Bukefalos 28 år!

Jag har inte gjort själv men känner en del som har gjort det, alla har sett skitsnygga ut och själv varit väldigt nöjda!
 
Mina höll som sagt i ca 2 år. Man kan se att det finns kvar tatuering i slutet av ena brynet iallafall :D

Tycker det var värt det, skulle lätt göra om om jag hade råd :)
 
Vad kostar det? Jag har funderat, men är mest rädd att det ska göra ont. Jag är livrädd för allt vad nålar heter (typen som nästan svimmar vid blodprovtagning) och det vore ju hemskt om det måste avbrytas pga att jag flippar ur O_o

Samtidigt är jag SÅ trött på att måla dessa bryn varje dag. Jag har inga egna, ett fåtal glesa hårstrån så det går inte ens att färga och få nån effekt. För tunt helt enkelt. Ser sjuk ut i mitt svarta hår om jag inte har målat i dom. Känner precis som TS att det vore en befrielse att slippa tänk på att måla bryn, svettas osv...
 
@Fibusen gjorde du dina sen?

Nej, inte än. Blev en spontanresa till sensommaren, sen en osäker höst jobbmässigt, sen en jul och födelsedag, sen kraschade hunden ögonen strax efter nyår som vi fortfarande springer hos veterinären för veckovis, så ekonomin har inte tillåtit det, men så fort jag känner att jag har råd så ska jag fixa! Har ett mål till sparkontot, och när det är uppnått blir det bryn som belöning. :)
 
Jag har gjort i Linköping, förra sommaren. Dom är lite blekta men kommer antagligen hålla bra iaf ett år till. Om jag minns rätt gav jag 3600:- :)
Kan ju visa bilder också. Uppifrån och ner syns före, helt nygjorda i mitten samt längst ner en bild från i morse. Dålig kamera tyvärr...

Jag har hemmafärgat mina egna (få) strån, senast för ca en månad sedan. Annars tenderar dom att "skymma" tatueringen, ljusa som dom är.
Collage 2020-03-20 14_24_41.jpg
 
Okej, nu är jag närmare än någonsin annars! Är på vippen att boka in en tid nästa vecka! 😅🙌🏻 Jag ORKAR INTE längre gå runt och vara nojig om brynen sitter kvar eller inte!

Så,ni som gjort, är ni fortfarande nöjda? Och den största frågan, gör det ont? Kan man gå ut bland folk samma dag/dagarna efter eller är man illröd och svullen?
 
Okej, nu är jag närmare än någonsin annars! Är på vippen att boka in en tid nästa vecka! 😅🙌🏻 Jag ORKAR INTE längre gå runt och vara nojig om brynen sitter kvar eller inte!

Så,ni som gjort, är ni fortfarande nöjda? Och den största frågan, gör det ont? Kan man gå ut bland folk samma dag/dagarna efter eller är man illröd och svullen?
Jag är fortfarande nöjd! Drygt ett år sedan nu. Ont tycker jag inte det gjorde, men det raspade ju i huden lite på ett sätt som vissa kanske kan tycka är obehagligt.

Ang röd och svullen kan det säkert vara individuellt, men jag upplevde inget sånt. Min mittenbild ovan är från samma dag de är gjorda.
 
En fundering bara... Har kollat upp två olika ställen, den ena ”microbladning bryn 2300kr”

Sen när jag gick in på nästa så står det 3D bryn, men att den tekniken passar bäst på dom som har 80% av sina bryn kvar, och dom rekommenderar annars kombinerad 3D bryn + powder? Vad är skillnaden?

Förutom prislappen då... 4500kr vill dom ha för det sistnämnda...

Rent spontant så känns ju första salongen för 2300kr bättre, men samtidigt, får jag ett dåligt resultat eftersom jag kanske har MAX 20% kvar av mina bryn, då betalar jag ju hellre 4500kr för att det ska se bra ut? Verkar som om det dessutom håller längre?

Någon som vet?
 
Jag är fortfarande nöjd! Drygt ett år sedan nu. Ont tycker jag inte det gjorde, men det raspade ju i huden lite på ett sätt som vissa kanske kan tycka är obehagligt.

Ang röd och svullen kan det säkert vara individuellt, men jag upplevde inget sånt. Min mittenbild ovan är från samma dag de är gjorda.

Håller färgen fortfarande? Har du behövt fylla i?
 
Håller färgen fortfarande? Har du behövt fylla i?
De är ju lite blekta/suddiga jämfört med helt nygjorda, men jag har fortfarande inte känt behov av att fylla i. Vill jag ha extra skarpa fyller jag i konturerna med penna. Och så permanentfärgar jag ju mina egna strån då och då, för att de inte ska "skymma" tatueringen.

Tycker min bild ovan är ganska representativ än :)
 
Nu har jag en bokad tid tills i morgon! :nailbiting: Tog microbladning utan ”powder”, dels pga pengarna, och dels för att dom hade en ledig tid just i morgon. Dom andra hade först i slutet av september och då hade jag hunnit ångra mig igen! 😅 Var ju ett tag sen jag startade tråden utan att ha fått det gjort!

Men ser att många har skrivit ut att har man gjort bryn tidigare så verkar det som om dom inte vill ta emot en? Men man måste väll för tusan kunna hitta något ställe som fyller i när dom tynar bort? Dit jag ska nu har en prislista på om man ska fylla inom 6 mån eller 12 månader, men efter det då?

Hoppas jag blir nöjd nu, men det kan då inte bli värre än hur det ser ut nu! 🙈🤣
 
Kul att det blir av! Jag gjorde mina i juni, med refill i augusti. Valde tatuering istället för microblade eftersom det enligt hon som gjorde det sitter lite längre. Och efter första svängen är jag glad för det, för jag tyckte att det gjorde skitont... :cautious: Plus att jag nös en massa. Det är tydligen jättevanligt, det är några nerver där i området som går rakt ut i näsan. Första svängen valde vi en färg som låg nära hur jag sminkat mig, men vid refillen valde jag en varmare/brunare ton för ja, det blir rätt mycket kallare efter det läkt. (På mig åtminstone)

Skulle gärna se fler exempel på hur bryn ser ut efter ett år. Eller för dem som väljer att sluta fylla i. Finns inte mycket sådant, förutom några skräckexempel — tex en blog där artisten totalt iggat brynets naturliga form. Såklart ser det ju hemskt ut när/om man så småningom väljer att inte fortsätta. De där tydligt markerade stråna blir snabbt diffusare på mig. Men det är väl det som är kombon ”powder”, vilket stämmer överrens med hur jag brukar (brukade) sminka brynen. Kan lätt gå ut utan att fylla i dem alls nu, men sminkar jag mig i övrigt så lägger jag ett par snabba drag över brynen också.

Precis som du skrev @Fibusen, så tror jag knappast att ögonbrynslöst kommer bli trendigt. Och om så sker, så är jag gammal nog att inte falla för varje trend. Som mörkhårig föredrar jag helt klart att ha markerade bryn framför mina egna, mesiga strån.
 
Kul att det blir av! Jag gjorde mina i juni, med refill i augusti. Valde tatuering istället för microblade eftersom det enligt hon som gjorde det sitter lite längre. Och efter första svängen är jag glad för det, för jag tyckte att det gjorde skitont... :cautious: Plus att jag nös en massa. Det är tydligen jättevanligt, det är några nerver där i området som går rakt ut i näsan. Första svängen valde vi en färg som låg nära hur jag sminkat mig, men vid refillen valde jag en varmare/brunare ton för ja, det blir rätt mycket kallare efter det läkt. (På mig åtminstone)

Skulle gärna se fler exempel på hur bryn ser ut efter ett år. Eller för dem som väljer att sluta fylla i. Finns inte mycket sådant, förutom några skräckexempel — tex en blog där artisten totalt iggat brynets naturliga form. Såklart ser det ju hemskt ut när/om man så småningom väljer att inte fortsätta. De där tydligt markerade stråna blir snabbt diffusare på mig. Men det är väl det som är kombon ”powder”, vilket stämmer överrens med hur jag brukar (brukade) sminka brynen. Kan lätt gå ut utan att fylla i dem alls nu, men sminkar jag mig i övrigt så lägger jag ett par snabba drag över brynen också.

Precis som du skrev @Fibusen, så tror jag knappast att ögonbrynslöst kommer bli trendigt. Och om så sker, så är jag gammal nog att inte falla för varje trend. Som mörkhårig föredrar jag helt klart att ha markerade bryn framför mina egna, mesiga strån.

Ja, jag är också väldigt mörk, ska bli intressant att se vilken färg hon tycker vi ska ta. Jag är liiite orolig att det försvinner fort, men då får jag väll fylla i igen helt enkelt. Och om jag måste måla i en stund så ska det bli skönt att få en form att gå efter iallafall, något jag INTE har nu! 🤣
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Forl kostnad?
  • Valp 8 månader
  • Färsk/frystorkat foder

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp