Bukefalos 28 år!

Aachen dressyren

Jag tycker DH såg ovanligt slö ut i piafferna. Valegro :love: Och vad roligt för Tinne! Nu kommer mitt hatekipage, jag tycker det ser så hårt och stelt ut i Adelindes ridning.
 
Jag tycker DH såg ovanligt slö ut i piafferna. Valegro :love: Och vad roligt för Tinne! Nu kommer mitt hatekipage, jag tycker det ser så hårt och stelt ut i Adelindes ridning.
Sa precis till mamma att ökade traven på Parzival ser ut som när en häst pullar på Solvalla.
 
Totilas. Wow! Het som ett strykjärn på slutet men så fin.
Jag blir väl skjuten nu men tycker MAR rider honom bättre än EG. I mina ögon. Längre hals och mindre spänning. Jag tycker det är trevligare.
 
Totilas. Wow! Het som ett strykjärn på slutet men så fin.
Jag blir väl skjuten nu men tycker MAR rider honom bättre än EG. I mina ögon. Längre hals och mindre spänning. Jag tycker det är trevligare.

Sjef är ett geni, det har jag alltid sagt... men många glömmer bort att han faktiskt är 4 år äldre nu.. Totilas alltså sen EG red honom.
 
Den här Bella Rose är ju fantastiskt fin, om något år när den är ytterligare lite säkrare så kommer den vara riktigt farlig. Isabell visar ju dessutom sin skicklighet genom att få upp ytterligare en häst till GP som kommer att hävda sig fint, och den här har dessutom en lätthet och arbetsmoral som jag har tyckt har saknats hos hennes andra de senaste åren.
 
Tyskland vinner lag i VM. Valegro, Totilas och DH slåss om individuella medaljerna med IW och Tinne som uppstickare. Tinne har faktiskt chans på bronset om de andra gör bort sig.
 
Ja det kommer nog stå mellan Bella Rose och ev Totilas i Rio, Valegro tror jag är passé då.
 
Jag tror dock inte Tinne har någon chans på bronspeng men att Tyskland vinner guldet är det ingen tvekan om! Tror faktiskt Totilas kan ta hem guldpengen oxå med Valegro på silverplats.
 
Alltså IW! Den hästen kommer vinna OS i Rio.

Inte så värst höga odds på det!!! Mer lite mer styrka så blir det supermumma på den. Gillar framför allt lättheten i typen.

Tråkigt för Tinne att "bara" vara femma på detta inofficiella för-VM, trots att hon enligt mig gör sitt livs ritt!

Vi måste också komma ihåg att Edward Gal inte är med här i Aachen och han vill nog vara med på topp fem och kriga.
 
Jag tror dock inte Tinne har någon chans på bronspeng men att Tyskland vinner guldet är det ingen tvekan om! Tror faktiskt Totilas kan ta hem guldpengen oxå med Valegro på silverplats.

Jag sa ju om de andra gör bort sig :p Küren är ju där hon har störst chans till medalj. Tror också Totilas kan norpa guldet. Synd om CD som bara saknar VM guld individuellt och att vinna Aachen.

@b_ridutbildning Ja EG kommer ju till VM såklart men jag tror inte han tar Valegro. DH eller Totilas.


Lagtävlingen i VM kan bli riktigt spännande. Tyskland känns ju klara som vinnare men sen är det öppet mellan England, Holland med uppstickare som Sverige, Danmark och kanske USA. Steffen Peters har en fin häst men fick strycka sig pga lunginflammation nu i Aachen. Den hade varit kul att se.
 
Kan inte riktigt släppa Isabells ritt, ja jag vet att jag är tjatig om henne och hennes häst :p
Såg ni hur smart hon red piafferna? Längde ut halsen så att nosen fortfarande var framme så den fick plats att hålla takten och den samling den klarar av just nu. Så briljant ridet istället för att tvinga den till mer samling så den hade blivit kort i halsen, hamnat på frambenen och börjat triangulera.

Jag längtar så till VM då jag får se alla live. Är det någon mer som ska åka ner?
 
  • Gilla
Reactions: fio
Hepp, Toto struken i küren:(. Undrar om det är för att spara på honom (officiellt statement) eller om de tror Valegro tar honom? Gör iofs VM ännu mer spännande:D.
 

Liknande trådar

  • Artikel
Hästnyheter Regerande svenska mästaren för juniorer, Laura Laustsen, har blivit uttagen till CHIO Aachen Campus och deras "Programme of Excellence"...
Svar
0
· Visningar
294
Senast: Gunnar
·
  • Artikel
Hästnyheter Voltigen inleder som alltid de internationella stortävlingarna CHIO Aachen. Sverige kommer till start individuellt, i lagtävlingen och...
Svar
0
· Visningar
264
Senast: Gunnar
·
  • Artikel
Hästnyheter Internationella Ridsportförbundet, FEI, har beslutat vilka platser som ska arrangera VM i ridsport 2026. VM i distansritt avgörs i Al...
Svar
0
· Visningar
212
Senast: Gunnar
·
  • Artikel
Hästnyheter Stortävlingen CHIO Aachen kallas ibland för "lilla VM" och det är en utmaning som heter duga. Här rids Nations Cup i både dressyr och...
Svar
0
· Visningar
280
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp