17-åring föll av och skadades – när mopedgäng fick ponny att skena

Bukefalos 30 år!

Jag fick uppfattningen i den första artikeln att det var ett barn som satt på ponnyn - nu när det framkommer att det var en i princip vuxen ryttare verkar mammans agerande så mycket vettigare... och mopedisternas nästan ännu vansinnigare, med ryttaren som ytterligare vittne.
Förhoppningsvis är det bara en tidsfråga innan mopedisterna får stå till svars.

Hoppas verkligen att de får tag på alla fyra killar, jag ser dem som gemensamt skyldiga till det inträffade. Typiskt fega jävlar som håller varandra om ryggen och hetsar till vansinnesaktiviteter. :devil:

Här håller föräldrarna ung:devil: om ryggen när de gör bort sig. En bekant tänkte anmäla en snorunge för fortkörning med EPA men blev övertalad av en av föräldrarna att inte göra det eftersom barnet ville bli polis. Då är det ganska ointelligent att senare försöka åka ifrån en civilbil i över 100 km/h med sin EPA :devil: Jag tror körkortet kommer att dröja ett tag där... :grin:

Alltså jag hade slagit ner dessa puckon och krävt dom på namn, hade inte gett mig på något vis. Då hade jag väl förmodligen åkt dit för något men hade iallafall inte låtit dom åkt därifrån.

Sen borde alla ryttare använda hjälmkamera.

Jag såg att det även fanns en tråd på flashback om denna händelse och kommentaren under denna kunde lätt ha skrivits av random landsbygdsbo, som hatar på hästarnas oskyldiga framfart och håller på fartdårarna, må de alla förlora sina chanser att kunna köra fel i framtiden.

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

Barn

Hund

Katt, Andra Djur

• Hönstråden del III
  • Lämplig kattras?

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka