Bukefalos 28 år!

A/B klass, hur länge är man kvalad?

Sigtyr

Trådstartare
Det känns som att jag har bra koll på det här med hur man kvalar, olika tävlingar osv, men.. Nu med de sänkta kvalgränserna är jag lite förvirrad.
Förra året red jag b-klass 4gång runt 5.5-5.77 som alltså iår är a-klass poäng. Hur är det då, är jag a-klassad elr inte?:confused: Red på 5.77 den 30/5 2010
Mvh Karin :)
 
Sv: A/B klass, hur länge är man kvalad?

Om du inte fått under A klassgränsen 3 gånger i rad efter det att du fick poängen så är du fortfarande A klass kvalad.
 
Sv: A/B klass, hur länge är man kvalad?

Upp- och nedklassning
Resultat erhållna vid av SIF godkänd officiell tävling gäller för uppklassning. Uppnådd uttagningspoäng
gäller för omedelbar uppklassning om ryttare så önskar, men ekipaget får rida lägre klass tills poäng för
uppklassning erhållits tre gånger i följd. Om ett ekipage tre gånger i följd erhåller poäng som understiger
kvalifikationsgränsen för respektive klass sker automatisk nedklassning. En uppnådd kvalpoäng gäller, för
det specifika ekipaget, tills upp- eller nedklassning sker oavsett när kvalpoängen uppnåddes. Vid förändring
av kvalifikationsgränser i A- och B-klass måste ryttare uppnå de nya fastställda kvalgränser som angetts för
respektive klass.

Kvalgränser för klassindelning 2011 (A-klass sänkt sedan 2010)

Kvalgräns uttagningspoäng för A-klass
T1 T2 V1 F1
Senior 6,00 5,80 6,00 5,60
Ungdom 5,50 5,40 5,50 5,20

Kvalgräns uttagningspoäng för B-klass
T1 T2 V1 F1
Senior 5,50 5,50 5,40 5,10
Ungdom 5,30 5,30 5,20 4,80
 
Sv: A/B klass, hur länge är man kvalad?

Om du inte fått under A klassgränsen 3 gånger i rad efter det att du fick poängen så är du fortfarande A klass kvalad.

Men hon var inte A-klasskvalad förra året. Dom poängen räckte förra året bara till B-klass men iår har kvalgränsen sänkts och då räcker dom för A-klass.

TS, jag vet faktiskt inte om poängen hänger med från förra året iom att du inte A-klasskvalade då. Hoppas att Freyr kommer in! Hon brukar kunna sånt här :)
 
Sv: A/B klass, hur länge är man kvalad?

Om du red på en uttagningspoäng som förra året inte räckte till A-klass, men i år gör det så är du nu A-klassad.

/MalinS
 

Liknande trådar

Dressyr I tråden om TR ändringar diskuterades det apropå max 1 start/dag upp t.om. 7 år, och ev. tänkbara begränsningar av antalet starter under...
5 6 7
Svar
137
· Visningar
11 750
Senast: MiniLi
·
Dressyr hej! nu är det såhär att i närheten av oss är det en tävling om drygt 5 veckor, samt en två v efter det. föra att sedan vara paus på en...
Svar
14
· Visningar
3 242
Senast: shia
·
Hästmänniskan Hej, är 15 år och går alltså åttan nu. Är väldigt bra på att skriva långt så om du ej orkar läsa skrolla ner:) Började på 4 h gård när...
Svar
16
· Visningar
2 798
Senast: a1agnlju
·
Hästhantering Jag har för 3 mån sen köpt min första egna häst, ett 8-årigt sto, polsk import (polsk angloarab). Jag har hållt på med många hästar med...
3 4 5
Svar
80
· Visningar
15 663

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp