2017 års Vikttråd

Status
Stängd för vidare inlägg.
Första dagen och jag klarade att vara på Donken med barnen utan att vara allt för sugen. Drack en stor kopp kaffe bara.
Bakade Lchf frallor igår så kändes nästan som en onyttig frukost trots att det ingår i konceptet :).

Startvikt: 27/2 67,5kg
Mål: 61 kg (slutet på juni eller början på juli)

28/2 66,8kg
2/3 67,3kg
3/3 66,9kg
5/3 66,3kg
7/3 66,2kg

Det går ju neråt iaf! Måste säga att det känns som att jag får äta väldigt mycket med lifesum. Känns som jag äter som vanligt typ...men uppenbarligen inte

Startvikt: 27/2 67,5kg
Mål: 61 kg (slutet på juni eller början på juli)

28/2 66,8kg
2/3 67,3kg
3/3 66,9kg
5/3 66,3kg
7/3 66,2kg

Det går ju neråt iaf! Måste säga att det känns som att jag får äta väldigt mycket med lifesum. Känns som jag äter som vanligt typ...men uppenbarligen inte
Jaa, känner också så. Jag äter 1700kcal/dag och har nästan svårt att ta mig upp i det. Nu ligger visserligen min "satsning" delvis i att börja äta bättre mat, istället för att periodsvälta mig och sen äta godis + färdigrätt.. Så tar man bort godiset så äter jag inte så mycket egentligen :P

Men -0,6 på en vecka är ju en jättebra nedgång för dig! Det är ju typ ett underskott på 500 kcal om dagen (har fått lära mig att 1kg fett är 7000kcal), så något gör du uppenbarligen rätt :)

"Alla andra" och när man läser om det, verkar drabbas av sötsug när de är hungriga. Så grejen är att hålla blodsockerhalten jämn. Men för mig fungerar det tvärtom. Så länge jag gör annat (läs skriver eller springer) så känner jag varken av hunger eller sötsug. Däremot EFTER middagen - då jag är jättemätt - DÅ kommer sötsuget OCH den glupande aptiten. :crazy: Så kunde jag bara gå och lägga mig och somna direkt efter maten skulle jag vara slimmad som en vinthund. VARFÖR blir jag mer sugen när jag är mätt än när jag är hungrig???

"Alla andra" och när man läser om det, verkar drabbas av sötsug när de är hungriga. Så grejen är att hålla blodsockerhalten jämn. Men för mig fungerar det tvärtom. Så länge jag gör annat (läs skriver eller springer) så känner jag varken av hunger eller sötsug. Däremot EFTER middagen - då jag är jättemätt - DÅ kommer sötsuget OCH den glupande aptiten. :crazy: Så kunde jag bara gå och lägga mig och somna direkt efter maten skulle jag vara slimmad som en vinthund. VARFÖR blir jag mer sugen när jag är mätt än när jag är hungrig???

Mitt sötsug kommer oftast efter lunchen trots att jag är megamätt och ätit bra! Jag dricker massa kaffe för att försöka att inte tänka på det och ibland tar jag ett äpple. Mitt sötsug har faktiskt minskat senaste veckorna.

I synnerhet om du just ätit snabba kolhydrater kan du få ett blodsockerfall efter maten. Då blir du sötsugen för att snabbt få upp blodsockret igen.

Jaa, känner också så. Jag äter 1700kcal/dag och har nästan svårt att ta mig upp i det. Nu ligger visserligen min "satsning" delvis i att börja äta bättre mat, istället för att periodsvälta mig och sen äta godis + färdigrätt.. Så tar man bort godiset så äter jag inte så mycket egentligen :P

Men -0,6 på en vecka är ju en jättebra nedgång för dig! Det är ju typ ett underskott på 500 kcal om dagen (har fått lära mig att 1kg fett är 7000kcal), så något gör du uppenbarligen rätt :)
Jag ligger också på ca 1700 kcal om dagen och känner samma sak att det nästan är svårt att komma upp i. Men tror det är att jag automatiskt väljer mindre energitäta grejer. Ja som sagt något gör jag rätt :)

Har redan sugit i mig de 2 liter vatten jag ska dricka om dagen! Jag är i vanliga fall extremt dålig på att få i mig vätska, så min kropp verkar inte riktigt veta vad den ska göra med det. Känns som att jag kissar fem liter varje kvart ungefär.

@GardenAngel vad duktig du är, jag är grymt dålig på att dricka också, jag kan komma på mig själv på kvällen och inse att jag knappt druckit något under hela dagen. Nu dricker jag dock mängder med pepsi max då jag tycker det stillar sötbegäret en del, inte så hälsosamt kanske men jag tror definitivt det är bättre med sötningsmedel än socker.

@GardenAngel vad duktig du är, jag är grymt dålig på att dricka också, jag kan komma på mig själv på kvällen och inse att jag knappt druckit något under hela dagen. Nu dricker jag dock mängder med pepsi max då jag tycker det stillar sötbegäret en del, inte så hälsosamt kanske men jag tror definitivt det är bättre med sötningsmedel än socker.
Eller så byter du bara ett gift mot ett annat, jag tror att sötningsmedel är farligt också.

Jag har precis som @FengurLaugar en vattenflaska på jobbet. Har även en hemma som står bredvid datorn. Då är det lättare för mig att komma ihåg att dricka.

Åh vad svårt det är när man äter lunch ute, jag har ju ingen aning om vad dom haft i maten, det blir ju verkligen ren chansning..

Åh vad svårt det är när man äter lunch ute, jag har ju ingen aning om vad dom haft i maten, det blir ju verkligen ren chansning..

Sant, men om man håller sig till tallriksmodellen och undviker gräddiga och ostiga såser och gratänger, samt ger sjutton att ta av bröd och feta röror så blir det sällan helt åt skogen.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Någon som har testat den nya tekniken och kan bekräfta? Så här 30 år efter puberteten börjar jag bli sjukt trött på rakning och stubb...
Svar
0
· Visningar
193
Senast: Yeah but
·
Kropp & Själ Jag har funderat lite på det här med att tappa intresse för något, vad är det egentligen som händer i kropp och själ när ett intresse...
Svar
11
· Visningar
1 252
Senast: Soapbubble
·
Kropp & Själ Nu är det ett faktum. Under ungefär 2 års tid så har mensen till och från gjort uppehåll någon till några månader. Måendet vid de...
Svar
14
· Visningar
723
Senast: Roheryn
·
Kropp & Själ Lyssnar just på en pod från Medicinvetarna om att slippa ha mens om man inte vill. Och känner mig ungefär så här: 🤯 Jag har alldeles... 6 7 8
Svar
145
· Visningar
7 084
Senast: Humla
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Vilken hundras?
  • Husky från USA, tips och råd m.m
  • Uppdateringstråd 31