2 frågor ?

• Övr. Katt
  • Trådstartare Trådstartare star_star
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 6
  • Visningar Visningar 904
S

star_star

1. När kan man kastrera en katt? ( hur gammal)
2. Ska man avmaska med tablet eller med sådan man spruta in i munnen?, om katten är ca ett halvår,

Sv: 2 frågor ?

det är olika mellan olika vetrinärer. ja kastrera min hane när han var 7 månader. jag tycker pastan funkar bättre än tabletten, för den vill min katt spotta ut.

1. När kan man kastrera en katt? ( hur gammal) Beroende på veterinär, från 12 veckors ålder.
2. Ska man avmaska med tablet eller med sådan man spruta in i munnen?, om katten är ca ett halvår, Det är en smaksak.

Har läst att man kan göra ingreppet så snart katten har nått en vikt på 2,5 kg.
Var iväg med min 9 månaders och vetrinären tyckte det var litte sent. Tills han hörde att hans ålder.
Vägde 3.6 kg en månad innan ingreppet.
Är inte fett men stor, var ensam kattunge.
Jag använder bara tabbleter går bra för mig. Det är ju en smaksak.

1. När kan man kastrera en katt? ( hur gammal)
2. Ska man avmaska med tablet eller med sådan man spruta in i munnen?, om katten är ca ett halvår,

Vad jag har fattat det som så kan man kastrera så fort båda kulorna kommit ner, den yngste vi kastrerade vad 10-11 månader om jag inte minns fel....

Jag föredrar pastan, kan man ge lite i taget....Tabletterna kan vara svåra att ge om man inte får kläm på det eller har en väldigt snäll katt....En del ser ut som att dom svalt dom men den när man sätter ner dom på golvet så spottar dom ut dom och springer....;)

//Domino_s

Vilken sorts maskmedel du ska ge, beror på vilken sorts mask katten har.

Liknande trådar

Övr. Katt Chimera eller chimär är vad det kallas om två foster i ett tidigt stadium slås ihop till ett. När jag läst om det tidigare (och på...
Svar
17
· Visningar
1 201
Senast: Asko
·
Övr. Katt Jag har haft problem med getingar på min uteplats. Varje år spreyar jag med radar i hålen i teglet för att de inte ska bygga bo. Det har...
Svar
9
· Visningar
389
Senast: LadySara
·
Katthälsa Jag har två katthemskatter sedan ca 3 år, båda har visat sig ha stora problem med tänderna. Fån början var tanken att jag bara skulle... 2
Svar
25
· Visningar
1 312
Senast: Tiger tok
·
Övr. Katt Hej. jag har en fråga gällande mina 2 katter som helt plötsligt inte kommer överrens. Dom är båda hanar och kastrerade. Den ena hanen är...
Svar
3
· Visningar
756
Senast: Svartkatt
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka