2018 års vikttråd

Status
Stängd för vidare inlägg.
Hmm, ner drygt ett kilo sedan i slutet av mars. Mysko eftersom jag ätit som en gris - och fel saker dessutom. Känner mig som en uppblåst ballong. Misstänker att det främst är att jag vägde mig på morgonen i bara trosorna. Igår var antagligen ganska ok, det enda kaloririka är väl oljan man steker kycklingen i och creme fraiché. Plus då tortilla, men de har jag ingen aning om hur mycket kalorier de innehåller. Ska väga katten senare idag och se om hennes diet gett bättre resultat. Jag tvivlar, det finns en del för oss båda att tappa.

Hur väger ni andra er? Morgon, kväll, påklädd eller utan?
Väger mig direkt på morgonen, utan kläder.
 
Jag tycker vågen är lite mysko och studsar lite i vikt från dag till dag men idag studsade den ned till 75,1 kg vilket är 7 hekto mindre än för en vecka sedan och hela 4 kg mindre än när jag började så just idag studsade den perfekt :bump::love::banana:
74 kg till 4/6 var målet och jag trodde att det kanske skulle bli svårt eftersom jag (normalt) går med ganska lite per vecka (medvetet och önskvärt att det inte går för fort) men faktiskt har det tuffat på i samma tempo från starten i slutet av mars. Alltså starten för medveten 5:2 och kaloriräknjng, jag åt väl inte hejdlöst där innan heller efter att i januari plötsligt varit tyngre än någonsin tidigare ;)
 
@JohannaB Min våg studsar också! Särskilt när jag går i fällan att väga mig varje dag (såg att du också gör det @kolblakkur)

I typ 6 dagar har den stannat på exakt samma hekto och jag har varit sur. I dag vägde jag plötsligt över 2 kg mindre - så jag väljer att inte tro på något av värdena. Sanningen ligger kanske mittemellan.

Vågen är så nyckfull att jag försöker lita på logiken (jag äter så strikt att jag måste gå ner) och trenden (det viktiga är att jag går ner över tid) när den inte visar vad jag vill.
 
@JohannaB Min våg studsar också! Särskilt när jag går i fällan att väga mig varje dag (såg att du också gör det @kolblakkur)

I typ 6 dagar har den stannat på exakt samma hekto och jag har varit sur. I dag vägde jag plötsligt över 2 kg mindre - så jag väljer att inte tro på något av värdena. Sanningen ligger kanske mittemellan.

Vågen är så nyckfull att jag försöker lita på logiken (jag äter så strikt att jag måste gå ner) och trenden (det viktiga är att jag går ner över tid) när den inte visar vad jag vill.

Min våg verkar dessvärre stämma med allt jag kontrollväger så jag antar att det ändå är jag som varierar 😅 men trots att jag väger mig på morgonen verkar jag helt enkelt väga lite olika och det är ryckigt hur vikten går upp och ned. Minns fortfarande förskräckelsen av hur jag på ett dygn fasta gick UPP 8 hekto!! Jag hade ju inte ens ätit åtta hekto ;)
Jag antar att det har med vätskebalans och tarminnehåll och sånt att göra, och precis som du försöker jag kika på trenden och inte bekymra mig om ett halvkilo hit ellr dit så länge det långsiktigt går åt rätt håll.
 
Hmm, ner drygt ett kilo sedan i slutet av mars. Mysko eftersom jag ätit som en gris - och fel saker dessutom. Känner mig som en uppblåst ballong. Misstänker att det främst är att jag vägde mig på morgonen i bara trosorna. Igår var antagligen ganska ok, det enda kaloririka är väl oljan man steker kycklingen i och creme fraiché. Plus då tortilla, men de har jag ingen aning om hur mycket kalorier de innehåller. Ska väga katten senare idag och se om hennes diet gett bättre resultat. Jag tvivlar, det finns en del för oss båda att tappa.

Hur väger ni andra er? Morgon, kväll, påklädd eller utan?

På morgonen naken efter toabesök.
 
Upp 0,9 kg sen i fredags så vågen lär väl hoppa fram och tillbaka denna veckan. Räknar med en ökning på 1 kg till innan det vänder :meh:

Kör igång 5:2 imorgon och börjar med fastedag :) Blir perfekt då vi firar bröllopsdag på tisdag så för mina extra kalorier kan jag ta något extra smaskigt :d :p
Måste få fart på motionen igen :arghh: Tvingar ut mig på en promenad senare för måste verkligen plugga det sista idag men imorgon hinner jag inte så lång runda. Räcker ju jag kommer upp till 10 tusen steg så är jag nöjd.
 
I gar blev det en rejal portion enchiladas med ris och bonor och till det ett par Margaritas :angel: Sedan hade en kompis gjort varrullar som var supergoda ... och jag var tvungen att vara "quality control" ... atminstone 3 stycken slank ner.
I dag blir det frukost pa lodgen ... en liten portion bacon, agg och lite harsh brown med en skiva toast lar inte ta mig "over gransen" ... om jag gor sallad till i kvall och bara tar en av IKEA's "Prinsess Bakelse" :o kanske jag inte gar over allt for mycket i alla fall.
 
Glesa uppdateringar men ... äsch :p

Vägde in på 60,4kg idag och vågar inte riktigt lita på det ännu :nailbiting: Väger mig också varje dag men räknar bara ”var tredje dag” som resultat och så vet jag ju att vågen kan variera ibland beroende på vad man ätit/toabesök/hur mycket man druckit osv osv.

Nu börjar dock den tuffa resan för hittills har det varit väldigt enkelt, jag har räknat maten och legat på 1200 kcal/dag men enligt beräkningar nu måste jag ligga på 1080 kcal/dag för att få det där -500kcal. Så nu måste jag börja träna/röra på mig på något sett. :arghh: Är riktigt lat och tycker inte direkt om någon typ av motion så, tja, :p Ska väl börja med att försöka få till 10.000 steg om dan iaf.
 
Hade en ganska bra helg, mycket gött igår såklart because söndag, men aktivt med promenad, cykling och minigolf :p

Inte vågat väga mig idag dock...
Lyxade dessutom till det nu med hemmagjord ost- och skinkbaguette och vindruvor till brunch. Landade på 872kcal :nailbiting: Dessutom på något sätt inte bara skurit upp gommen på baguetteskorpan, gav dessutom mig själv en fläskläpp?? Av att äta bröd, hur lyckas man ens :confused: Men soliga straffar gud med detsamma antar jag, nu kan jag ju knappt äta resten av dagen för hela munnen gör så ont.
 
Gått bra än så länge. Täta uppdateringar här så jag håller mig i skinnet :p
Har turligt nog alltid fullt upp måndagar på förmiddagen så hinner knappt tänka på vare sig frukost eller lunch. Fått i mig en proteinpudding och ska ta en latte sen som drygar ut timmarna fram till middagen. Ja,jo, jag brukar ta ungefär 2-3 timmar på mig att dricka en kopp :o

Hunnit med 45 min promenad med :)
Provade min baddräkt igår och den sitter faktiskt okej nu. Om inte annat så har jag en bikini som funkar även om jag föredrar baddräkt. Stör mig som faaan på att i princip ALLA baddräkter jag kollat på på stan är antingen tråkiga enfärgade gärna mörk färg eller med värsta tantmönstret i en icke smickrande modell :mad:
Sen finns det hur många fina mönster som helst på bikinisen! Men nä då, vill man inte springa runt halvnaken får man stå ut med att se ful ut :turd::(
Jag vill köpa i butik men får väl googla och hoppas storlekarna är normala.
 
Idag tar jag semester från räknandet och äter gott med familjen ikväll. Känner att jag behöver få äta lite mer och lite större portion, å en kaka eller två :angel:
Inte haft något uppehåll sen påsk så det är ju ett tag sen. Möjligen beror det på att jag börjar känna mig svullen :wtf:

Börjat fundera på om 5:2 är något för mig i sommar. Jag har inte jättemycket kvar att gå ner så skulle kunna ändra taktik så jag kan njuta av sommaren extra vissa dagar :)

Ni som kör 5:2, hur har ni lagt upp det med kalorierna?

Jag kör 500 kcal måndagar och torsdagar. Övriga dagar har jag enligt Lifesum 2200kcal att äta för men eftersom jag inte är någon mellanmålsätare så brukar jag landa på 1300 söndag, tisdag och onsdag. Fredag och lördag brukar det bli mellan 1800 och 2300kcal.
 
  • Gilla
Reactions: MM
Tar nya tag och testar 6:1, testade 5:2 ett tag men det var så deppigt och fullkomligt oproduktivt de 2 fastedagarna så nu testar jag 1 på måndagarna och än så länge känns det okej, inte jättekul men det hade jag inte väntat mig att 500 kcal skulle kännas heller :)
Har börjat äta mestadels vegetariskt vilket har hjälpt till med kcal-mängden medan jag ändå kan äta normala (för mig) portioner så jag känner mig mätt och glad. Tur att blomkål, broccoli, zucchini, paprika osv inte är så många kcal för då kan jag lura ögat och hjärnan att jag ätit mycket men kcal drar inte iväg så hemskt!
 
Idag hade jag velat köra fasta, men skulle springa Vårruset så det kändes inte aktuellt. Särskilt inte med tanke på den efterföljande picknicken.... :p :D
5 km på 28:30 blev det i alla fall. Inte mina bästa 5 km någonsin, men bästa i år och en ganska go känsla så jag är nöjd!

Viktminskningen har verkligen inte gått så bra som jag tänkt mig i vår, men ska försöka komma igång lite mer med löpning (och styrka...) framöver. Då äter jag automatiskt bättre!

20 dagar till träningsresa i Spanien! Woop Woop!
 
Jag kör 500 kcal måndagar och torsdagar. Övriga dagar har jag enligt Lifesum 2200kcal att äta för men eftersom jag inte är någon mellanmålsätare så brukar jag landa på 1300 söndag, tisdag och onsdag. Fredag och lördag brukar det bli mellan 1800 och 2300kcal.

Åh, tänk den som hade 2200 kcal en vanlig dag :d Meeen jag ligger långt därifrån. Får nöja mig med det jag har att spela på :)
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Skola & Jobb Då jag inte är direkt anonym här på forumet så vill jag inte gå in i detaljer kring min egen situation. Men jag startar ändå en tråd med...
Svar
1
· Visningar
422
Senast: sjoberga
·
Samhälle Jag är urusel på att hålla mig a jour med nyheterna, jag har svårt att passa tider och jag är för ointresserad att titta på nyheter på...
Svar
10
· Visningar
659
Senast: Bon
·
F
Tjatter FÖR FJÄRDE ÅRET I RAD kör vi ytterligare en omgång av 90 dagar. 2024 års period sträcker sig mellan 1 januari - 30 mars på grund av...
5 6 7
Svar
131
· Visningar
5 542
Senast: zassoo
·
Kultur Jag tittar inte på Mello utan lägger allt krut på ESC. Men jag HAR förstås tittat på Mello tidigare och har synpunkter om alla de åren -...
2
Svar
25
· Visningar
1 166
Senast: Lingon
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Annonsera mera hundar 2
  • Bra torrfoder
  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp