Bukefalos 28 år!

Väcker en gammal tråd. Är du fortsatt nöjd? Hur har det blivit efter återbesöken? Hur tycker du att det håller?
Jag är sugen men tycker det känns läskigt. Är ju SÅ viktigt att det blir bra.

Ja, jag är supernöjd, så skönt att kunna lämna huset utan att kolla av brynen. Tappade en hel del färg så var in och fyllde på 2 ggr, efter det bytte vi färg till ett annat märke och den fick vi att sitta. Skulle eg behöva fylla på en gång till, men tänker att jag tar det efter sommaren, lär väll blekas en del tänker jag.
 
65B4FF96-BCFE-4041-BFBD-0268364BE577.jpeg

Här har jag inte gjort något med brynen alls. Inte fyllt i, skuggat eller någonting.
 
Så snyggt!! Men jag är tydligen helt okunnig - rör det sig om tatuering av bryn??

Dom skär/rispar små snitt i huden sen lägger dom på färg som går ner i snitten, och huden ”läker” sen med färgen i sig. Är inte så djupt som vanlig tatuering så dom bleks med tiden så man får fylla på. Normalt sett så brukar man fylla på varje/varannat år beroende på hudtyp samt hur man tar hand om dom. Bl.a. så är det hög solskyddsfaktor på för att spara på dom så länge som möjligt.
 
Tack för svar! Ser jättefint ut. Och så skönt att känna sig bekväm att gå ut, utan att kolla ögonbrynen. Mina är rätt obefintliga nämligen.

Ja, jag hade knappt några alls sen innan, hade ju typ ett smalt streck, knappt det. Med tanke på att jag inte hade några strån alls så är jag helnöjd! Hade säkert blivit snyggare om det fanns något att gå efter och man bara hade behövt fylla i med lite extra, här har vi som sagt skapat bryn från absolut ingenting.
 
Kan med lätthet säga att det här är det bästa jag har gjort! Det enda jag ångrar är att jag inte tog tag i det tidigare! :p Har liksom fått livet tillbaka lite, sen nu när jag dessutom har börjat dejta en kille seriöst så är det ju trevligt att slippa paniken när man vaknar på morgonen och undrar hur mycket av brynen som sitter kvar! 🙈🤣 Och att ständigt komma ihåg att ta med sig ögonbrynspennan, eller när man svettats och inte ”vågar” torka svetten ur pannan för då kanske man råkar dra bort ett bryn...

Som sagt, livet är tillbaka! :banana:
 
Jag är född på mitten av 80-talet, så min ungdom bestod av att ögonbrynen skulle plockas ultratunna. :nailbiting: Jag, som annars har en väldans hårväxt, fick aldrig tillbaka mina bryn...Jag är trött på att alltid oroa mig för att bada, vakna upp bredvid någon, bli svettig osv, och nu när sommaren är på ingående så känner jag bara ”neeeeej!!!!”.

Det är så illa att jag DEFINTIVT INTE lämnar huset utan att fylla i och måla dit brynen. Mina är i princip obefintliga, inte för att dom är ljusa (är väldigt mörkhårig) utan för att jag inte har några strån kvar knappt!

Jag har nu kollat upp lite salonger och hittat en som enligt bilder och recensioner gör ett bra jobb, men först vill jag ha lite mer kött på benen!

*Gör det ont?

*Hur länge höll det för dig? (Läser allt mellan 1-5 år, alltså en ganska stor skillnad....)

*Blev du nöjd?

Jag kan inte tänka mig hur fantastiskt det måste kännas att vakna på morgonen och slippa vara orolig hur mycket av brynen som sitter kvar om jag sover med någon, eller att slippa lägga tid på att måla dit dom. Att bara kunna torka av sig svetten efter ett ridpass!
Microblading hos ett proffs som du kollat upp ordentligt innan så att du vet att de inte bara gör samma "Kardasians ass" på alla sina kunder.

Två grundbehandlingar brukar enligt min expert vara lagom å ifyllnad efter 6 månader till 2 år beroende på hur du sköter dem. Bra skötsel innebär att man skyddar de nya brynen från direkt solljus eftersom solen bleker tatueringar.

Se till att du bedövar med Lidocaine-salva innan. Börjar kroppen producera adrenalin pga smärta blir brynen inte lika bra.

Om du går till ett proffs och får det hår gjort tror jag inte att du kommer ångra dig 🥳 🥂
 
Kan med lätthet säga att det här är det bästa jag har gjort! Det enda jag ångrar är att jag inte tog tag i det tidigare! :p Har liksom fått livet tillbaka lite, sen nu när jag dessutom har börjat dejta en kille seriöst så är det ju trevligt att slippa paniken när man vaknar på morgonen och undrar hur mycket av brynen som sitter kvar! 🙈🤣 Och att ständigt komma ihåg att ta med sig ögonbrynspennan, eller när man svettats och inte ”vågar” torka svetten ur pannan för då kanske man råkar dra bort ett bryn...

Som sagt, livet är tillbaka! :banana:

Wow, du beskriver verkligen mitt liv. Bortsett från det där med att vakna bredvid nån utan ögonbryn då :meh: Men resten är klockrent. Jag målar dem kvällen innan om jag ska upp tidigt och jobba, eller om jag har jour, då behöver jag ju "bara" måla i det som skavts av under natten sas. Skulle aldrig orka gå upp en halvtimme tidigare för att göra det från grunden. Om jag har jour har jag inte ens den tiden på mig innan jag ska vara på plats.

Jag borde verkligen göra såna där bryn, men risken är att dom för söva mig innan. Inte helt enkelt.
 
Wow, du beskriver verkligen mitt liv. Bortsett från det där med att vakna bredvid nån utan ögonbryn då :meh: Men resten är klockrent. Jag målar dem kvällen innan om jag ska upp tidigt och jobba, eller om jag har jour, då behöver jag ju "bara" måla i det som skavts av under natten sas. Skulle aldrig orka gå upp en halvtimme tidigare för att göra det från grunden. Om jag har jour har jag inte ens den tiden på mig innan jag ska vara på plats.

Jag borde verkligen göra såna där bryn, men risken är att dom för söva mig innan. Inte helt enkelt.

Är du rädd för smärtan eller att någon är och petar dig i ansiktet? Jag var livrädd för det sista, men det har gått över förväntan. Fick lite ”snabbandning” första gången jag var dit, men tjejen var så otroligt lugn och trevlig så kändes inte allt för jobbigt. Sen när vi har fyllt i dom andra gångerna så har det varit helt ok, vi diskuterar livsproblem, barn och jobb så timmen flyter på snabbt!

Och ang smärtan så bedövar dom med salva innan. Jag är ganska smärttålig så jag blir bara bedövad innan vi sätter igång, hon frågar flera gånger om jag vill ha på mer salva men jag ser hellre att vi kör på bara så jag slipper ligga där halva dagen. 🤣 När jag är nybedövad är det inte värre än att det känns som om något skrapar med en nagel typ. När det gått en timme, 1,5 så bränns det lite mer, men det gör inte ont-ont. Bara obehagligt. Min hud drar dessutom ihop sig väldigt fort så ibland har hon fått skära upp ett snitt fler gånger och det är väll det som känns mest, att snitta ännu en gång i ett sår.

Men som sagt så kan du alltid be om mer bedövningssalva (eller om du tar med egen) för med den så känns det knappt alls. Och det är ABSOLUT värt det! Så skönt att slippa göra det du gör (jag har som sagt varit där själv...)
 
Är du rädd för smärtan eller att någon är och petar dig i ansiktet?

Allt :angel: 😅

Jag är rädd för att ha nån i ansiktet, att det ska bli fult, att jag inte ska våga göra klart (är galet rädd för nålar, blodprov, sprutor etc). Kanske allra minst för att det ska göra ont faktiskt. Jag kan stå ut med en del, men jag vet inte hur länge. Har även skippat tatueringar av samma anledning.
 
Rekommenderar bedövning 😅
Har gjort två ggr helt utan och det går! Men ick, rätt ont alltså.

Måste tillbaka efter sommaren också, vill fortfarande ha dem lite mer välvda "uppepå" så att säga. Men! Så otroligt värt det :love:
Jag har ögonbryn? När jag vaknar??
 
Idag har jag också microbladat mina bryn!

Men nu när jag kommit hem är det en del jag vill ändra på :banghead: Tror att det mesta går att fixa vid återbesök men det är enstaka strån jag vill ha bort!!

Kan man göra något för att se till att färgen inte fäster där, redan nu?! :nailbiting:

Innan hade jag knappt någonting:

20210604_164659.jpg
 
Dom ändras jättemycket kommande 2 veckorna, så vänta in påfyllningen och fixa till det då. 😊
Meeeen, det är två strån som jag definitivt inte vill ha! 🤣
Spännande att se hur de kommer förändras under läkningen dock, får ha is i magen!

Kikat lite och det verkar som om jag kan smeta på aha-syra på just de där stråna som förstör men tror inte jag vågar det. Jag kan ge sjutton i att titta på dem också, går ju att ta bort senare med om jag fortfarande inte tål dem! :p Känns säkrast så.
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Annonsera mera hundar 2
  • Guldfasanerna
  • Uppdateringstråd 29

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp