Bukefalos 28 år!

4-års championatet

Sv: 4-års championatet

tänkte bara höra om det bara är Halvblod och svenska varmblod som får starta i championatet?
för har en 2årig Lipizzanervalack jag skulle vilja kvala om 2år då han är 4, men vet inte om han får vara med.

taksam för svar!!:)
 
Sv: 4-års championatet

tror inte han får vara med tyvärr men han får starta breeders i öppen klass om jag inte missminner mig.

kl

Ja jag bröt armen.... :p fick skicka hästen på utbildning men utbildaren tror att hon ska kunna starta championatet. är i alla fall anmäld till kvalitetsbedömningen 20aug.

hittade denna proppen på nätet, någon som ska dit?
http://tdb.ridsport.se/meeting_propositions/2185
 
Sv: 4-års championatet

tittade på Palona idag och hon hoppar sk*t bra, jätte kul att se henne. hon ska tävla på Hammarö nu till helgen och det kliar i fingrarna att jag ska få rida henne igen.
 
Sv: 4-års championatet

Jag svävar på moln!!! Just hemkommen från kvalitetsbedömningen där min häst hoppade 9 10 och domaren kallade henne ett svårklass ämne! :D

Kollade upp det och man får starta kvilitetsbedömningen i öppen klass i mån av plats oavsett ras och ålder om jag förstod det rätt. Men de i öppen klass får inga poäng....
 
Senast ändrad:
Sv: 4-års championatet

theJohanna: Grattis till fantastiska siffror!

Min är nu kvalad och anmäld till semifinalen i Södertörn och kommer att få ha en inlånad pilot. Förra gången jag red semifinal var det så ångestframkallande att det inte är värt att göra om :D
 
Sv: 4-års championatet

GRATTIS!!!

vi hade bestämt redan innan kvalitetesbedömningen att vi inte skulle åka till championatet även om siffrorna blev bra, då vi kommer att sälja henne eftersom jag ska börja plugga och vi känner att det är viktigare att hon kommer upp i klasserna istället och man får ju inte tävla högre än 100cm innan championatet.
 
Sv: 4-års championatet

Har du ett fölsto?
Annars förstår jag inte din text om att de inte får ha tävlat högre än 1 m innan championatet.
 
Sv: 4-års championatet

Grattis vad roligt!

Min är färdigkvalad, hon satte sina tre nollor på de tre första försöken. Har en annan fyraåring som inte är min som jag ska försöka hinna kvala. Men vi får se om hon hinner, det närmar sig.
 
Sv: 4-års championatet

min är ett fölsto. jag kan ju vara felinformerad men jag läste reglementet väldigt noggrant och där stod det att man inte fick starta högre klasser än 100cm innan 4års championatet.


GRATTIS EMSAN!
 
Sv: 4-års championatet

Ahh, då förstår jag att din får hoppa högre än en meter om hon inte ska vara med på championatet :)

Grattis Emsan!
 
Sv: 4-års championatet

Min gick i Södertörn helgen som var och slutade på en 8:e plats av 40 startande med 30,1 poäng, tyvärr gick bara 5 vidare till final.

Han har i alla fall rest sina 100 mil tor som en gammal rutinerad häst och övernattade bra fredag till söndag. Piggelin på framhoppningen till uppvärmningsklassen och det var tur att det fanns en klass han kunde titta av sig lite i.
Jag blev glatt överraskad att han även var pigg och lite överladdad på söndagen, strongt gjort att orka med både fysiskt och psykiskt när man är 4 år :)

Bild från filmen i söndags.

Turesemi.jpg
 
Sv: 4-års championatet

knapplån *

Nu har min häst Calistra deltagit i semifinalen i Vetlanda och slutade på en tredjeplats av 102 startande :laugh: Så om en dryg vecka åker vi till Flyinge!
 
Sv: 4-års championatet

Den såg jag - var där hela helgen nämligen.

Grattis till finalbiljetten - var ett starkt startfält, det var mycket fina 4-åringar som gick till final så du kan vara mycket stolt!
 
Sv: 4-års championatet

*knapplån*

maria_b: såg din häst i Vetlanda, hon såg jättefin ut :)

min häst gick oxå i Vetlanda, hon blev 6:a och startar i Flyinge hon med :) Despoina HQS e Corlensky G - Magritte
 
Sv: 4-års championatet

Tack :)

myfairlady: missade tyvärr din, men hörde att den var väldigt fin också :) Nackdelen när ens häst hoppar i slutet är ju att man missar alla de bästa som man hade velat kika lite extra på. Lycka till nästa vecka du med!
 

Liknande trådar

Tjatter I denna evighetslånga vinter så måste det vara fler än jag som längtar efter våren. Och vad passar då bättre än en omgång med Secret...
23 24 25
Svar
482
· Visningar
14 964
Senast: Barbabelle
·
Tjatter Eftersom allmänna påtryckningar gjort sig hörda, efterlysningstråd startats och anmälningar har börjat ramla in redan innan tråden...
89 90 91
Svar
1 817
· Visningar
69 214
Senast: Jeps
·
  • Artikel
Dagbok Nu ska jag kolla igenom formulären från Vintersol... Innnan det är dags att spärra in Minnie o dra till kurator och träning... Det...
Svar
0
· Visningar
280
Senast: IngelaH
·
Tjatter På allmän begäran kommer här årets upplaga av Secret Easterbunny Ni som varit med i Secret Santa eller Secret Easterbunny tidigare vet...
26 27 28
Svar
555
· Visningar
23 116
Senast: zassoo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Avliva aggressiv hund
  • Guldfasanerna
  • Kattbilder #9

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp