Bukefalos 28 år!

5-årskalas

Sv: 5-årskalas

Vi brukar ha skattjakt, med ritade kartor. det brukar vara populärt
 
Sv: 5-årskalas

när jag var liten hade vi musikaliska stolar eller vad de heter. Man springer runt ett antal stolar och när musiken stannar ska man sätta sig på en. OCh de finns en stol mindre än de finns personer.
 
Sv: 5-årskalas

Hela havet stormar kallade vi det när jag var liten :)

Skattjakt brukade jag har när jag var liten. Om det är mörkt ute kan man hänga upp reflexer och gå med ficklampa.
 
Sv: 5-årskalas

Vi ska ha sjörövarkalas, har sonen bestämt. Vi tänker oss att vi ska ha det utomhus (han fyller första april, så då är det nog lite vårigare) och då kan man ju leka lite springigare lekar + grilla korv och pinnbröd. Skattjakt är obligatoriskt. Förra året satte jag upp påskfjädrar i träden och så fick barnen följa en stig till en gömma med påskägg.

Hela havet stormar är kul, men med femåringar tycker jag inte att det barn som inte får en stol ska åka ut, utan alla får vara med hela tiden.

Min sons favoritlek heter "Vad är klockan, herr lejon?" Googla det, så hittar du nog en beskrivning.

Ha så kul!
 

Liknande trådar

Småbarn Vår tjej fyller 5 på söndag och är inne i någon otroligt känslig period. Minsta lilla sak ger enorma reaktioner med skrik, gråt och...
Svar
6
· Visningar
970
Senast: Tilly_85
·
Småbarn Såg ett inlägg på Instagram som sedan blev en efterföljande diskussionen IRL. Jag känner att jag nästan gått vilse i mitt eget huvud...
Svar
6
· Visningar
1 002
Senast: Badger
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Vill veta om det är den som gör mig så irriterad och stressad så ska prova vara utan idag och några dar till. Plus att jag tagit den...
Svar
1
· Visningar
279
Senast: Rosett
·
  • Artikel
Hästnyheter Juliette Ramel, Maria von Essen och Patrik Kittel - tre starka blågula kort representerar Sverige på anrik fransk dressyrmark 3-5 maj...
Svar
0
· Visningar
88
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp