Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Idag tar jag semester från räknandet och äter gott med familjen ikväll. Känner att jag behöver få äta lite mer och lite större portion, å en kaka eller två![]()
Inte haft något uppehåll sen påsk så det är ju ett tag sen. Möjligen beror det på att jag börjar känna mig svullen
Börjat fundera på om 5:2 är något för mig i sommar. Jag har inte jättemycket kvar att gå ner så skulle kunna ändra taktik så jag kan njuta av sommaren extra vissa dagar
Ni som kör 5:2, hur har ni lagt upp det med kalorierna?
Det borde ju rent logiskt inte fungera för då ligger man ju inte längre på kaloriunderskott totalt.Viktigt är ju att inte kompensationsäta upp kaloriunderskottet från fastedagarna, eller av vad jag hört verkar det då inte funka iaf?
@MM jag kör 500 kcal på fastedagarna och 1600 på de vanliga dagarna. Funkar inte alls för mig![]()
För mig fungerar det fint att lägga ”kalorineddragningen” på två dagar i veckan. Grejen är ju att få i sig färre kcal helt enkelt, och antingen drar man ned 300-400 kcal per dag (tex från 1800 till 1400) eller så äter man normalt (1800) fem dagar i veckan och 500 kcal två dagar i veckan.
I båda fallen hamnar man på ungefär 10 000 kcal i veckan liksom, det är bara vilken modell man själv tycker är enklast tror jag?
Viktigt är ju att inte kompensationsäta upp kaloriunderskottet från fastedagarna, eller av vad jag hört verkar det då inte funka iaf?
Hur väger ni andra er? Morgon, kväll, påklädd eller utan?