A

aniratak

vad har ni för framtida plner för dom? sattsar ni på 3års eller har, ska på premierig? vill höra mig för hur andra beter sig med sina unghäst! :) och vad ni gör med dom? :p
 
Mitt tvååriga hbl-sto matchas till treårstestet. Just nu växer hon dock så hon går bara och skrotar och äter för tillfället.
Men vi hr hunnit med longering, löshoppning och haft gjord runt magen samt haft träns på sig.
i vinter ska hon sittas på och kunna "ridas" i alla gångarterna. Vi ska också utveckla löshoppningen lite mera.

Men om hon kommer att växa mycket så lägger jag treårs på is.
 
Planen är 3-årstestet, dock har jag inte så bråttom med "förberedelserna", så hon går och skrotar i hagen än så länge, ska ta in den på nätterna i kväll, och hennes bästis kommer flytta idag så det kommer bli ett väldans liv.
kommer att löshoppa henne 2-3 ggr under hösten, sadelvänja henne, longering (ett fåtal ggr då det sliter mycket på benen) och sitta upp kommer jag att göra runt nyår, samt några löshoppningar till under våren.
 
Jag tränar inför 3-årstestet med min 2-åringa valack. Vi får se om han är mogen för det när det är dax, annars blir det kvalitets istället. Vi var och löshoppade för första gången i veckan så det behöver vi träna mer på. Annars har jag tömkört och longerat lite. Jag hade med honom som handhäst på en längre skogstur i går och planerar att göra det två ggr i veckan nu framöver för att han ska bygga mer muskler. Han är van vid all utrustning och han är insutten, så när han byggt mer muskler och verkar redo så är det dax för en ridtur. Kanske efter årsskiftet.
 
Mitt halvblod går på bete än, med fullblodet. Ska tas in nästa vecka.

Hon är sadelvan, tränsvan, tömkörd, täckesvan osv... Jag gjorde inte så stor grej av det utan bara provade, hon är så trygg i sig själv och litar på mig, så det har aldrig varit några problem.

Nu till hösten ska jag köra henne mer, vi har bara precis provat än så länge... Ska lasta henne och tömköra i ridhus...

Något tre årstest blir det inte, har en viss avsaknad på stam :angel:

Men till våren så blir det mycket lätt ridning förhoppningsvis, hon är färdigväxt i stort sett. Ska även hänga och sitta på henne i höst tänkte jag (BARA sitta).

//E
 
Min tjej ska på treårs om vi är redo för det då. Hon har växt väldigt jämt och ser mer ut som en treåring i kroppen :bow:. Hon är van med sadel/träns/täcken/benskydd och även sutten på. Löshoppad två gånger och just nu är det start och stopp vi tränar på. Tänker försöka löshoppa henne några gånger till innan testet. Det som skall övas under ryttare tänker vi ta på vårkanten då hon växer en del nu efter betet (just nu 165) . lastat och åkt har vi gjort några gånger kliver på som en gammal tävlingshäst :D. är nog rätt bortskämd med en väldigt vettig och cool "bebis" så det gäller att ta det lugnt och leka sig fram.
Nin
 
Satsar på trårstestet. Om hon inte växer enormt.

Är van vid sadel träns löshoppning longering. Har även skrittats någon gång. Mycket kort bit och med väldigt lätt ryttare.

Har inte växt nämvärt nu i år. Men förmodligen kommer det när vi stallar in. Dom andra 2 åringarna har gjort å. Ser annars väldigt färdig ut.
 
Mina planer för min 2åriga Arabhingst är att han ska visas på Avelsvärderingen nästa år.
Sen ska han ut på Arabutställningar och visa upp sig och få lite resvana.
 

Liknande trådar

Träning Är i planerna att skaffa häst efter några års uppehåll. Ridit i hela mitt liv. Hyr nu lägenhet på gård med hästar så har möjlighet att...
3 4 5
Svar
81
· Visningar
6 722
Senast: Mia_R
·
Hästhantering Hej! Då jag försökt att läsa mig till att hitta till mitt ”problem” men hittade inget som riktigt stämde in på mitt dilemma. Här är lite...
Svar
9
· Visningar
1 705
Senast: Joro253
·
Utrustning Hej! Innan massa kommentarer att ta ut sadelutprovare, jag ska det men vill bara kolla om det finns möjlighet att rida öht med...
Svar
0
· Visningar
298
Senast: liiinnea
·
Hästhantering För 1 år sedan köpte jag en ny häst. Hon gick igenom besiktningen utan anmärkning och förra ägarna sålde henne pga att hon inte trivdes...
2 3
Svar
43
· Visningar
4 068
Senast: Badger
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Barn och djur
  • Gryta och matberedare
  • Det sjukaste har hänt

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp