6/9 föddes Jonathan!

Intejag

Trådstartare
Hej alla!
har varit borta i 3 dagar eftersom vår lille son Jonathan bestämde sig för att komma till världen kl 16.23 to 6/9 :love::love::love:

Hade tänkt köra en "nevin" och rapportera här innan vi åkte in, men tyvärr var inte internetgudarna med på det då det inte gick att få upp sidan på hela den fm....:cool:

Ja efter tjuvskottet för över två veckor sedan gick vattnet kl 06.40 på to morgon, vaknade av att det rann lite och hann tänka en förvirrad tanke, "fan- vattensängen läcker" ( :D ) innan jag vakande med ett språng, det är ju mer än 10 år sedan vattensängen byttes ut...
Väckte mannen med glada tillrop, kändes närmast euforiskt, och ringde in till förlossningen, och talade om att vattnet gått, men att jag ännu inte hade några värkar.
Jag avvaktade hemma tills de började komma smygande, svärmor kom och hämtade vår andra son så allt var i ordning och fixat.

Vi åkte in så vi var där strax innan 11, de satte ctg-kurva, och allt såg bara fint ut.

Värkarbetet tilltog och vid 14-tiden började jag ta lustgas, första kollen invärtes gjordes runt 15- tiden, då var jag öppen 3 cm, därefter escalerade det snabbt, var öppen 7-8 strax innan 16 och kl 16.23 föddes vår andra son!
Krystade bra så han kom som en kanonkula på 4:e krystvärken, huvud och allt på en gång!

Sprack ytterst lite fick sy 1 styngn, hade nog sluppit det om jag hållt igen lite på sista krysvärken, fast då ville jag bara ha ut ungen!

Sedan kom han upp på magen och låg där så fin, skrek direkt, var sedan lugn. Han fick ligga där ett bra tag och navelsträngen klipptes av stolta fadern kanske 15 minuter efter han kommit ut.

Allt ha känts så bra,han kom igång med ammningen direkt och jag har kännt mig betydligt mindre svullen än förra gången.
Kort sagt, det kunde inte varit bättre!

Lite siffror:
Hattmått 35 cm
Längd 53 cm
Vikt 3420g
född 6/9- 07 kl 16.23
F v 38+4 (bf 15 sept)
Namn:Kenny, Bobo, Pål Jonathan
Bilder kommer senare, får ladda in dem i datorn först.
Men givetvist är han finast i hela världen;)
 
Sv: 6/9 föddes Jonathan!

Grattis :banana: Vilken smidig förlossning :)

Själv har man 6 veckor kvar idag, tror lillen bestämde sig för att fixara sig i fredags natt *smärta*
 
Sv: 6/9 föddes Jonathan!

GRATTIS!! Vår Matilda tittade också ut i v 38+4!
Väntar på bilder jag med!
 
Sv: 6/9 föddes Jonathan!

Grattis! Vilken bra födelsedag han fick också.

/Zoya som har en liten Ellen född 2006-09-06 :)
 
Sv: 6/9 föddes Jonathan!

Grattis!!! :banana::bump::banana: Och jag instämmer med föregående talare att dt va en bra dag att vilja komma till världen, det är min födelsedag oxå!
 
Sv: 6/9 föddes Jonathan!

kl
Tack alla för grattis!:)
Har inte laddat in några bilder än, förstår inte vart tiden tog vägen idag... :angel:
Ska se om jag hittar kabeln till kameran så hinner jag kanske innan lillen vaknar igen.

Värst vad det är många som fyller år samma dag som Jonathan, tydligen en särdeles bra dag att bli född på!;)
 
Sv: 6/9 föddes Jonathan!

Grattis grattis!

Tycker att Jonathan pricka in ett jättefint datum!
(Jag fyller också år då :D)
 

Liknande trådar

Gravid - 1år Den 28 februari föddes min dotter! :) 14 dagar för tidigt. Fick så ont i magen vid 04 och gick på toa, hade sån ihållande smärta...
Svar
8
· Visningar
1 504
Senast: Snyggve
·
Småbarn Behöver lite råd och tankar från erfarna föräldrar och gärna från er som jobbar inom förskoleverksamheten. Sonen började på dagis i...
Svar
6
· Visningar
1 485
Senast: Sonic76
·
Gravid - 1år Nu sover Moa, kors i taket, så påbörjar iallafall berättelsen och ser hur långt jag hinner. Natten 13-14 oktober Vaknade med värkar...
2
Svar
24
· Visningar
2 917
Senast: Chlo
·
Gravid - 1år Ja, nu har det gått mer än två veckor sedan Molly föddes, så nu tänkte jag berätta om förlossningen :). Det började med bebisen levde...
Svar
10
· Visningar
1 515
Senast: rubytoo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp