Nej! Det vore odemokratiskt. Vi borde ha webbomröstningar som gör det.Vi skulle kunna lägga ner stora delar av rättsväsendet och helt enkelt låta GW avgöra fallen.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Nej! Det vore odemokratiskt. Vi borde ha webbomröstningar som gör det.Vi skulle kunna lägga ner stora delar av rättsväsendet och helt enkelt låta GW avgöra fallen.
Det tror ju folk även utan att ha läst fupen.Självstudier för ökad förståelse kan ju vara bra - problemet är om en därefter anser sig veta bättre än de som hanterar ärendet.
Nej! Det vore odemokratiskt. Vi borde ha webbomröstningar som gör det.
Visst är det konstigt!Jag tar sällan del av hans visdom, men en sak jag tycker är konstig är att han aldrig verkar hänvisa till forskning. Han är ju professor och borde därför ha en gedigen teoretisk bakgrund.
För mig verkar han mest vara en citatmaskin.
Ja, jag har reagerat på att det han säger mest låter som personligt tyckande. Och det är konstigt för han borde kunna bottna det han säger någonstans.Visst är det konstigt!
Han är uppenbarligen mycket mer impad av sina polispolare än av någon forskning i världen. Han låter för mig mest som en deckarförfattare som av obegriplig anledning får agera expert.
Varför ska jag tycka något om det? Rättssystemet är troligen kapabelt att avgöra om de gjort något brottsligt eller inte, och om deras uppförande gjort att de tilltalade kan hävda nödvärn.
när jag skrev att de helt enkelt inte var ofarliga.Det är ju bara trams. Du hör uppenbarligen till dem i tråden som tycker att det är viktigt att skita ner målsägaren.
Konstigt. Men ett mönster. I en enkät där man frågade vem de universitetsanställda som svarade skulle rekommendera som experter, när det inte gällde de tillfrågades egna kompetensområden, svarade påfallande många manliga professorer att de även då skule rekommendera sig själva.Ja, jag har reagerat på att det han säger mest låter som personligt tyckande. Och det är konstigt för han borde kunna bottna det han säger någonstans.
Nej. Det där är en kommentar om dig, inte om målsäganden.Jamen du tyckte ju detta:
när jag skrev att de helt enkelt inte var ofarliga.
Konstigt. Men ett mönster. I en enkät där man frågade vem de universitetsanställda som svarade skulle rekommendera som experter, när det inte gällde de tillfrågades egna kompetensområden, svarade påfallande många manliga professorer att de även då skule rekommendera sig själva.
Kan du förtydliga var du menar att vissa länders medborgares barndomstrauman ska vara mer " acceptabelt". Mer acceptabelt än vad och i vilket sammanhang? Ingen har talat om överseende pga barndomstrauman här eller har koll på vad de inblandade eventuellt kan varit utsatta för.
Nej. Det du citerar var inget svar till dig. Och det handlade om att tycka det var viktigt att skita ner målsäganden. Alltså inte om målsäganden själv.Jamen du tyckte ju detta:
när jag skrev att de helt enkelt inte var ofarliga.
Nej! Det vore odemokratiskt. Vi borde ha webbomröstningar som gör det.
Det låter fantastiskt bra! Och så mycket billigare än det vanliga rättssystemet. Och de kunde livesända när Trump ringer GW och sedan ställa tittarna frågan Har Trump pratat loss honom eller inte?Webbomröstningen kan vara instans 1. Sedan kan man överklaga till GW som instans 2, och få målen avgjorda i direktsänd tv.
Jag såg inslaget och nu fick GW erkänna att det fanns underlag för åtalet, tidigare har han sagt att det inte fanns det, och att undersökningen var välgjord/exemplarisk. Han försökte tona ner glasflaskorna som alla med minsta hjärna kan förstå användes (vittnes uppgifter och teknisk bevisning) och menade att det var skärsår från glas på marken vilket finns bildbevis på att det inte kan vara. Antingen har han inte läst något vidare eller så vill han inte kännas vid det.Ja, jag har reagerat på att det han säger mest låter som personligt tyckande. Och det är konstigt för han borde kunna bottna det han säger någonstans.
Du glömde Trumps personliga veto mot att ha rättegången alls...Webbomröstningen kan vara instans 1. Sedan kan man överklaga till GW som instans 2, och få målen avgjorda i direktsänd tv.
Övervåld är aldrig okej, någonsin. Även om man ibland kan ha tankar om vad man hade kunnat göra mot någon som beter sig på ett visst sätt så är det aldrig okej att agera på dom tankarna. Så lite våld som möjligt för att försvara sig och hålla undan någon, är det mer så får man också ta ansvar för det man gör.
Jag förstår det men varför får man inte skriva om eller utryckt: "skita ner målsäganden"?Nej. Det där är en kommentar om dig, inte om målsäganden.
Ta bort det då.Men var kom barndomstrauman in. Det har @sjoberga inte berört alls?
Jag förstår inte det här, det är väl ingen som tycker deras beteenden var okej. Dock så är det fortfarande inte försvarbart det som hände. Man får helt enkelt inte agera på det sättet oavsett hur störig och provocerande någon än är.