Bukefalos 28 år!

16 åring vill inte böja sig i spår

A

annapanna91

hejsan.
jag red en häst idag. den är 16 år och är jätte fin,kan galopp och allt som den ska.
men hästen ville inte gå i spår eller cirkel,volt.
vad kan de bero på?
de gick liksom inte att styra den på en volt eller böja kroppen eller någonting,den genade i hörnen också.
(känner inte hästen)
kan de va något fel på den?
 
Sv: 16 åring vill inte böja sig i spår

Hästen var troligtvis stel.
Sedan kan det säkert ha varit någon låsning eller så med i bilden, men min erfarenhet är att hästar som inte böjs någonting gör ungefär såsom du beskriver. Dock går det att böja dem, men det tar tid att få den mjuka och följsamma. Som med allt annat - övning ger färdighet.
 
Sv: 16 åring vill inte böja sig i spår

:bow::bow:

jag skulle oxå tänka mig nått sånt
 
Sv: 16 åring vill inte böja sig i spår

Måste fråga om du bara använde tyglarna att styra med eller använde du även benen för att forma den runt dem?
 
Sv: 16 åring vill inte böja sig i spår

den var säkert stel, men kan likväl ha försökt smitit undan arbete.... men mycke jobb så mjuknar dom ju upp!
 
Sv: 16 åring vill inte böja sig i spår

använde både skänlar och styrning. den ville bara inte asså...
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Det här kommer bli ett väldigt långt inlägg :angel: :p Jag är 31 år, har aldrig varit gravid, och började i vintras (december) få...
2
Svar
21
· Visningar
3 247
Senast: __sofia__
·
Ridning Min medryttarhäst är världens snällaste, tryggaste och lugnaste pojke, för någon vecka sedan red vi förbi ett garage där någon plötsligt...
Svar
6
· Visningar
1 896
Senast: SkorpSmulan
·
Hundhälsa Vi i vår familj har under hösten hamnat i en fasansfull situation, som gjort och gör mig så upprörd och ledsen. Den 20:de september i år...
14 15 16
Svar
311
· Visningar
22 674
L
  • Artikel
Dagbok Nu kommer säkert endel som läser dethär tycka att det är jätte dåligt att jag skriver dethär eller att jag tänker fel och massa sånt...
2
Svar
36
· Visningar
4 945
Senast: krek
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp