Aachen dressyren

Oj! Undrar när Valegro & C hade så dåligt resultat senast? Heja Tinne, nu har du chansen att slå Valegro. Passa på!
 
Äh domarna ni är fulla. Gå hem.
Totilas var INTE bättre än DH.

Håller med. Tycker inte den missen borde dragit ner så pass att man fick sämre än Toto.

Jag älskar Totilas. Men han går på sparlåga med den ryttaren. Jag förstår att man inte riktigt får till en så känslig häst - absolut!
Men jag förstår inte att det döms bättre än de som får ut mer av sina hästar, rider bättre.

Synd med Dujardin.. Undrade varför hon red så slappt i första piaffen. Mindes inte att hon brukar göra det. Men jag hinner inte följa och minns inte. Men var hästen så spänd kan jag förstå.
Synd!
 
Han behöver vara snabbare bak och kraftfullare. (piaff)
Fel i tvåorna igen, vad är det som händer idag?
Mycket fina byten
Bra sättning bra centrerat, första piruett
Smackar i piaffen, mer tryck
Synd på felen i vartannat.
Fin kvalitet och harmoni

Lite vad kommentatorn sa under Tinnes ritt
 
Det är liksom ännu mer irriterande att Tinnes hästar går så slött och svagt i bak när hon gör så många andra saker så proffsigt och prydligt. Och när hon har så fina hästar och så mycket pengar i ryggen.
Hade det varit en grön ryttare med andra förutsättningar hade iaf inte jag stört mig lika mycket. Åh, vad man vill att de bara skulle komma igång någon gång..
Vaaaaknaaa liksom!
 
Han behöver vara snabbare bak och kraftfullare. (piaff)
Fel i tvåorna igen, vad är det som händer idag?
Mycket fina byten
Bra sättning bra centrerat, första piruett
Smackar i piaffen, mer tryck
Synd på felen i vartannat.
Fin kvalitet och harmoni

Lite vad kommentatorn sa under Tinnes ritt

Tack för översättningar löpande! Det har varit bra för mig som inte kan tyska.
 
Tinne delar femma, med Valegro och Charlotte. Det gick visst inte att slå dem. Fast Tinne hade ju en miss...

Jag anser att Damon Hill borde ha vunnit. Underbar ritt! Nu ser jag fram emot küren extra mycket. Det kan ju bli verkligt spännande. Egentligen är det bra för sporten att det blir jämnt. Kul!
 
Jag är mest sur över att Toto vann..... inte ok. DH var så mycket bättre. Nåväl det är ju en GPS på lördag och sen kür, bättre lycka då.

Jag vill se Isabells häst igen och igen och igen :D
 
Jag är mest sur över att Toto vann..... inte ok. DH var så mycket bättre. Nåväl det är ju en GPS på lördag och sen kür, bättre lycka då.

Jag vill se Isabells häst igen och igen och igen :D

Jag kom in så sent. Så missade tyvärr henne. Lät som något värt att se..
Jag som skulle dejta i helgen. Jag vill ju se dressyr.. :P
 
Nu verkar det som om Tinne slog Charlotte ändå! Nyttig skalp att ta. Även om det skedde på bekostnad av Charlottes/Valegros missar. Nu prisutdelning!
 
De verkar korrigera poängen i efterhand. Har helt klart för mig att Totilas hade mindre först. Skrev jag inte 1,5% bättre än Isabell men nu har han plötsligt 3% mer än Isabell.

Kan vara så att visa poäng korrigeras i efterhand. Typ någon gett 1 och någon annan 6
 
De verkar korrigera poängen i efterhand. Har helt klart för mig att Totilas hade mindre först. Skrev jag inte 1,5% bättre än Isabell men nu har han plötsligt 3% mer än Isabell.

Kan vara så att visa poäng korrigeras i efterhand. Typ någon gett 1 och någon annan 6
I Falsterbo korrigerades resultaten hela tiden, typ efter varje ritt så var det någon som fått korrigerat. Vet inte om det första resultatet är det som matas in i datorn direkt från domarens mun sas, sen jämförs det med det som är skrivet efteråt.
 
Fast jag har för mig att huvudomaren kan gå in och ändra poängen i efterhand om det har dömts "konstigt".
 
Fast jag har för mig att huvudomaren kan gå in och ändra poängen i efterhand om det har dömts "konstigt".
Är det därför man kan se hur mkt det skiljer mellan domarna (siffran längst till höger på equipe tex) som kontroll, för att de inte ska skilja för mycket...
 
Åh jag älskar ClipMyHorse! Så himla bra att kunna se live, sedan att det laggar när de stora namnen rider är ju surt förstås. Idag har jag roat mig med fälttävlansdressyren och där kan man ju inte säga annat än att det finns hästar och ryttare som passar bättre för olika discipliner.. :cautious: Nu sitter jag och dricker vin och tittar på kadrilj (!) känns inte som något som är direkt stort i Sverige eller? Fint och konstnärligt och många av hästarna antar jag går ganska höga rena dressyrklasser för där finns både det ena och andra att hämta kan jag tro. :)
 

Liknande trådar

  • Artikel
Hästnyheter Regerande svenska mästaren för juniorer, Laura Laustsen, har blivit uttagen till CHIO Aachen Campus och deras "Programme of Excellence"...
Svar
0
· Visningar
302
Senast: Gunnar
·
  • Artikel
Hästnyheter Voltigen inleder som alltid de internationella stortävlingarna CHIO Aachen. Sverige kommer till start individuellt, i lagtävlingen och...
Svar
0
· Visningar
272
Senast: Gunnar
·
  • Artikel
Hästnyheter Internationella Ridsportförbundet, FEI, har beslutat vilka platser som ska arrangera VM i ridsport 2026. VM i distansritt avgörs i Al...
Svar
0
· Visningar
218
Senast: Gunnar
·
  • Artikel
Hästnyheter Stortävlingen CHIO Aachen kallas ibland för "lilla VM" och det är en utmaning som heter duga. Här rids Nations Cup i både dressyr och...
Svar
0
· Visningar
288
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Valp 2024
  • Kattbilder #9
  • Bra torrfoder

Hästrelaterat

  • Nybörjarponny!
  • Föl 2023
  • Stora shoppingtråden II

Omröstningar

Tillbaka
Upp