2:a på utställning i chkl?

falukorw

Trådstartare
En liten fråga bara...
Kan inte en hund som tävlar i championklass få en 2:a på utställningen?
Tänk om det är någon som t.ex. är helt ur päls. Måste hunden ändå tilldelas en 1:a?

Sv: 2:a på utställning i chkl?

I CHKL är det ingen kvalitetsbedöming utan hundarna placeras direkt. Dvs. ett blått band innebär en 2:a placering i CHKL. (Samma som i valpklass!) Däremot så behöver domaren inte tilldela hunden ett CK och därmed går hunden inte vidare till BHKL/BTKL.

Okej! Tack så mycket. Då har jag lärt mig något nytt idag också.
Men en veteran hund som är champion kan få en 2:a eller?

Veteraner har bara konkurrensklass de också..

1-plats
2-plats etc. med eller utan HP.

Men veteraner kan väl få ck också? Nikitas mamma plockar iaf ständigt ck:n på utställningar så det måste ju gå.

En fråga till...
Kan en championhund som blir oplacerad i klssen ändå få ett ck?

Alla hundar i klassen kan ju få ck. Det är ju bara ett tecken på att de håller kvaliteten för ck-hundar och alltså får tävla vidare i bästa tik/hanhundsklass..

Okej, nu hr jag lite koll på läget iaf :D
Tycker jag har varit på ganska mång utställningar men var först igår jag börjde fundera över det här

Liknande trådar

Övr. Hund Försöker slippa ett bilbyte och ändå få in tre hundar, så kikar på lite olika lösningar. För det första ska en ny takbox inhandlas...
Svar
17
· Visningar
1 047
Senast: BornAgain
·
R
Övr. Hund Istället för och fortsätta i en tråd som handlar om att vara publik på utställning så tänkte jag att det kanske kunde vara bra med en...
Svar
16
· Visningar
1 343
Senast: Myrten
·
Övr. Hund Jag vet inte vad jag ska göra. Jag har i dagsläget tre hundar, en 11-årig labradorblandning, en 8-årig storpudel och en 3-årig... 2
Svar
23
· Visningar
2 133
Senast: __sofia__
·
Övr. Hund Vilka tuggben är era hundars (och era) favoriter? Det finns ju rätt många märken numera som har svensk- eller nordisktillverkade ben av... 2
Svar
22
· Visningar
1 408
Senast: Capybara
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka