#2 Mentalprovståden

Mallen gick MH i slutet av september, det mesta som förväntat :)'

MH.jpg
 
Jag vet en tik som gjort BPH två gånger, där föraren avbröt första gången och sedan fullgjorde bedömningen den andra gången. Det verkar dock bara vara den senaste gången som syns? Ska det vara så?
 
Hexas MH har kommit upp på aveldata nu och är väl en rastypisk aussie om man kollar på rasens medel haha 😂.

Jag är väldigt nöjd med henne men tyckte det var synd att hon ansåg att leksaken på MH var så jäkla äcklig. Dock något som jag misstänkte hon skulle tycka då hon är verkligen är äcklad av andra hundars avföring, urin osv och vi var hund nummer 7 på leksaken. Hon ville verkligen leka men ville inte ta i leksaken.
 

Bifogade filer

  • denna.jpg
    denna.jpg
    4,1 KB · Visningar: 149
Jag vet en tik som gjort BPH två gånger, där föraren avbröt första gången och sedan fullgjorde bedömningen den andra gången. Det verkar dock bara vara den senaste gången som syns? Ska det vara så?
Min hund har gjort två BPH, första bröts av ledaren pga rädsla. Andra fullföljde hon (mer vuxen och livserfaren) men jag valde utan skott.
Jag ser på hunddata att hon gjort två och det första bröts, men det finns ingen spindel på det första.
 
Jag vill gärna gå BPH ganska så tidigt som möjligt, men absolut innan 18 månader. Hade ett BPH för yngsta damen bokad i våras men pga dubbelbokning fick jag skjuta upp det till sommaren.

Efter en ganska tråkig valptid (isolering) så fick hon knappt se världen förrän runt 5 månader, men det har inte påverkat henne nämnvärt. Helt cool i alla miljöer och trygg i allt vi hittar på. Detta speglade sig väldigt väl på hennes BPH också :love: Jag brukar ofta säga att jag nog aldrig får en bättre sheltie än denna och det kan nog mycket väl vara sant :D

Sheltie, 18 månader
 

Bifogade filer

  • bph.PNG
    bph.PNG
    30,3 KB · Visningar: 183
Hexas MH har kommit upp på aveldata nu och är väl en rastypisk aussie om man kollar på rasens medel haha 😂.

Jag är väldigt nöjd med henne men tyckte det var synd att hon ansåg att leksaken på MH var så jäkla äcklig. Dock något som jag misstänkte hon skulle tycka då hon är verkligen är äcklad av andra hundars avföring, urin osv och vi var hund nummer 7 på leksaken. Hon ville verkligen leka men ville inte ta i leksaken.
Lägger du in nån av de andra spindlarna så ser man lättare vad hon faktiskt gjorde på MHt.
 
Min hund har gjort två BPH, första bröts av ledaren pga rädsla. Andra fullföljde hon (mer vuxen och livserfaren) men jag valde utan skott.
Jag ser på hunddata att hon gjort två och det första bröts, men det finns ingen spindel på det första.

Hm! Jag får kolla igen :) ser du två protokoll också?
 
Hm! Jag får kolla igen :) ser du två protokoll också?
Försökte kolla på mobilen, men där ser det lite annorlunda ut. Ser båda datumen under "tävling" och det står tydligt avbrutet pga rädsla på det första och genomfört på det andra. Men har för mig jag fick upp i alla fall spindeln på den genomförda på datorn, kommer ej ihåg hur det var med protokoll. Hittar inget av dem på mobilen nu.
Orkar inte starta upp datorn ikväll. Kollar i morgon och återkommer.
 
Här är alla siffror :)

Beskrivaren skrattade och sa hon är i princip döv vid skott :laugh:
 

Bifogade filer

  • 289823739_613941203859165_6222036570356524801_n.jpg
    289823739_613941203859165_6222036570356524801_n.jpg
    10,4 KB · Visningar: 153

Liknande trådar

Övr. Hund Hej! Eftersom jag är både en klant och ganska godtrogen blev jag pålurad en omplaceringshund som har orsakat mig mycket bekymmer. Det är...
Svar
16
· Visningar
1 608
Senast: YlvaG
·
Övr. Hund Jag har sälj annons ute på min hund sedan den 17 januari. Jag har fått tre svar. En som bor i samma stad som jag och som kör lastbil...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
4 791
Senast: ako
·
Hundavel & Ras Hej! Planen är att köpa en valp men jag är inte helt säker på ras eller uppfödare/föräldradjur än. Haft finsk lapphund tidigare. Är ute...
4 5 6
Svar
100
· Visningar
5 702
Övr. Hund Hej! Jag har sedan 2 år tillbaka min första hund. Hon är det finaste jag har, och att se henne lycklig är det bästa jag vet. Jag gör...
Svar
19
· Visningar
1 642
Senast: Hellhound
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Vad gör vi? Del CXCV
  • Bra hörlurar
  • Burkfisk

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp