Sv: 623 anmälda starter på en dag
Tyvärr verkar det bli rätt vanligt även i hoppning att det är så kopiöst med starter på regional nivå. Jag tror det arrangeras för få regionala hopptävlingar i relation till antalet utövare.
Måtte vi slippa det där eländet som de har i dressyr, dvs bortlottning!
I distriktet där jag bor arrangerades när jag red regionalt 1,10-1,20 bara tre (!!) regionala hoppningar på ett helt år! Och åren innan/efter var inte mkt bättre, låg på max 3-4 st/år. Och då var 2 av dem inomhus. Men lokala hoppningar däremot, det arrangeras i stort sett varje helg! Och att döma av hur långt ryttare åkte för de futtiga regionala som arrangerades så var det uppenbarligen så i flera distrikt!
Med resultat i allafall i "mitt" distrikt att de lokala tävlingarna ofta får mkt få starter, det finns ju för många tävlingar att välja på.
Begriper inte varför inte distrikten tar tag i det problemet?!

Vet ju att det är ngt mer "pappersexcersis" för att ordna en regional, men bättre att då stötta och försöka få fler klubbar att ta steget från lokal till regional!
Nya bestämmelserna när det gäller utfärdande av licenser är i allafall ett steg i rätt riktning!
Likaså att som "mitt" distrikt bestämt när det gäller lag, den klubb som deltar med lag, den ska också arrangerar en lagtävling inom vill jag minnas, 2 år.