Tråden för dumma, halvdumma och heldumma frågor II

Bukefalos 30 år!

Är det här alsikeklöver?
20250627_111950.webp

Hur kommer det sig att om normalbegåvade ska teckna/måla ett ansikte så hamnar ögonen högre upp än vad de egentligen är, ögonen sitter ju typ i mitten av ansiktet?
Testar man så ser det ju inte klokt ut, ser ut som äggskallar :jawdrop:

Det finns en app för identifiering av växter.
Nån som vet vad jag menar?
Har försökt de jag hittat men ingen som kan identifiera via kameran.

Det finns en app för identifiering av växter.
Nån som vet vad jag menar?
Har försökt de jag hittat men ingen som kan identifiera via kameran.
Inte riktigt rätt, eftersom det är mer för att spara och dela var man hittat olika arter (växter, insekter, fåglar, etc), men jag tycker att den har ganska bra artigenkänning via foton - iNaturalist.

Ser videor med tips på att man kan frysa in äppelbitar till hästar, buljong anpassat för hundar etc att ge till djuren på varma dgr. Men som tex i Egypten dricker man ju te för att sänka kroppstemperaturen när det är varmt. Borde man kanske ge djuren nått varmt ist? 😅

Ser videor med tips på att man kan frysa in äppelbitar till hästar, buljong anpassat för hundar etc att ge till djuren på varma dgr. Men som tex i Egypten dricker man ju te för att sänka kroppstemperaturen när det är varmt. Borde man kanske ge djuren nått varmt ist? 😅
När det är varmt duschar jag varmt. Då kyler jag ner mig när jag kommer ut.

Man brukar ju säga att isolerar det mot kyla isolerar det mot värmen.

Något jag undrat större delen av mitt liv...
Hur beter man sig för att titta nån i ögonen?

Titta på bara ett öga verkar skumt och titta på näsan mitt emellan också underligt.
Åtminstone jag kan inte titta på två ögon samtidigt.

Så - hur gör ni?

Titta på bara ett öga verkar skumt och titta på näsan mitt emellan också underligt.

Så - hur gör ni?

Mitt i pannan. Annars hör det ju till att man går från ena till andra ögat men om man står för nära varandra är pannblicken ett bra knep.

Mitt i pannan. Annars hör det ju till att man går från ena till andra ögat men om man står för nära varandra är pannblicken ett bra knep.
Att titta från det ena ögattll det andra känns konstigt. Som att flacka med blicken. Är alltså detta det vanligaste?

Jag tittar mest mitt emellan ögonen... Men tänkte att jag kanske var mest bara märklig....

Att titta från det ena ögattll det andra känns konstigt. Som att flacka med blicken. Är alltså detta det vanligaste?

Jag tittar mest mitt emellan ögonen... Men tänkte att jag kanske var mest bara märklig....

Om man står långt ifrån varandra är det nog vanligt. Nära inpå blir jättekonstigt att flacka med blicken.

Så - hur gör ni?
Haha! Jag har grubblat jättelänge på exakt det! :p

Inte helt säker från den bilden. Har bladen egen stam eller sitter bladen på.samma stam som blomman?

Det liknar alsike på blomman och bladens form men de är lite mer rosa än de alsike jag har här.

Kan du lyfta upp en stjälk och fota så hjälper det identifieringen.
Annars är plantnet som redan nämts oftast väldigt träffsäker på alla möjliga växter som finns i mina hagar.
Den säger 81% sannoliket för alsike på den bilden.

Inte helt säker från den bilden. Har bladen egen stam eller sitter bladen på.samma stam som blomman?

Det liknar alsike på blomman och bladens form men de är lite mer rosa än de alsike jag har här.

Kan du lyfta upp en stjälk och fota så hjälper det identifieringen.
Annars är plantnet som redan nämts oftast väldigt träffsäker på alla möjliga växter som finns i mina hagar.
Den säger 81% sannoliket för alsike på den bilden.
Jag får ta bättre bilder. Dom där var rätt små

Första dagen med nya spishällen efter att alltid ha haft vanlig spis, och jag inser att den liksom tjuter, gnisslar när man lagar mat på den. Varför gör den det? Beror det på kastrullerna? Eller något annat?

Liknande trådar

• Svensk politik 8
  • Israels och USAs krig mot Iran
  • Begreppet Ekonomisk tillväxt
  • Svensk politik 5

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

Barn

Hund

Katt, Andra Djur

Hästrelaterat