30 år med Bukefalos!

Bukefalos 30 år!

Nu är det den tiden på året då jag brukar uppmärksamma att den här sidan startades just denna dag, för 30 år sedan.

Trots att jag tycker att det inte hänt så mycket de senaste åren jämfört med hur det exempelvis var i början, har det faktiskt hänt en hel del just det senaste året. Ni får gärna kommentera om de olika ändringarna/förbättringarna, har det blivit bättre, sämre eller ...

Tidigare har jag nog uppmärksammat denna dag lite mer.
Jag brukar också tacka alla användare och framförallt moderatorerna för att ni finns här och gör sidan trevlig och givande. Så också denna gång!
Med tanke på den "30-års kris" som skedde för några veckor sedan med bland annat diskussioner med tips och råd runt modererandet tycker jag vi bör uppmärksamma och uppmuntra moderatorerna lite extra.

Vi har försökt ta till oss av allt detta och arbetar med att bland annat ge er användare lite mer information vid hanterandet av rapporter och utdelade varningar och ber er fortsätta att rapportera sådant ni tror är regelbrott. Även om det inte renderar i åtgärder första gången är det verkligen viktigt.

Bifogade filer

• logga.webp
    logga.webp
    4,3 KB · Visningar: 125
Tänkte fira lite med en ny layout :) inspirerad av färger och typsnitt som användes av sidan i begynnelsen.
Tänkte att det kanske vore lite elakt att tvinga på alla den nygamla stilen så jag gör den tillgänglig för alla i stilväljaren som finns nästan längst ner till vänster på alla sidor eller överst under inställningar i profilen:
https://www.bukefalos.se/account/preferences

Prova gärna att byta stil till den jag döpt till 1996, och så vet ni var ni kan byta tillbaka om ni inte skulle vara helt nöjda med den.
Och det är helt ok att skriva vad ni tycker här nedanför ;)

Jag var 7 år gammal och ej läskunnig år 1996 men jag diggar stilen ändå :D

(Apropå nostalgi så är Bukes smileys fortfarande bäst :love:)

Grattis hela buke med användare, moderatorer och Gunnar. Jag läser mer än jag skriver, är periodare men återvänder alltid för buke är det bästa forumet. Här finns god kunskap och nörderi och ett outtröttligt engagemang för värden jag delar.

Jag försökte ändra till 96 stilen men allt blev bara suddigt. Alltså för mina ögon. Jättemärkligt.

Det är galet hur mycket jag lärt mig efter alla år på Buke! Nuvarande nick är från 2003, men hängde här redan från början i skolans datasal😁. Buke har fått mig att reflektera, tänka om, gett mig kunskap och nya infallsvinklar.

De som säger att en inte ska lyssna på vad som skrivs på internetforum avfärdar en enorm kunskapsbank. Tack vare buke har jag sett föl räddas till livet, har sett hästar och ryttare förändras och förbättras! Mina egna hästar och min egen ridning har definitivt gynnats massor av buke😍!

Jag har ju hängt här sen grannen lurade hit mig för en jäkla massa år sen, bytt namn ett par gånger (Ride-on som blev MacGyver) innan jag helt ledsnade på det hela pga. vissa påhopp på PM och bad Gunnar avregistrera mig helt men nu har jag tagit ett omtag. Jag har väl inte skrivit världens smartaste kommentarer alla gånger (vem har det egentligen), blivit bannad men kände att jag skulle testa på nytt och registrera en helt ny användarprofil och vara med men hålla mig ifrån vissa diskussioner som ingenstans leder. Jag har fått några vänner jag känner privat, en del har hängt med på fejjan och jag är inte ett dugg privat längre, främlingar är nämligen vänner man aldrig tidigare mött. Nu får ni dras med mig IGEN så håll i er.:D

Jag har ju hängt här sen grannen lurade hit mig för en jäkla massa år sen, bytt namn ett par gånger (Ride-on som blev MacGyver) innan jag helt ledsnade på det hela pga. vissa påhopp på PM och bad Gunnar avregistrera mig helt men nu har jag tagit ett omtag. Jag har väl inte skrivit världens smartaste kommentarer alla gånger (vem har det egentligen), blivit bannad men kände att jag skulle testa på nytt och registrera en helt ny användarprofil och vara med men hålla mig ifrån vissa diskussioner som ingenstans leder. Jag har fått några vänner jag känner privat, en del har hängt med på fejjan och jag är inte ett dugg privat längre, främlingar är nämligen vänner man aldrig tidigare mött. Nu får ni dras med mig IGEN så håll i er.:D
Du var inte svår att känna igen. 😁

Hurra hurra hurra för Buke, Gunnar och moderatorerna!
30 år, det är mer än halva mitt liv. Gick på folkhögskola 96-98 med datasal och hamnade på Stallet. Sen var jag fast.

Funderar ofta på om det blev folk av Mrs Malfoy. 😁
Å jo, det har alltid varit folk av henne och så än idag 😅

Jag hette Mr Magic Marlon på Stallet tiden. Var 17 när jag hittade hit gissar jag. Det är många år sedan nu. Enya blev det först 2004.

Och var är alla ungdomar?
Bara stofiler hela bunten här :cautious:
Samma med Facebook. Kanske även Instagram.
Det förstår jag mer men detta är ett forum. Är inga yngre personer idag intresserade av forum alls?

• Haha
Reactions: fio
Och var är alla ungdomar?
Bara stofiler hela bunten här :cautious:
Samma med Facebook. Kanske även Instagram.
Det förstår jag mer men detta är ett forum. Är inga yngre personer idag intresserade av forum alls?
Bra fråga. Jag vet att mina läser på Reddit en del, men eftersom en app finns kanske det inte uppfattas som ett forum alls? De vill däremot inte alls ha med Facebook att göra helst. Instagram finns de på, men mest för att följa folk och postar aldrig själva

Liknande trådar

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

Barn

Hund

Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka