Aachen dressyren

Det är ju svårt när hästen startar piaffen med raka bakben :angel:
Jag tror inte att det är enbart ett piaff-specifikt problem, ofta ser man ju flera steg före övergången att det aldrig kommer att gå.

Det är det med att dom ska byta takt helt plötsligt till piaffen, mycket smartare och snyggare som holländarna , kittel osv gör som kör samma takt .... visst inte särskilt klassiskt men vafan
 
Klassiskt och klassiskt... övergången ska ske "med bibehållen rytm" och "utan synbar anstränging" står det i TR tom, så det kunde väl vara en bra sak att sikta på ;)
Särskilt om man har en häst som är säker och jämn i passagen, varför börja ändra??
 
Det är det som är grejen med Isabell, hon är fantastiskt skicklig och kan få en kossa att gå Grand Prix och när hon äntligen får en balettdansös så tro fan det ser fantastiskt ut :D
Huvudet på spiken! :D

Fast det är ju ändå underligt att hon inte haft flera balettdansörer de senaste åren, istället för kossorna! :angel:
 
Min dator hackade typ hela Totos program plus att någon dåre ringde samtidigt på jobbet.... han såg bättre ut med rörelsestörningen men vete fan om han var 1,5% bättre än Isabell
 
Samma här :|
Lät som om kommentatorskan var upprörd över ngt, i poängen tror jag, men jag hörde inte vad för det hackade så förbannat.
Han såg i vart fall mkt bättre ut än tidigare i år.
 
Det var något i saxen också men det missade jag. Då hackade det säkert för att så många var inne och kollade.
 
Min dator hackade typ hela Totos program plus att någon dåre ringde samtidigt på jobbet.... han såg bättre ut med rörelsestörningen men vete fan om han var 1,5% bättre än Isabell
Min hackade också. Vi var nog för många som tittade helt enkelt... Håller också Isabells ritt som bättre. Men numera med koefficient på piaffen så tjänar ju Toto lite extra. Fast jag tyckte att han var lite ostadig i formen.
 
Han är ju mycket starkare och det ser man ju i många rörelser. Tror dock Isabell går om honom i år.

Blir kul att se de övriga som är kvar nu.
 
Fast jag vet inte om det är ngt större fel på engagemanget egentligen, det kommer liksom bara inte fram hur himla bra den går eftersom gången "saknas".
 
Arghhh inte helt nöjd med bildproducenten - svårt att se vad som händer i saxen när man bara får se ben och hovar O_o
 
Det verkar vara ganska ojämna domarsiffrorna i tävlingen. Tyckte att kommentatorn sa om Minna att hon var tvåa hos någon och elva hos en annan... Fast allt beror ju på hur tätt det är mellan deltagarna också. Om tio placeringar ryms inom två procent så är det ju inte så farligt. Det blir dock intressant att se om det blir någon diskussion efteråt angående det. Det känns ju som om systemet behöver moderniseras... Det är ju ett ständigt problem som gör sporten ganska knepig att förstå sig på för okunniga.
 
Vad fin DH var. Synd på missen på slutet. Såg väldigt framåt ut idag. Tävlingspausen har tydligen varit bra.
 
Jaa! Typiskt nog skulle folk börja chatta med mig om jobbsaker :mad: men det jag hann se såg mkt bra ut. Borde han inte haft mer än Toto?
 

Liknande trådar

  • Artikel
Hästnyheter Regerande svenska mästaren för juniorer, Laura Laustsen, har blivit uttagen till CHIO Aachen Campus och deras "Programme of Excellence"...
Svar
0
· Visningar
302
Senast: Gunnar
·
  • Artikel
Hästnyheter Voltigen inleder som alltid de internationella stortävlingarna CHIO Aachen. Sverige kommer till start individuellt, i lagtävlingen och...
Svar
0
· Visningar
272
Senast: Gunnar
·
  • Artikel
Hästnyheter Internationella Ridsportförbundet, FEI, har beslutat vilka platser som ska arrangera VM i ridsport 2026. VM i distansritt avgörs i Al...
Svar
0
· Visningar
218
Senast: Gunnar
·
  • Artikel
Hästnyheter Stortävlingen CHIO Aachen kallas ibland för "lilla VM" och det är en utmaning som heter duga. Här rids Nations Cup i både dressyr och...
Svar
0
· Visningar
288
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp