte är död nu som jag skulle. Men det låter säkert helt knäppt men vet inte hur jag ska förklara. Men typ att det känns helt o verkligt på nåt sätt och att det inte var meningen att jag skulle finnas nu ens. Så allt är liksom fel bara.
Och somsagt jag fattar väl varför dom bestämde det med medicinen igår för ja jag var jätte jobbig och jag kunde inte ha kontroll över migsjälv. Så jag fattar att dom bestämde det men får ändå som en mini ångest attack såfort en sköterska kommer in på rummet för min hjärna tänker ändå typ att dom kommer tvångs ge mig en sån spruta igen ifall jag inte sköter mig perfekt. Fast jag vet att det inte är så egentligen men ändå som blir min hjärna så.
Så har fått pappa att lova att han inte kommer gå ifrån mig nånting på hela dagen idag. Och ja det är jätte taskigt egentligen. För måste ju ändå vara skit jobbigt för han att han inte slipper mig NÅNTING på hela dagen. Så ja det är taskigt mot han men egentligen om man tänker så är det hans och mammas fel att jag MÅSTE vara här idag så då kan egentligen han ha det jobbigt idag också. För om jag skulle fått dött så hade han ju inte behövt det. Så egentligen om det är så jävla viktigt för dom att jag måste finnas idag fast det är helt fel så får han väl ha det skit jobbigt och vara med mig exakt helatiden då. För det är ju ändå typ det dom vill ändå.
Men ja annars så förutom att jag är helt död och tom i huvudet så är det väl ingen skillnad på 15 mot 14. Men trodde inte det skulle vara det heller utan det är mera allt annat som kanske inte märks direkt som känns jobbigt. Men ja nu är jag iallafall det som jag INTE skulle bli och var aldrig aldrig aldrig meningen att jag skulle leva nu.
 

Inte för det spelar nån roll och blir ingen skillnad ändå men jag vill ändå bara förklara att det inte är att jag inte VILL skriva nåt utan det går inte och jag kan inte. Bara så inte nån tror att jag bara inte vill skriva om nånting alls.

Ledsen om det är vi som gjort så du känner att du inte kan skriva längre. Tycker inte alls du är taskig i alla fall, bara så du vet det. :heart
 
Dethär är bara som JAG tycker att det känns så ingen behöver säga mot det för jag känner ändå som jag känner även ifall nån tycker att jag har fel.
 

Bifogade filer

  • IMG_20211210_154047533~2.jpg
    IMG_20211210_154047533~2.jpg
    269,5 KB · Visningar: 127
Vad jobbigt att du känner så. Jag tycker också att du förmedlar dina känslor bra. De där bilderna du ritar är väldigt tydliga. ❤️

Det hjälper säkert inte dig något eller får dig på bättre humör, men jag vill ändå dela med mig av ett litet filmklipp på lilla hästen, som lärt sig att "mocka". Eller hon har lärt sig att matte kommer och gräver i boxen ett par gånger per dag, så hon bestämde sig för att "hjälpa till".
Z "mockar"
 
Dethär är säkert jätte dumt men jag vill ändå försöka skriva lite. Fast säkert dumt men ändå.
Och vill inte skriva för mycket men har ju inte gått bra med maten. Men har iallafall sagt att jag ska dricka en sak ikväll och har varit typ in ställd på det. Fast nu när jag snart ska det så känns det skit svårt och jätte läskigt som jag VET att det inte borde kännas. Men är så ändå. Och blir skit irriterad på migsjälv att jag är så igen nu heltplötsligt fast det var jätte länge sen det var så.
Somsagt säkert dumt att skriva dethär och menar inte att nån behöver försöka ändra hur det känns eller nåt. Utan ville bara skriva lite ändå om det.
 
Dethär är säkert jätte dumt men jag vill ändå försöka skriva lite. Fast säkert dumt men ändå.
Och vill inte skriva för mycket men har ju inte gått bra med maten. Men har iallafall sagt att jag ska dricka en sak ikväll och har varit typ in ställd på det. Fast nu när jag snart ska det så känns det skit svårt och jätte läskigt som jag VET att det inte borde kännas. Men är så ändå. Och blir skit irriterad på migsjälv att jag är så igen nu heltplötsligt fast det var jätte länge sen det var så.
Somsagt säkert dumt att skriva dethär och menar inte att nån behöver försöka ändra hur det känns eller nåt. Utan ville bara skriva lite ändå om det.

Tror jag förstår, tänker att man är så orolig över om man kommer att klara det så det bara växer i huvudet tills man inte kan kontrollera det.

Kanske funkar det att tänka att det är okej om du dricker en klunk och sen känner om du vill ha mer? Eller typ äta med sked som soppa.

Kan du tänka att det ska bli gott och kanske längta efter att få smaken i munnen och då känns en en klunk går bra?

Hoppas det går bra och att du kan känna dig lugnare sen, hur det än går.
 
Dethär är bara som JAG tycker att det känns så ingen behöver säga mot det för jag känner ändå som jag känner även ifall nån tycker att jag har fel.

Vad jobbigt och förvirrande det måste vara att känna allt det där ❤️ det är också tråkigt att du känner att du ska behöver försvara dig i din egen dagbok. Jag tycker att du har all rätt i världen att känna precis det du känner och det är helt rätt att du säger ifrån!
 
Tror jag förstår, tänker att man är så orolig över om man kommer att klara det så det bara växer i huvudet tills man inte kan kontrollera det.

Kanske funkar det att tänka att det är okej om du dricker en klunk och sen känner om du vill ha mer? Eller typ äta med sked som soppa.

Kan du tänka att det ska bli gott och kanske längta efter att få smaken i munnen och då känns en en klunk går bra?

Hoppas det går bra och att du kan känna dig lugnare sen, hur det än går.
Ja och jag är sån som HATAR om jag miss lyckas med nånting. Så då om det är nånting som känns svårt så är det nästan det värsta ifall jag försöker och inte klarar det liksom.
Och dethär kanske låter jätte dumt och konstigt men jag får inte tillexempel äta med sked ifall det är nånting man ska dricka. Utan då måste jag dricka det som man ska liksom.
Men ja iallafall så klarade jag det fast det var skit jobbigt. Men känns inte bra eller som jag gjorde nåt bra nu ändå.
 
Det kanske inte känns som att du gjorde något bra, men skönt att du klarade det iaf. ❤️ Måste vara jobbigt med så många krav på vad du får/inte får göra eller hur du får i dig något...
 
Ja och jag är sån som HATAR om jag miss lyckas med nånting. Så då om det är nånting som känns svårt så är det nästan det värsta ifall jag försöker och inte klarar det liksom.
Och dethär kanske låter jätte dumt och konstigt men jag får inte tillexempel äta med sked ifall det är nånting man ska dricka. Utan då måste jag dricka det som man ska liksom.
Men ja iallafall så klarade jag det fast det var skit jobbigt. Men känns inte bra eller som jag gjorde nåt bra nu ändå.

Jag hatar också att försöka om jag inte vet att jag kommer klara en sak, struntar hellre i att försöka. Iaf om det är någon annan som ser på och skulle märka att jag misslyckas.

Tack för att du förklarar hur det funkar där du är. Det verkar vara mycket krav att leva upp till. Det är det bästa med att bo ensam, och dessutom jobbar jag hemma nu, att jag inte behöver inte bry mig om hur andra tycker att man ska göra saker eller se ut. Behöver liksom inte leva upp till några förväntningar från andra utan får sköta mitt på det sätt jag gillar. Men också lite ensamt såklart så det är tur att internet finns.
 
Jag kan ändå inte sova så tänker skriva lite om en sak. Och nu kanske vissa tänker att det inte är så konstigt att det är såhär för jag är så neggativ och att jag tänker på dåliga saker och så. Och ja det kanske är mitt eget fel då. Men är inte mindre jobbigt för det ändå.
Iallafall så nu har jag varit 15 i en vecka. Och jag skulle ju inte ens bli det så det är typ en vecka förmycket. Och det är ganska mycket som är som tecken att det är fel eller hur jag ska förklara. Men som att jag har typ tappat ALLA fram steg jag hade gjort mig anorexi monstret. Och har skit mycket ångest för ALLT och jobbiga tankar och får panik attacker och sån skit. Och idag så har jag haft som overklighets känslor nästan hela dagen som också är jobbigt. OCH har inte ens träffat hundarna eller O på jätte länge. Så har inte träffat dom efter min födelse dag så det är ju också som bevis att allt är fel.
Så bara känns som ALLT bara har gått neråt efter jag fyllde år. Så allt blir BARA sämre och jobbigare och jag är såååå trött på allt och mest av allt så vill jag slippa migsjälv och det är typ det mest omöjliga av ALLT som jag aldrig kommer kunna.
 
Kram :heart Det är inte ditt fel alls.

När man blir "tvingad" att göra saker man inte vill, och som man varit nervös inför - som i ditt fall nu med att fylla år - så kan det upplevas som en mycket stor psykisk påfrestning. Och incidenten med sprutan var ju även det en sak som i sig kunde räcka för att få vem som helst att må dåligt efteråt.

Så jag tycker inte det är konstigt att du känner dig "långt nere" och har svårt att vara positiv just nu.

Skönt att du kunnat skriva och rita lite i dag i alla fall, och förmedla för oss hur det känns.
 
Kram :heart Det är inte ditt fel alls.

När man blir "tvingad" att göra saker man inte vill, och som man varit nervös inför - som i ditt fall nu med att fylla år - så kan det upplevas som en mycket stor psykisk påfrestning. Och incidenten med sprutan var ju även det en sak som i sig kunde räcka för att få vem som helst att må dåligt efteråt.

Så jag tycker inte det är konstigt att du känner dig "långt nere" och har svårt att vara positiv just nu.

Skönt att du kunnat skriva och rita lite i dag i alla fall, och förmedla för oss hur det känns.
Det kanske inte är konstigt så men känns ändå som att det är bevis liksom att jag inte borde leva nu egentligen. För allt har ju bara blivit sämre efter jag fyllde år ändå.
 
Vill bara skriva lite om en sak. Men har sovit ganska dåligt igen så skriver kanske inte så bra.
Men iallafall så det jag vill skriva om är en sak som är som en omöjlig grej. För det enda jag vill är att få åka till stallet igen och träffa O och att träffa hundarna. Och får inte göra det innan vissa saker går bättre. Men jag orkar inte försöka göra dom sakerna bättre sålänge jag inte får träffa O eller hundarna. Så då blir det typ omöjligt. För jag typ behöver få energi som jag får tillexempel i stallet om jag ska kunna försöka ens. Men får inte det innan jag försöker. Så det blir typ att det är stopp på alla sätt och som att det inte går att lösa det.
Men KANSKE kan få träffa hundarna ett litet tag ute bara ifall det är okej väder och så men det känns så futtigt och att det inte gör så stor skillnad ändå egentligen. För kan inte liksom vara migsjälv och slappna av så bra med dom ifall jag bara får träffa dom en liten stund ute och mamma och pappa är med helatiden och så.
Men är säkert bara gnällig och jobbig om dethär så förlåt för det.
 
Vill bara skriva lite om en sak. Men har sovit ganska dåligt igen så skriver kanske inte så bra.
Men iallafall så det jag vill skriva om är en sak som är som en omöjlig grej. För det enda jag vill är att få åka till stallet igen och träffa O och att träffa hundarna. Och får inte göra det innan vissa saker går bättre. Men jag orkar inte försöka göra dom sakerna bättre sålänge jag inte får träffa O eller hundarna. Så då blir det typ omöjligt. För jag typ behöver få energi som jag får tillexempel i stallet om jag ska kunna försöka ens. Men får inte det innan jag försöker. Så det blir typ att det är stopp på alla sätt och som att det inte går att lösa det.
Men KANSKE kan få träffa hundarna ett litet tag ute bara ifall det är okej väder och så men det känns så futtigt och att det inte gör så stor skillnad ändå egentligen. För kan inte liksom vara migsjälv och slappna av så bra med dom ifall jag bara får träffa dom en liten stund ute och mamma och pappa är med helatiden och så.
Men är säkert bara gnällig och jobbig om dethär så förlåt för det.
Jag tror att jag förstår hur det känns. För mig är hundarna och hästarna jätteviktiga och jag hade haft svårt att vara utan dem i vardagen. Jag hoppas du får träffa dina snart :heart
 
Varning för neggativt igen.
Men som nog alla vet så är det ju lucia på måndag. Och då har vi haft som en traditon jag och några rid kompisar att vi brukar rida lucia tåg liksom. Alltså inte nåt stort utan bara för det är kul så bara runt området. Iallafall så ska dom göra det imorgon. Och dethär låter väl skit töntigt och barnsligt och allt sånt men jag och C var en sak som vi alltid var i lucia tåget. Vill inte säga vad men det var inte typ lucia eller tärna så inget som MÅSTE vara med liksom men det var som våran sak att vara det.
Men ja iallafall så såg jag att iår är det en annan som ska vara det. Och alltså ja jag vet att alla får vara vad som vill i lucia tåg och sånt och jag är ju ändå inte med och C är död så det är ju inte som vi skulle varit det. Men det KÄNNS ändå som att den som ska vara det nu typ snodde våran sak och att jag typ inte finns för dom nu. Somsagt vet att det är barnsligt och så men ändå jobbigt för mig.
 
Varning för neggativt igen.
Men som nog alla vet så är det ju lucia på måndag. Och då har vi haft som en traditon jag och några rid kompisar att vi brukar rida lucia tåg liksom. Alltså inte nåt stort utan bara för det är kul så bara runt området. Iallafall så ska dom göra det imorgon. Och dethär låter väl skit töntigt och barnsligt och allt sånt men jag och C var en sak som vi alltid var i lucia tåget. Vill inte säga vad men det var inte typ lucia eller tärna så inget som MÅSTE vara med liksom men det var som våran sak att vara det.
Men ja iallafall så såg jag att iår är det en annan som ska vara det. Och alltså ja jag vet att alla får vara vad som vill i lucia tåg och sånt och jag är ju ändå inte med och C är död så det är ju inte som vi skulle varit det. Men det KÄNNS ändå som att den som ska vara det nu typ snodde våran sak och att jag typ inte finns för dom nu. Somsagt vet att det är barnsligt och så men ändå jobbigt för mig.
Det är inte alls barnsligt. Det blir ju flera sorger på varandra, du kan inte vara med, din figur blir "kidnappad" och C är borta. Tillåt dig att sörja och känn dig inte barnslig för det för det är inte barnsligt
Kramar om:heart
 

Liknande trådar

L
  • Artikel
Dagbok Först innan jag skriver dethär så vill jag BE att ni kan ha respekt för att det är jobbiga saker. Jag VILL skriva om det och jag VILL...
6 7 8
Svar
140
· Visningar
8 188
Senast: LiviaFilippa
·
L
  • Artikel
Dagbok Jag känner och tänker allt som man inte får känna eller tänka. Eller inte ska iallafall. Tillexempel så vill jag så jävla gärna kunna ha...
3 4 5
Svar
81
· Visningar
5 141
Senast: Luff
·
L
  • Artikel
Dagbok Idag är det min födelse dag. Det känns bara helt sjukt. Jag kommer fort farande håg när jag skulle fylla 15 och jag var in lagd på bup...
2 3
Svar
47
· Visningar
3 569
L
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Jag har ju anmält en sak som har hänt. Och då säger flera att det är bra och rätt och alltmöjligt. Men det KÄNNS verkligen inte så...
2 3
Svar
44
· Visningar
3 367
Senast: LiviaFilippa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp