Bukefalos 28 år!

Kul att det blir av! Jag gjorde mina i juni, med refill i augusti. Valde tatuering istället för microblade eftersom det enligt hon som gjorde det sitter lite längre. Och efter första svängen är jag glad för det, för jag tyckte att det gjorde skitont... :cautious: Plus att jag nös en massa. Det är tydligen jättevanligt, det är några nerver där i området som går rakt ut i näsan. Första svängen valde vi en färg som låg nära hur jag sminkat mig, men vid refillen valde jag en varmare/brunare ton för ja, det blir rätt mycket kallare efter det läkt. (På mig åtminstone)

Skulle gärna se fler exempel på hur bryn ser ut efter ett år. Eller för dem som väljer att sluta fylla i. Finns inte mycket sådant, förutom några skräckexempel — tex en blog där artisten totalt iggat brynets naturliga form. Såklart ser det ju hemskt ut när/om man så småningom väljer att inte fortsätta. De där tydligt markerade stråna blir snabbt diffusare på mig. Men det är väl det som är kombon ”powder”, vilket stämmer överrens med hur jag brukar (brukade) sminka brynen. Kan lätt gå ut utan att fylla i dem alls nu, men sminkar jag mig i övrigt så lägger jag ett par snabba drag över brynen också.

Precis som du skrev @Fibusen, så tror jag knappast att ögonbrynslöst kommer bli trendigt. Och om så sker, så är jag gammal nog att inte falla för varje trend. Som mörkhårig föredrar jag helt klart att ha markerade bryn framför mina egna, mesiga strån.
PhotoCollage_1599410569612~2.jpg


Här är mina microbladade efter lite drygt två år, osminkade. De är ju absolut inte lika snygga som nya, och jag skulle gärna vilja fylla i dem (men det har inte legat så högt på prioriteringslistan). Men jag är fortfarande nöjd, och de är väldigt enkla att fylla i snyggt när jag sminkar mig (har inga egna alls).
 
Ja, jag är också väldigt mörk, ska bli intressant att se vilken färg hon tycker vi ska ta. Jag är liiite orolig att det försvinner fort, men då får jag väll fylla i igen helt enkelt. Och om jag måste måla i en stund så ska det bli skönt att få en form att gå efter iallafall, något jag INTE har nu! 🤣

Jag gjorde fransar ett tag i ett par omgångar. Insåg att jag har himla snabb cykel på fransar — skulle de se bra ut så behövde jag fylla på varannan vecka. Så istället för att underlätta vardagen upplevde jag att ögonfransarna tog vansinnigt mycket tid och energi jämfört med bara mascara.

So far så sparar jag helt klart tid på att ha brynen definierade. Och om jag behöver bättra på en gång om året then so be it, det är i alla fall inte varannan vecka :)
 
50C670B2-1B50-4373-BE93-2705432521F0.jpeg

Jag har bryn igen! 🙈😍😅 Dom blev mycket tjockare än jag hade tänkt, men jag litade på tjejen full ut så gav henne fria tyglar! 🙈😂

Men det är absolut en stooooor skillnad, och jag behöver DEFINITIVT vänja mig med så här stora bryn. Det ”roliga” är att jag egentligen har så här stora bryn, innan jag noppade bort allt. 🤦🏻‍♀️ Påfyllning om 6 veckor, sen igen om ytterligare 6 veckor, sen ska dom vara klara! 🙌🏻

Svullen, osminkad och insmord, men ville endå visa nu direkt när dom är klara!
 
4674813B-EB09-40CE-AD6E-A62BAF2D1CD5.jpeg

16 h efter. Fortfarande röd. Svullnad minskat. Chock när jag klev upp och tittade mig i spegeln i morse. Ångrade mig. Tittade nyss igen när det var dags för smörja. Ångrar mig inte längre. Invänjningsfasen blir lång. 🤣
 
Lättare sagt än gjort, men försööök att inte analysera för mycket just nu ;) Brynen kommer gå igenom ett antal stadier innan du ser slutresultatet.
 
Lättare sagt än gjort, men försööök att inte analysera för mycket just nu ;) Brynen kommer gå igenom ett antal stadier innan du ser slutresultatet.

Ja, det är jag fullt medveten om, jag är bara chockad över att ha så stora bryn! 🤣😂 Brukar vakna upp till två sneda, smala streck, och nu var det ju en massa saker ovanför ögonen! 😂😂😂😂
 
Ja, det är jag fullt medveten om, jag är bara chockad över att ha så stora bryn! 🤣😂 Brukar vakna upp till två sneda, smala streck, och nu var det ju en massa saker ovanför ögonen! 😂😂😂😂

Jag tyckte att det såg ut som typ smetad skokräm när mina var nygjorda. Såå svart och skarpt, och så svullet och glansigt på det :nailbiting: :D Refillen blev inte alls så dramatisk. Dels var det ju ett mindre ingrepp, och så hade jag bott in mig i det.
 
Inte direkt svar på tråden kanske men... Jag tycker det är fint med naturliga ögonbryn, även fast de är tunna eller ljusa :) Kanske speciellt lite ljusare.
 
@Fibusen, det ser ut att ha blivit väldigt bra på dig! Fint! :up:
Om jag hängde med rätt så var det microblading? För 2300 kr? Ingår påfyllningarna då eller är det utöver?
Har själv börjat att fundera på att göra det, av exakt samma anledning som du.
 
@Fibusen, det ser ut att ha blivit väldigt bra på dig! Fint! :up:
Om jag hängde med rätt så var det microblading? För 2300 kr? Ingår påfyllningarna då eller är det utöver?
Har själv börjat att fundera på att göra det, av exakt samma anledning som du.

Ops, hade kastat om siffrorna! 🙈 3200kr betalade jag, då ingår det påfyllning om 6 veckor, sen en till påfyllning om ytterligare 6 veckor efter det, så allt som allt tre ”sittningar”.

Sen tar hon 2000kr vid varje påfyllning efter året.
 
Ops, hade kastat om siffrorna! 🙈 3200kr betalade jag, då ingår det påfyllning om 6 veckor, sen en till påfyllning om ytterligare 6 veckor efter det, så allt som allt tre ”sittningar”.

Sen tar hon 2000kr vid varje påfyllning efter året.

Haha, ja det är lätt hänt :D
Okej, det verkar vara ungefär liknande priser i min närmsta stad. Eller ja, det skiljer rätt mycket mellan salongerna, från 2500 kr till närmare 5000 kr på den dyraste. Måste kolla recentioner/rekommendationer noga, om jag ska våga.
 
Haha, ja det är lätt hänt :D
Okej, det verkar vara ungefär liknande priser i min närmsta stad. Eller ja, det skiljer rätt mycket mellan salongerna, från 2500 kr till närmare 5000 kr på den dyraste. Måste kolla recentioner/rekommendationer noga, om jag ska våga.

Jag kollade alternativen via ”boka direkt”, där har tidigare kunder lämnat betyg. Hon som jag var till låg som fantastisk bra med ett betyg på 4,9 av 5, gick då in på hennes hemsida och kollade före/efter bilder och blev nöjd med vad jag såg.

Jag gick ju dit med en vision om mindre bryn än vad jag har nu, men medans vi pratade och mätte så kände jag mig jättetrygg med henne så sa så att ”rita dit vad du tycker”! 😂 Hon blev supertaggad över att få fria tyglar, och det slutade så här. Naturligtvis så ritade hon som sagt upp det med penna innan och jag godkände. Dagen efter kontaktade hon mig och frågade hur jag trivdes i mina nya bryn, även hon hade varit lite orolig att det blev FÖR mycket (eftersom jag inte hade några innan! 😅) men drog en lättnads suck när jag sa att jag börjat älska dom. 😍

Hon erbjöd annars att lasra bort dom gratis om jag skulle ha ångrat mig. 😂

Jag är så himla nöjd med både val av klinik, henne, och mina bryn! 🙌🏻 Kunde inte blivit bättre, och endå är detta bara i startgropen.
Det är ju endå ett ingrepp som kommer synas JÄMT av ALLA, klart man vill kolla upp allt ordentligt innan. Jag har ju velat fram och tillbaka i flera flera år, men nu känner jag bara: Varför har jag inte gjort detta tidigare för!!!!

Känslan att bara kunna gå ut och morgonkissa hunden utan att behöva kolla/måla i brynen innan, OM man möter någon, eller kunna springa ner på affären utan att titta sig i spegeln om man har brynen kvar eller inte!

Och glasögonen jag bråkat med! 🤦🏻‍♀️ Tycker jag fått till brynen, men så fort jag satt på mig glasögonen så blir allt jättesnett mot bågarna. Nu är det bara så himla rakt och perfekt! 😍👌🏻
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp