3 borttappade bankkort på 2 månader

Jomensåattehh, nu har jag slarvat bort ett tredje bankkort inom loppet av säg, 2 månader.

Vad är det då som händer? Jag har nämligen alltid mitt kort i plånboken och tar bara upp det när jag ska handla i en kassa med det. Köper inte på nätet och så med kortet eller har det redan registrerat på dom sidorna jag handlar så tar aldrig upp det annars. Det ligger alltså i min plånbok, som förvisso är lite skruttig och gammal men det är liksom inga andra av dom 14 kort som ligger i plånboken som bara "försvinner". Utan bara bankkortet. Och jag har testat att flytta runt det i plånboken, och nu senast haft det på den plats som jag bedömt som säkrast.

Glömmer jag det då i kortläsaren när jag handlar? Handlar förvisso mycket i snabbkassor nu och då finns det ju ingen som kan säga till mig om det händer. Men efter att två kort försvunnit i rask takt har jag blivit närmast paranoid och kollar alltid en extra gång i plånboken innan jag lämnar affären nu. Kan dock hända att jag har glömt det nån gång.

Den sista (mest osannolika förklaringen) är att någon i mitt hushåll gaslightar mig och stjäl korten ur min plånbok. Det skulle i så fall alltså vara min sambo eller min son. Sambon är nog utesluten pga han tycker det är lika jobbigt som jag när detta händer eftersom jag får ett mindre psykbryt varje gång. Sonen är nog också utesluten eftersom han omedelbart skulle erkänna när jag får dessa psykbryt.

Ibland känns det som att jag håller på att bli, jag vet inte, tokig? Vad tror ni det är som händer? Och har ni några tips på bra, rejäla plånböcker med DRAGKEDJA? Har bestämt mig för att införskaffa en sådan omständig sak för att utesluta att det inte bara ramlar ur plånboken. Känns ju dock som att det borde hamna i fickan? Tar ju liksom ALDRIG upp plånboken om jag inte handlar med kortet i en kassa.
 

Jomensåattehh, nu har jag slarvat bort ett tredje bankkort inom loppet av säg, 2 månader.

Vad är det då som händer? Jag har nämligen alltid mitt kort i plånboken och tar bara upp det när jag ska handla i en kassa med det. Köper inte på nätet och så med kortet eller har det redan registrerat på dom sidorna jag handlar så tar aldrig upp det annars. Det ligger alltså i min plånbok, som förvisso är lite skruttig och gammal men det är liksom inga andra av dom 14 kort som ligger i plånboken som bara "försvinner". Utan bara bankkortet. Och jag har testat att flytta runt det i plånboken, och nu senast haft det på den plats som jag bedömt som säkrast.

Glömmer jag det då i kortläsaren när jag handlar? Handlar förvisso mycket i snabbkassor nu och då finns det ju ingen som kan säga till mig om det händer. Men efter att två kort försvunnit i rask takt har jag blivit närmast paranoid och kollar alltid en extra gång i plånboken innan jag lämnar affären nu. Kan dock hända att jag har glömt det nån gång.

Den sista (mest osannolika förklaringen) är att någon i mitt hushåll gaslightar mig och stjäl korten ur min plånbok. Det skulle i så fall alltså vara min sambo eller min son. Sambon är nog utesluten pga han tycker det är lika jobbigt som jag när detta händer eftersom jag får ett mindre psykbryt varje gång. Sonen är nog också utesluten eftersom han omedelbart skulle erkänna när jag får dessa psykbryt.

Ibland känns det som att jag håller på att bli, jag vet inte, tokig? Vad tror ni det är som händer? Och har ni några tips på bra, rejäla plånböcker med DRAGKEDJA? Har bestämt mig för att införskaffa en sådan omständig sak för att utesluta att det inte bara ramlar ur plånboken. Känns ju dock som att det borde hamna i fickan? Tar ju liksom ALDRIG upp plånboken om jag inte handlar med kortet i en kassa.

Inte funderat på en korthållare istället? Finns många snygga med sån funktion att du kan trycka på sidan för att korten ska åka upp så att du kan ta kortet du ska ha. Då behöver du inte fundera på om korten glider ur plånboken.
 
Och har ni några tips på bra, rejäla plånböcker med DRAGKEDJA?
Jag köpte mig nyligen en sånhär:
1606247639431.png

;):D
Den har en rejäl dragkedja och jag blir glad när jag ser den. Men mina vänner och bekanta säger att den är gräslig... :angel:

Men vad märkligt med dina kort! :confused: Låter ju väldigt konstigt att det skulle försvinna 3 kort bara sådär. Och att det just är bankkortet - det "mest begärliga" - som försvinner är ju också skumt... Jag har tyvärr inga idéer men hoppas att lösningen uppenbarar sig snart.
 
Kortet sitter (satt) nog kvar i någon kortläsare/bensin pump någonstädes. Om alla andra kort finns kvar i plånboken är det den mest sannolika lösningen, om då inte sonen har många spel på datorn/paddan/telefonen som han köper grejer till. Tyvärr hjälper inte någon korthållare eller ny plånbok ifall det är du som är distré och glömmer kortet i läsaren/automaten, utan bara att du själv sänker tempot lite och kollar en extra gång att du tagit till dig kortet varje gång du tryckt ok för beloppet innan du börjar lägga ner varorna i kassen.
 
Du har inte funderat på att skaffa dig google pay eller någon annan betaltjänst i mobilen? Då slipper du att ha kortet med dig.
 
Jag är expert på att tappa bort mina kort pga att jag aldrig har plats för plånbok/telefonfodral och därför lägger kort i fickor, bil, hus och stall osv.
Gett upp om fysiskt kort nu och kör på digital plånbok i mobilen=glömmer aldrig kort.
Dock tråkigt om affären inte har blipp men oftast finns kortet i bilen då man måste tanka med det.
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Postar här på buke för att se om det finns någon med sjukdomen eller som känner till den. Jag söker men ljus och lykta för att få hjälp...
2 3 4
Svar
70
· Visningar
27 758
Senast: lewellyn
·
Hästvård Vet inte om jag rapporterat de senaste klinikbesöken eller ej, men om det fortfrande finns nån som är intresserad så är här del...
Svar
8
· Visningar
1 388

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp