6-månaders bebisen!

Enya

Trådstartare
Det är ju fler än jag här som har en bebis på 6 månader, så berätta, hur är dem?

Elin är nästan 7 månader nu dock. Men hon har precis för några dagar sedan, en vecka kanske lärt sig att stitta själv utan stöd. Det verkar som om det händer mycket nu för ungefär samtidigt började hon dra in benen under sig i krypställning, men ännu kommer hon inte fram. Hon kan backa lite grann, men oftast är det nog av misstag. Ändå förflyttar hon sig när hon ligger på golvet, snurrar runt och vänder på sig hela tiden.

Hon sover mest på ryggen i sängen men har så smått börjat somna lite på magen, gillas inte av mig, men jag vill inte störa henne. Hon läggs alltid ner på rygg i alla fall.

Hon har börjat "prata" och "svarar" när man pratar till henne också.

När hon tappar en leksak tittar hon efter den och försöker ta den, kan hon inte nå den så skriker hon och så fixar jag upp den till henne igen. Hon lärde sig snabbt som attan att morsan räddar henne i sånna situationer:angel:

Hon har en gåstol och det går verkligen undan när hon tar sig fram med den. Hon älskar att köra till bordet vid soffan och banka på det med nån grej elelr bara handen om grejerna har råkat hamna på golvet. Hon gillar även att ta på tvn och att välta ner filmerna som står där.

Hon blir arg och ger upp små illvrål av ilska när hon inte kan nåt. Som när en leksak rullade lite utom räckhåll för henne, hon gjorde många försök att nå den men kunde inte och till slut slog hon med handen i golvet några gånger samtidigt som hon vrålade till. Jag översatte det till " helvete också":angel:

Hon har nu börjat bli lite mammig, jag får inte gå ifrån henne ibland. Men det gör jag ändå för ibland måste jag ju laga mat eller gå på toa osv

Hon gillar att sitta i sin matstol vid bordet och kika på när jag diskar eller lagar mat. När hon ser att jag tuggar på nåt så börjar hon också att tugga:D

Hon sover bra om nätterna, men vaknar oftast runt 5snåret och vill ha mat. Jag lärde henne att sova hela natten men plötslgit mitt i mitt yrvakna förvirrade tillstånd gav jag henne mat innan utsatt tid...och så är jag tillbaka vid det där om att ge mat på natten. Men det känns itne så jobbigt längre dock.

Hon äter nästan allt hon får, gillar dock inte majspure elelr broccolipure ( förstår henne...) och majsvälling och majsgröt är helelr ingen höjdare faktiskt.

y1p_yTPVebMhfRVEPvp3yo-oG-rK_M48RWfLw8bu5tIk_FoBqczahxC_EztG26VJQxV


y1p_yTPVebMhfRrG-v7aCDDsPjGq-txAWohtIesTffdurLWEbXpIDZI9tqLezhDwovX


y1p_yTPVebMhfTwM_An0BKcjtxul4X1K8cz4b5UM5RxOBvLFm41SUQDBSbYNpdG0dBI
 
Sv: 6-månaders bebisen!

Nu hittade jag tråden.

Vad roligt att läsa att Elin verkar ha det bra. Jag har förstått av diverse andra inlägg i andra trådar att du också har det bra nuförtiden.

Men jag är inte helt nöjd med de där små frimärksstora bilderna! Ta intryck av Silverkedjan i den andra bildtråden och bred ut dig ordentligt med stora bilder!:D
 
Sv: 6-månaders bebisen!

Elin har det bra, hon är högt älskad av alla i familjen, till och med hundarna blir glada när hon kommer hem, och sist innan Nadya kryper in under mitt täcke för natten så går hon en runda fram till Elins säng och kikar på henne.

Tyvärr är det som det är med henens pappabesök, men det duger väl, antar jag.

Jag mår bra ja! Förutom en sjuhelsikes värk i käken från och till så känner jag mig glad och positiv! Så bra mår jag att jag har byggt färdigt mitt staket ( du vet, det som envisades med att trilla i hop när det blåste lite:angel:), jag håller på att renovera köket ( hade inte mycket val när något på väggen trillade ner och tog sönder min spis alldeles för en vecka sedan, så jag åkte och köpte en begagnad spis och fick med bänkskivor:D ) och så har jag fixat rabatter i trädgården och klipper gräset regelbundet och gjort jättefint!:D

Jag säger ifrån när Elins pappa gör "fel" och vi har börjat prata lite lite grann om vad som egentligen hände när Elin föddes. Bjöd honom på middag förra veckan, för jag hade slängt in mat i ugnen till mig själv och det luktades i hela huset.....

Han säger att han älskar mig och vill ha ett förhållande igen, och jag läter honom hållas lite:angel: Jag tycker om honom på nåt vis, men jag kommer aldrig att ha nåt annat med honom än vänskap!!!

På det hela taget så trivs jag rätt bra med mitt liv just nu, har oerhört svårt att släppa ifrån mig Elin dock, men det är kankse inte konstigt....

Ska se varför bilderna är så små.
 
Sv: 6-månaders bebisen!

Ja men NU är jag nöjd* :love::love::love: Vilken GODING !





(*det är jag inte alls egentligen, jag vill också ha en bebis :angel: )
 
Sv: 6-månaders bebisen!

Tack!:bow:

Jag måste erkänna något... men säg inget dumt :o:o

Bebisar ger mersmak... jag skulle vilja ha en bebis till:eek::eek:

Jag förstår dock att det inte är så smart med tanke på att jag ju redan har tre barn och inte behöver fler just nu. Men....kan bebisar inte vara bebisar lite längre??? För första gången i mitt liv så njuter jag av min bebis! De andra två var lite försökskaniner och det är tyvärr så att det inte är förrän nu jag känner mig som en mamma. Undrar om det var att jag var för ung tidigare ( 21 år och 9 mån. med Eric och 23 år och 3 mån med Isaac, mot 26 år och 6 mån nu)? Eller kan det helt enkelt vara så att det är mitt liv som gjort att jag harhaft svårt för att känna mig som mamma?
 
Sv: 6-månaders bebisen!

hihi, precis så där känner jag också och jag är 44 så det har nog inte med åldern att göra !

Övning ger färdighet - man ÄR mer avslappnad med tvåan och trean. Du fick ju dina första så tätt så du hann nog inte riktigt med att njuta av den minsta av dem då.
 
Sv: 6-månaders bebisen!

När jag var sju månader kunde jag gå om jag hade något att hålla mig i.
 
Sv: 6-månaders bebisen!

KL

Bebisar ger mersmak, ja! Elin är ju jättesöt! Jag gillar bilden där alla tre barnen är med och stor storebror (Eric, väl?) poserar och ser stolt ut medan liten storebror (Isaac, då?) ser lite mindre stolt och mer skeptisk ut. Det visar verkligen relationerna som Enya har beskrivit dem.

Om ni har för mycket bebismersmak kan ni få låna en slö tonårsgrabb med sommarlovssrubbad dygnsrytm några dagar, så ska ni se att ni blir mer distanserade till det här med barnens gullighet.

Enya, du kan ju fokusera mer på Elin än du kunde på de andra. Dels har du ju lärt dig av de andra två, dels styr du ju ditt liv efter barnens och dina egna behov nu. Du slipper kompromissa med en omogen man. Men jag har hört många säga att barn nummer tre är som en extra lyx och på det viset roligare.
 
Sv: 6-månaders bebisen!

KL

Bebisar ger mersmak, ja! Elin är ju jättesöt! Jag gillar bilden där alla tre barnen är med och stor storebror (Eric, väl?) poserar och ser stolt ut medan liten storebror (Isaac, då?) ser lite mindre stolt och mer skeptisk ut. Det visar verkligen relationerna som Enya har beskrivit dem.

Om ni har för mycket bebismersmak kan ni få låna en slö tonårsgrabb med sommarlovssrubbad dygnsrytm några dagar, så ska ni se att ni blir mer distanserade till det här med barnens gullighet.

Enya, du kan ju fokusera mer på Elin än du kunde på de andra. Dels har du ju lärt dig av de andra två, dels styr du ju ditt liv efter barnens och dina egna behov nu. Du slipper kompromissa med en omogen man. Men jag har hört många säga att barn nummer tre är som en extra lyx och på det viset roligare.

Nja, tyvärr måste jag säga dig att det är tvärtom:D Eric är den i gul tröja, som ser sur ut ( han gillade inte att vara med på foto då efteroms jag fotar hela tiden:D) och Isaac är den i vit, röd och blå tröja som ler. När jag kommer hem i kväll ska du få se två bilder på pojkarna och Elin, de säger mer än tusen ord tror jag.:love:

Ja, visst är det så att tredje barnet är lyx, det känns verkligen så!!

Jag är så stolt över Eric som kan visa sånna känslor för Elin, hon är så viktig för honom! Han har smockat till Isaac en gång när Isaac tog hennes saker, " Det är Elins och de rör du INTE" :D
 
Sv: 6-månaders bebisen!

Mitt fel, då.

Ska bli kul med de kommande bilderna! Berättelserna om Erics självpåtagna storebroransvar är verkligen mysiga. När små killar är så där bra med småbarn tänker jag att det bådar gott för deras framtid som fäder.
 
Sv: 6-månaders bebisen!

Visst är det kul när ungarna gör saker första gången!
Låter som hon är trygg och rätt tålig tycker jag.

Men du,jag kan inte se korten ju!!!!!
 
Sv: 6-månaders bebisen!

Oj FÖRLÅT!! Jag har nog raderat dem från sidan i går.....:crazy::eek: Jag har en period ( hoppas jag!:angel:) som jag är bara så KORKAD..... Jag raderade dem från sidan för att Elins pappa inte ska "sno" dem och tänkte att de har jag ju precis lagt på den där andra sidan photo...vaddetnuheter....

Nåja, jag får fixa in dem igen så klart:rofl:
 
Sv: 6-månaders bebisen!

Visst ger bebisar mersmak. Herregud, jag började tjata om syskon redan när Emil var ett par månader gammal. Men det blev inte enligt mina önskemål, nu är han 9 månader och inget syskon är på gång än.

Elin är så himla go! En riktigt glad liten filur!
 
Sv: 6-månaders bebisen!

Tack tacco!!:D

Du får lägga in bilder på din springare, för han är verkligen så söööt!:love:

OBS! Redan tingad till Elin obs!
:D
 
Sv: 6-månaders bebisen!

Något som var rätt intressant var det Elins pappa och hans kompis sa till mig för ett tag sedan. De tycker att Elin är lik Eric. Eric är en kopia av sin pappa och har inte nåt efter mig typ... Isaac är lik mig en del, men är nog en blandning av oss. Elin har ju inte ens samma pappa ju!
 
Sv: 6-månaders bebisen!

Åh så fin hon är!!! Vilken otroligt söt liten unge.:love:

Jag tycker med att hon är väldigt lik eric, det har hon varit hela tiden, minns du att vi pratade om det?
 

Liknande trådar

Övr. Barn (OBS! Långt) Har ett problem jag gruvat mig över länge nu och hoppas på att få hjälp med lite nya tankar... Jag är gift sedan många...
2 3
Svar
59
· Visningar
17 297
Senast: Björk
·
Övr. Hund Minns ni när jag skrev om en Fila Brasileiro? Jag skulle eventuellt ta över honom, främst för att ägaren har noll intresse och kunskap...
2
Svar
34
· Visningar
2 385
Senast: Bebben
·
Övr. Katt Dörrar: Tillåt inga stängda dörrar någonstans i något rum, inklusive garderobsdörrar. För att öppna en dörr, ställ dig på bakbenen och...
Svar
13
· Visningar
1 983
Senast: corona
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp