3-del med fasta ringar/vs 3-del fullcheck

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare Egonson
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 2
  • Visningar Visningar 705
E

Egonson

Har ett tredelat fullcheck just nu (det från Globus, ganska smalt med fasta ringar, parerstänger och droppformad liten mittdel).
Behöver dock ett bett till eftersom jag har flera träns och det är jobbigt att flytta bettet varje gång man byter träns *lat* :angel:
Har letat som en idiot men hittar inte något likadant bett! :mad:

Har dock sett att det finns bett som har exakt likadan mundel som det jag har, men det har inga parerstänger utan bara "eggbut", eller fasta ringar. Är det någon större skildnad på de bägge betten, eller är det "sak samma"?

Bägge betten finns att se på www.globussport.se

Sv: 3-del med fasta ringar/vs 3-del fullcheck

var nån ltråd med en länk till nån travshop där dom hade tredelade fullcheek för 200 kr.

Jag har ett tredelat eggbett från hööks. Tror att dom är rätt lika men att fullcheek ger tydligare signal när man tar ledande tygeltag.

Tänte köpa ett sånt men kom fram till att vårt problem inte sitter i munnen... (snarare på ryggen :o )

Sv: 3-del med fasta ringar/vs 3-del fullcheck

Ja, det har jag också för mig men jag hittar inte tråden :devil: :angel:

Liknande trådar

Utrustning Jag ska köpa nytt bett till min ponny då det vi har nu är för litet. Han har 11,5 i fasta ringar men vilken storlek blir det då med lösa...
Svar
5
· Visningar
1 358
Senast: Freazer
·
Utrustning Vilka är era erfarenheter av fasta vs rörliga ringar på bett? Av en ren slump har det blivit så att jag enbart ridit på rörliga. Ponnyn...
Svar
18
· Visningar
5 915
Senast: angelo
·
Utrustning Jag håller på att vänja in min 4-åring på bett. I nuläget rids han på sidepull vilket fungerar bra men av praktiska skäl skulle jag...
Svar
10
· Visningar
4 926
Senast: tuaphua
·
Gnägg Som rubriken säger, vad kommer era hästar att få i julklapp i år? :D Herr Häst kommer att få följande, troligtvis också redan den... 2
Svar
36
· Visningar
2 902
Senast: Twihard
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Störiga saker vi stör oss på, del 40
  • GVFÖ 2025
  • Vad läser du just nu?

Hund, Katt, Andra Djur