2011 års små Isis fölisar

Sv: 2011 års små Isis fölisar

Mina småtjejer trivs i snön!

julbitas.jpg


julmejralin.jpg

Rá har ryttare...

julmeyfindorr.jpg


julmeyjhage.jpg


julmeyjis.jpg


julmejys.jpg


Hur går det för era 11-or? Tråden här har änna gått i ide... ;)
 
Sv: 2011 års små Isis fölisar

mambo.jpg


Mambo som ju numera räknas som 2 åring.

DSC_2209.JPG

DSC_2403.JPG

DSC_2382.JPG


Lakkris

DSC_2216.JPG


Polki


Limbo han vi inte innan kameran tyckte att det räcker i kylan.
 
Sv: 2011 års små Isis fölisar

Vilka stiliga grabbar!:)

Jag tänkte ta några kort på min idag då jag råkade vara i stallet när det faktiskt var dagsljus, men herregud vad hon är FUL! Så det blev inga. :D

Det enda som är fint är pälsen, den är tjock och blank, och hon har en massa man och svans. Sen är baken typ en halvmeter högre än manken, korset långt och väldigt sluttande. Och så har hon små luriga korpögon som lurar bakom all pannlugg... Haha, tur man har några år på sig!
 
Sv: 2011 års små Isis fölisar

Mina småttingar fick komma ut med de vuxna o testa springa över bommar och busa på stabil mark. De hade jättekul!
radra.jpg


ramejhopp.jpg


rauppstalld.jpg


mejahuv.jpg


meyjauppstalld2ar.jpg



meyjsnogg.jpg
 
Sv: 2011 års små Isis fölisar

Åh i den här tråden vill jag och min -11 vara med också! Så otroligt spännande att se dom små växa på sig och bli stora!
Jag köpte mitt sto våren 2012.
e. Háfleygur från Österåker
ue. Óður frá Brún

Hon är nu gigantisk, hur stora är era i mankhöjd? :banana:
 
Sv: 2011 års små Isis fölisar

Sist jag mätte på en höft så var Rá (bruna) 135 och Meyja (brunblack)127cm. Rá lär nog bli ganska stor! Hon har redan vuxit om två av mina vuxna...
 
Sv: 2011 års små Isis fölisar

Min har växt förbi sina vuxna kompisar för ett bra tag sen, mätte idag. Hon är drygt 141 cm i mankhöjd... Jättehäst med andra ord! :p
 
Sv: 2011 års små Isis fölisar

9352_10151458393768167_612473299_n.jpg


Det är så kul att se alla "små" som börjar bli "stora":):)

Ursäkta den usla kvaliten på bilden men så här ser min 2åring ut nu
 
Sv: 2011 års små Isis fölisar

Såhär ser mina tvååringar ut nu! Så skönt att se att det fanns två hästar under vinterns mammutpäls!

mejfin.jpg


mejtrav.jpg


mejtlt.jpg


rafin.jpg


mejraspring.jpg


Och så har jag för andra gången någonsin sett Rá ta ett travsteg!!! Och lyckades få detta enda steg på kort...
ratrav.jpg

Hon är annars en jäkla passråtta! O snabb som sjutton oxå! O hon gillar att springa, om man leder henne vill hon gärna småtakta brevid o tycker att jag o Meyja e såååå långsamma! Men Rá har fått ärva Kveikjas gamla tofflor så snart skall vi ut o handhästa! Meyja får växa lite till innan dock, hon hade för små fossingar.
wpid-dsc_0034.jpg


Att jag vill ha tofflor när vi tar oss ut beror f.ö. på att de båda får bärrandsröta väldigt lätt. Tycker det är onödigt att de skall gå o trampa upp sten i bärranden om de kan ha tofflor istället...
 
Sv: 2011 års små Isis fölisar

Åh va fina dom är nu när vinterpälsen har trillat av! Ska försöka fixa lite nya bilder på min "Doris" ikväll så ska hon få visa sig här på Buke också! :)
 
Sv: 2011 års små Isis fölisar

Var ut i hagen igår och fick några hyggliga bilder på min "lilla" -11 e. Háfleygur från Österåker, ue. Óður frá Brún. Hon är rätt stor... 145 cm i mankhöjd ;)

p6050102-001_51af2707ddf2b37e21a11d27.jpg


p6050072_51af2701ddf2b37df4480aa6.jpg
 
Sv: 2011 års små Isis fölisar

Haha ja hon verkar ska bli en jätte... när jag lastade ur henne i nya stallet när hon bara var ett år frågade dom om jag var säker på att hon va född -11... Nu är hon ÄNNU större! :p

Det är väll rätt "stort" ändå för att vara en tvååring, eller? :)
 
Sv: 2011 års små Isis fölisar

*kl*

En av mina två-åringar med halvlillebror båda isabellskäckar e.Vikingur från Knapetorp.

923368_690580494302077_1171881192_n.jpg
 

Liknande trådar

Avel Nu vet jag att det finns trådar om travarkorsningar redan, men de jag hittade var från typ 2008, och funderar mer specifikt om just mitt...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
11 885
Hundavel & Ras Min kompis hund gick bort i vintras och hon funderar lite på en ny hund nästa år. Tidigare hund var en Basenji och det var helt rätt...
2
Svar
23
· Visningar
2 255
Hästmänniskan Vad ska man tänka på? Nej, jag ska inte köpa något föl nu, jag bara funderar på vad min nästa häst kan tänkas bli. Det kan dröja ett...
2
Svar
35
· Visningar
4 848
Senast: Ninnurur
·
Relationer Kanske någon kan komma med smarta infallsvinklar. Jag har en historia av misshandel (fysiskt och psykiskt) samt sexuella övergrepp i...
14 15 16
Svar
300
· Visningar
19 975
Senast: Amaranthe
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp