En tjej som jobbar på min mammas jobb har ett hemarbete som extrainkomst. Jag har fattat det som att hon gör någon form av monteringsjobb, och får sedan betalt för hur många hon monterar. Det fungerar bra som extraknäck för henne, hon sitter ofta framför tv:n på kvällarna och gör detta :)
Något sådant kanske skulle funka?

Ja, det skulle absolut funka!
 
Hur funkar det där egentligen? Jag har ett heltidsjobb och skulle tillfälligt behöva få in lite extra slantar. Tyvärr går det inte att jobba extra hos min arbetsgivare, så i så fall får jag leta på annat håll.
Men hur mycket får man jobba egentligen? Det handlar om vita jobb, så allt "syns" ju.
Slutar ofta tidigt (runt 13-14) och skulle ju kunna jobba några timmar till på eftermiddagen där. Men då har jag redan jobbat mina 8 h den dagen.

Kolla Daymaker, det är ett perfekt extrajobb.
 
Jag har... Hmm typ fyra jobb. Jobbar inte heltid på någon. De två tjänsterna som är störst vet om varandra och för mig var förutsättningen att jag kunde ha båda när jag tackade ja till dem trots att de indirekt är konkurrerande verksamheter. Men dygnsvila och veckovila är upp till mig, vilket jag tummar på en hel del periodvis, men jag jobbar hellre intensivt och sen är ledig typ 4 dagar i sträck. Så länge jag sköter mina jobb så kan ingen säga något. Men eftersom du är yrkeschaufför känns det som du har större ansvar att vara utvilad, men de dagar du kör kortare pass kanske du kan jobba ett par timmar extra någon annanstans som är i en annan bransch, typ kundtjänst, butik, restaurang eller dylikt är väl ställen som behöver extra folk där det funkar att jobba några timmar ibland. Är det bara väldigt tillfälligt du behöver och vill ha extra jobb, kolla på tillfälliga jobb. Så har jag jobbat en eftermiddag här, ett par dagar där osv.
 
Jag har... Hmm typ fyra jobb. Jobbar inte heltid på någon. De två tjänsterna som är störst vet om varandra och för mig var förutsättningen att jag kunde ha båda när jag tackade ja till dem trots att de indirekt är konkurrerande verksamheter. Men dygnsvila och veckovila är upp till mig, vilket jag tummar på en hel del periodvis, men jag jobbar hellre intensivt och sen är ledig typ 4 dagar i sträck. Så länge jag sköter mina jobb så kan ingen säga något. Men eftersom du är yrkeschaufför känns det som du har större ansvar att vara utvilad, men de dagar du kör kortare pass kanske du kan jobba ett par timmar extra någon annanstans som är i en annan bransch, typ kundtjänst, butik, restaurang eller dylikt är väl ställen som behöver extra folk där det funkar att jobba några timmar ibland. Är det bara väldigt tillfälligt du behöver och vill ha extra jobb, kolla på tillfälliga jobb. Så har jag jobbat en eftermiddag här, ett par dagar där osv.

Ja, det får såklart inte gå ut över busskörningen, det kommer jag vara noga med. Men jag hoppas hitta nått i butik, stall osv. I första hand är det några månader, sen får man väl se hur det ser ut framåt. Stora veterinärkostnader som behöver betalas tillbaka till kreditkortet...
 
Att ha flera jobb när man är yrkesförare kan vara stökigt.

Några saker att kolla upp är detta med att få jobba 60 timmar på en vecka, tror att det reduceras till 48 timmar när man har mer än en arbetsgivare.
Sen ska medelveckoarbetstiden under en fyramånadersperiod inte vara mer än 48 timmar.

Sen är det redovisningskravet. Undrar om inte effekten blev att alla arbetsgivare skulle ha fullständig redovisning för alla jobben. Arbetstider, raster, körtid, övrig arbetstid vilotider och så vidare. Ett stökande helt enkelt. Matas in på förarkortet skulle det med, och där är en sak med att se upp med så att inte undantaget för att köra utan förarkort faller om man har flera jobb.
Så frågan är om det är värt det, arbetsgivaren får ta fylla din tjänst till heltid. Mycket mer är det inte att göra om du inte ska gå ner i tid på körandet, och det var inte det som var vitsen.
 
Jag har en heltidstjänst så det går inte att göra mer där. Vi får inte heller jobba extra på bussen, annars hade ju det varit perfekt. Får tänka ett varv till.
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Har H och nära anhörigs tillåtelse att skriva detta men valt ett anonymt konto ändå. Har en nära anhörig med diabetes vi kan kalla hen...
2
Svar
31
· Visningar
2 119
Senast: Hajfisk
·
  • Artikel
Dagbok Jag vill bara gnälla av mig, så jag gör det här. Jag hatar att jobba, det har jag alltid gjort sedan jag började sommarjobba. Jag har...
2
Svar
21
· Visningar
2 534
Senast: Exile
·
Samhälle I tråden om religion togs det upp att det var fel att vården erbjöd samtalsstöd till patienter hos en präst när kurator hade semester...
11 12 13
Svar
258
· Visningar
10 616
Senast: Enya
·
Småbarn Att små barn sover dåligt vet vi ju alla. Det går i perioder. Men nu har lillebror, 13 månader, sovit dåligt i sju månader. Minst ett...
Svar
7
· Visningar
561

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Semester.
Tillbaka
Upp