271 husdjur gav fängelsedom

Itchie

Trådstartare
En kvinna i England dömdes igår till tre månaders fängelse för djurplågeri. 2003 hittades 271 djur, varav 246 :eek: hundar i kvinnans hus. Läs mer här (hittade inget på svenska mer än det som stod i "papperstidningen" idag). Jag blir illamående... Har sett "Animal Cops", men detta tar priset. Hur kunde människan leva i denna misär? Varför reagerade ingen tidigare - det måste ju ha känts lukt på långt håll? :crazy:
 
Sv: 271 husdjur gav fängelsedom

Ujuj.. jag som tycker lägenheten är full med två katter och en stor hund som är här ibland :crazy:
Undras hur mycket kvadratyta dessa djur hade att röra sej på... fåglarna må väl haft det bäst som hade hela luften fri.
 
Sv: 271 husdjur gav fängelsedom

Men fy... jag bluddrade bara igenom första artikeln och fattade det som att djuren var lösa :crazy:
 
Sv: 271 husdjur gav fängelsedom

Hrrm, jag länkade till fel artikel i första inlägget :o där stod inte så mycket...

Tantens advokat framhöll att hon inte "medvetet" skadat djuren, utan bara "förlorat kontrollen" över sitt liv efter att hennes son dött i en drogöverdos för femton år sedan.
 
Senast ändrad:
Sv: 271 husdjur gav fängelsedom

fy fan... :mad: vet inte riktigt vad man ska säga....
 
Sv: 271 husdjur gav fängelsedom

Jag ksn inte förstå hur någon kan behandla djur på det viset, det är vidrigt!
 
Sv: 271 husdjur gav fängelsedom

men bra nog...fattra inte hur visst folk e funtade i huvet... :mad:
 
Sv: 271 husdjur gav fängelsedom

Ja, urk. Jag sitter fortfarande och lider över det här trots att jag läste det i tidningen redan i morse. Det låter helt otroligt att enbart nio djur var i så dåligt skick att de fick avlivas (borde varit fler med de livsvillkoren). Se mer här (Expressen) .
 
Sv: 271 husdjur gav fängelsedom

Ja, man börjar ju dessutom undra över hur mycket vanvård och djurplågeri som förekommer utan att någon reagerar... :cry:
 

Liknande trådar

Ekonomi & Juridik Vet inte vad jag vill, är bara så jävla förbannad nu. Jag har vetat att Sverige är helt värdelösa när det gäller att straffa...
2 3
Svar
47
· Visningar
6 295
Senast: BIMM
·
P
Hästmänniskan som jag tycker har en vettig syn på djurhållning. Strängare straff för djurplågeri Att husdjurens värde aldrig kan likställas med...
Svar
4
· Visningar
1 337
Senast: Pelle_P
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈
  • Akvarietråden IV
  • Uppdateringstråd 29

Hästrelaterat

  • Stora shoppingtråden II
  • Dressyrsnack 17
  • Hingststationer

Omröstningar

Tillbaka
Upp