Bukefalos 28 år!

2 år till valet och pendeln har svängt

Gammeln

Trådstartare
Ebba Busch Thor (KD): SD är inte rasistiskt.
Hon avvisar inte heller en alliansregering med passivt stöd av SD.
Någon måste ju börja någon gång och nu har det börjat :laugh:. Så om 2 år kommer Ebba att säga, Ja jag kan tänka mig att sitta i en regering med SD. Det måste ju liksom få sjunka in lite nu fram till valet. Vem blir nästa partiledare att säga : SD är inte rasistiskt :D
http://www.dagen.se/ebba-busch-thor-kd-sd-ar-inte-rasistiskt-1.772680
 
Ja, om inte KD har åkt ur riksdagen då pga av att de har pissed off sina kärnväljare, äldre socialkonservativa personer som är kristna och går i kyrkan, samma kyrka som är stenhårt emot allt SD står för. Och om hon fiskar röster bland SD sympatisörer, varför skulle de välja KD när de redan har ett sekulärt parti, SD, som står för deras värderingar? Jag tvivlar på SDs väljare som hon eventuellt kan locka över kompenserar för de kärnväljare som KD kommer att tappa. Sverige är världens mest sekulära land, en mycket liten minoritet SD väljare kommer att rösta på ett uttalat religionsbundet parti även om de nu öppet stöder SDs politik.

Jag ställer mig mycket tvivlande till att kristna, som fortfarande är KDs kärnväljare, öppet går emot kyrkan om de inför nästa val öppet attackerar KDs politik. Och kyrkan kommer att göra det om EBT fortsätter på samma linje.

KD var farligt nära 4% förra valet och då förde de en helt annan politik, ni vet det där kristliga om medmänsklighet, :

Gå bort ifrån mig, ni förbannade, till den eviga elden som är beredd åt djävulen och hans änglar. Ty jag var hungrig och ni gav mig inte att äta. Jag var törstig och ni gav mig inte att dricka. Jag var främling och ni tog inte emot mig, naken och ni klädde mig inte, sjuk och i fängelse och ni besökte mig inte. Då skall de svara: Herre, när såg vi dig hungrig eller törstig eller som främling eller naken eller sjuk eller i fängelse och tjänade dig inte? Då skall han svara dem: Amen säger jag er: Allt vad ni inte har gjort för en av dessa minsta, det har ni inte heller gjort för mig. Och dessa skall gå bort till evigt straff, men de rättfärdiga till evigt liv."
(Matt 25:31-46)
 
Nej, SDs och KDs pendlar har alltid stått långt, långt till ultrakonservativ höger på skalan. Ganska nära varandra.

Inget sånt skit som vi vill ha nära regeringsmakten. Dvs vi som vill ha ett Sverige som utvecklas positivt och ser framåt.
 
Du önsketänker, gamle man...
http://www.dn.se/nyheter/politik/kd-ledaren-backar-efter-sd-uttalande/

För övrigt så ökar det enda partiet som fortsatt öppet välkomnar flyktingar hit. Det finns förmodligen bra skäl till det...
Jaha så det är precis tvärt om nu då att alla partier utom ett vill inte ha hit flyktingar längre :laugh:. Ja det var ju verkligen en svängning rakt i famnen på SD. Nya lagar gällande flyktingar och ett Migrationsverk som vräker flyktingar, utvisar och tvångsutvisar dom som fått avslag och säger att iom detta så har vi inget ansvar längre.
 
Jaha så det är precis tvärt om nu då att alla partier utom ett vill inte ha hit flyktingar längre :laugh:. Ja det var ju verkligen en svängning rakt i famnen på SD. Nya lagar gällande flyktingar och ett Migrationsverk som vräker flyktingar, utvisar och tvångsutvisar dom som fått avslag och säger att iom detta så har vi inget ansvar längre.
Vad är anledningen till att du är så mkt emot flyktingar och invandrare?
När jag läser dina inlägg tycker jag lite synd om dig för det låter som du är rädd för invandrare och tror att de är farliga
 
Nej då. Runt 80% avvisar den ultrakonservativa högern. Vi är många.
Det spelar ingen roll för det stiftas ändå lagar som ska avskräcka flyktingar att tas sig hit och det stiftas ändå lagar som ska minska kostnaderna (bidragen) och göra det svårare att få stanna och svårare för anhöriginvandring att tas sig hit
 
De enda jag vet som är verkligt drabbade av de nya hårdare reglerna om anknytning är ur 'svenska' män som har åkt till Thailand och importerat unga kvinnor trots att de är arbetslösa, lever på existensminimum och/eller soc och redan belastar staten och andra skattebetalare. Lite svartjobb och även om man officiellt inte tjänar så mycket så klarar man sig mer än väl.

Plötsligt behöver de bevisa att de kan försörja både sig själva och kvinnan de importerat. Vilket enligt, de nya strängare lagen, de inte kan.

Hurra tycker jag! Redligt trött på män (svenska) som importerar unga kvinnor och sedan slänger ut dem efter 1 år och 9 månader och sedan åker ner till Thailand och hämtar en ny.
 
De enda jag vet som är verkligt drabbade av de nya hårdare reglerna om anknytning är ur 'svenska' män som har åkt till Thailand och importerat unga kvinnor trots att de är arbetslösa, lever på existensminimum och/eller soc och redan belastar staten och andra skattebetalare. Lite svartjobb och även om man officiellt inte tjänar så mycket så klarar man sig mer än väl.

Plötsligt behöver de bevisa att de kan försörja både sig själva och kvinnan de importerat. Vilket enligt, de nya strängare lagen, de inte kan.

Hurra tycker jag! Redligt trött på män (svenska) som importerar unga kvinnor och sedan slänger ut dem efter 1 år och 9 månader och sedan åker ner till Thailand och hämtar en ny.
:bow::bow:
 
Appropå att SD är emot att begränsa en övervinst för privata bolag inom vård, skola och omsorg, som märk väl, får enorma vinster på skattebetalarnas pengar.

Bergspredikan, Matteus 19:21-24

21. Jesus svarade honom: »Vill du vara fullkomlig, så gå bort och sälj vad du äger och giv åt de fattiga; då skall du få en skatt i himmelen. Och kom sedan och följ mig.
22. Men när den unge mannen hörde detta, gick han bedrövad bort, ty han hade många ägodelar.
23. Då sade Jesus till sina lärjungar: Sannerligen säger jag eder: För den som är rik är det svårt att komma in i himmelriket.
24. Ja, jag säger eder: Det är lättare för en kamel att komma in genom ett nålsöga, än för den som är rik att komma in i Guds rike.

KD vill begränsa asylpolitiken och är för hårdare regler mot icke-svenska medborgare på flykt:

Lukas 10:27-37

27 Han svarade och sade: »'Du skall älska Herren, din Gud, av allt ditt hjärta och av all din själ och av all din kraft och av allt ditt förstånd och din nästa såsom dig själv.
28 Han sade till honom: »Rätt svarade du. Gör det, så får du leva,
29 Då ville han rättfärdiga sig och sade till Jesus: »Vilken är då min nästa?»
30 Jesus svarade och sade: »En man begav sig från Jerusalem ned till Jeriko, men råkade ut för rövare, som togo ifrån honom hans kläder och därtill slogo honom; därefter gingo de sin väg och läto honom ligga där halvdöd.
31 Så hände sig att en präst färdades samma väg; och när han fick se honom, gick han förbi.
32 Likaledes ock en levit: när denne kom till det stället och fick se honom, gick han förbi.
33 Men en samarit, som färdades samma väg, kom också dit där han låg; och när denne fick se honom, ömkade han sig över honom
34 och gick fram till honom och göt olja och vin i hans sår och förband dem. Sedan lyfte han upp honom på sin åsna och förde honom till ett härbärge och skötte honom.
35 Morgonen därefter tog han fram två silverpenningar och gav dem åt värden och sade: 'Sköt honom och vad du mer kostar på honom skall jag betala dig, när jag kommer tillbaka.' --
36 Vilken av dessa tre synes dig nu hava visat sig vara den mannens nästa, som hade fallit i rövarhänder?»
37 Han svarade: »Den som bevisade honom barmhärtighet.» Då sade Jesus till honom: »Gå du och gör sammalunda.»

Och EBT har mage att kalla sig kristen?
 
Det står väl tämligen klart att ingen kan gå ut och med fakta och bevis bakom ryggen hävda att SD som parti är rasistiskt. Lika lite som partiet kan kallas för fascistiskt.
Under förutsättning att med fascism och rasism menar vad ordet verkligen står för.

Enskilda medlemmar har ofta uppvisat åsikter som inte passar i ett demokratiskt parti. En av orsakerna till att SD uteslutit rätt många medlemmar.

Sannolikt kommer SD att ges möjligheten att under ngr valperioder stödja en borgerlig konstellation, stödja passivt såsom VPK gjorde många år bakom sossarna.

KD sitter i en problematisk sits, dels har man en grupp väljare som är synnerligen konservativa vad det gäller familj, moral och religion. Den gruppen är stark i partiet, men för liten för att ge en plats i riksdagen
Varför partiet desperat försöker fiska röster, även i grumliga vatten.

Att sedan riksdagen såsom som jag förespråkade för ngr år sedan( ;) ) driftar ut mot SD är ett resultat av 2 naturlagar.
1 Politiska partier har alltid anpassat sig
2 De ekonomiska o praktiska förutsättningarna tvingar de styrande.

Det gör, att SD på sikt förlorar sin viktigaste profilfråga och det kan utgöra ett hot mot partiets framtid om man inte kan, även i framtiden hävda frågan som sin.
 

Liknande trådar

Samhälle Att ALLT handlar om vem som ska regera med vem. Allt. Vi kommer att fälla alla regeringar! Vi kommer inte att förhandla med SD! De...
11 12 13
Svar
248
· Visningar
17 804
Senast: Ramona
·
L
Övr. Barn Skriver under annat nick då jag inte vet om någon känner igen mig här. Vet inte heller om inlägget hammnar rätt eller fel. ligger...
2 3
Svar
41
· Visningar
3 648
Senast: GotAsecret
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp