Min terapeut höll med mig i allt om läkaren men hon kan inte göra något men jag ska försöka ta upp det nästa gång jag pratar med läkaren men jag vet inte om jag vågar. Att jag behöver tydlighet och ordning och reda och att det inte fungerar som det är nu.
 
Min terapeut sa idag att jag ser sjuk ut rent fysiskt, det psykiska har påverkat det fysiska så enligt hen jag ser mager, trött, sliten och sjuk ut. Att hen sett det länge nu. Inte precis så man vill att andra ska se på en. Har väl inte tagit hand om mig själv när jag mått dåligt så länge och depression och ångest tär på en mer än man tror . Sköterskan på vårdcentralen sa samma sak för en vecka sedan.

Behöver verkligen en kick nu så jag tar mig ur det här. Kanske Abilify.
 
Senast ändrad:
Jag har ökat dosen till 10 mg nu och har bara hunnit ha det två dagar men idag har det varit lite katastrof. Jag har egentligen inte mått sämre psykiskt men jag är så extremt trött. Har sovit mig igenom större delen av dagen och tvingat mig ut lite men jag ska iväg ikväll och är osäker på hur det ska gå. Är verkligen slut, det är svårt att hålla ögonen öppna.

Jag har läst i FASS att trötthet kan vara en biverkning men egentligen ska man ju bli pigg. Är det här något som brukar gå över? Att det vänder och jag kanske kan få mer energi? Någon som upplevt samma?
 
Jag har ökat dosen till 10 mg nu och har bara hunnit ha det två dagar men idag har det varit lite katastrof. Jag har egentligen inte mått sämre psykiskt men jag är så extremt trött. Har sovit mig igenom större delen av dagen och tvingat mig ut lite men jag ska iväg ikväll och är osäker på hur det ska gå. Är verkligen slut, det är svårt att hålla ögonen öppna.

Jag har läst i FASS att trötthet kan vara en biverkning men egentligen ska man ju bli pigg. Är det här något som brukar gå över? Att det vänder och jag kanske kan få mer energi? Någon som upplevt samma?
Jag blev trött innan rätt dos hittades..
 
Jag har ätit abilify mot mani (bipolär) och den gav väldigt bra effekt. Tyvärr gick jag upp i vikt väldigt fort på den, så jag fick sätta ut direkt jag blev bättre.

Kan ta den vid behov ibland för att bromsa.
 
Jag har ätit abilify mot mani (bipolär) och den gav väldigt bra effekt. Tyvärr gick jag upp i vikt väldigt fort på den, så jag fick sätta ut direkt jag blev bättre.

Kan ta den vid behov ibland för att bromsa.
Jag är också bipolär men fick den för att jag är och varit i en djup depression länge och haft lite psykotiska inslag och inget annat har hjälpt.

Jag har inte gått upp i vikt av den än fast jag jag har ju bara haft den 3 veckor. Jag tycker nog snarare att den hittills gjort det svårare att äta. Den och någon annan medicin gör mig illamående nästan hela tiden så jag har ingen aptit, det mesta får mig att må illa, så det blir rätt dålig kost. Skulle behöva få i mig lite mer mat istället.

Just nu är problemet att den gör att jag vaknar jätte tidigt och sen är drogad hela dagen. Det är inte vanlig trötthet utan känner mig som att någon drogat mig.
 
Jag är också bipolär men fick den för att jag är och varit i en djup depression länge och haft lite psykotiska inslag och inget annat har hjälpt.

Jag har inte gått upp i vikt av den än fast jag jag har ju bara haft den 3 veckor. Jag tycker nog snarare att den hittills gjort det svårare att äta. Den och någon annan medicin gör mig illamående nästan hela tiden så jag har ingen aptit, det mesta får mig att må illa, så det blir rätt dålig kost. Skulle behöva få i mig lite mer mat istället.

Just nu är problemet att den gör att jag vaknar jätte tidigt och sen är drogad hela dagen. Det är inte vanlig trötthet utan känner mig som att någon drogat mig.
Kan du ta den på kvällen så du sover bort det värsta?
Jag har en annan neuroleptika för sömnen och tar alltså på kvällen, vid 18, då är den värsta tröttheten borta dagen efter.
 
Kan du ta den på kvällen så du sover bort det värsta?
Jag har en annan neuroleptika för sömnen och tar alltså på kvällen, vid 18, då är den värsta tröttheten borta dagen efter.
Jag vet inte, jag tar ca 40 tabletter på kvällen (64 totalt per dag minst, ibland extra utöver så runt 66/67) och har Apodos så allt ligger i påsar. Har mixtrat med mediciner förr men försöker ta enligt protokollet nu och då ligger Abilify i morgonpåsen. Vet inte hur det blir att blanda den med kvällsmedicinerna. Så provar några dagar till och sen får jag försöka få tag på någon medicinkunnig så jag inte gör fel. Har flera neuroleptika på kvällen redan.
 
Jag pratade med min mamma idag. Jag har inte trott att vissa saker märks för andra men nu har väldigt många i min närhet tagit upp mitt dåliga mående. Hur frånvarande jag är, inte pratar så mycket som vanligt och inte hänger med i samtal, inte äter, ser sliten och trött ut osv. Jag sa till mamma som det var när vi pratade att det är jobbigt med mycket just nu och stämningen blev spänd, hon är orolig att jag faller tillbaka ner i hur det varit förr med vissa saker och jag är för trött för att orka kämpa.

Vet att jag går åt fel håll. Och tycker inte om att min familj vet om det för då blir det en press på mig att försöka nå upp till deras krav. Suck.

Var tvungen att prata med henne dock så att dom vet att ifall dom ringer mig innan 16 så kommer jag antingen sova eller låta drogpåverkad pga Abilify och det får dom inte tro då jag har en historia av många stora överdoser med akutbesök och ambulans och sjukhusvistelse och dricka kol och få dropp och dom har hittat mig livlös och inte fått kontakt med mig så många gånger och jag vill inte utsätta dom för den oron igen så dom måste veta att det är Abilify.
 
Jag vet inte, jag tar ca 40 tabletter på kvällen (64 totalt per dag minst, ibland extra utöver så runt 66/67) och har Apodos så allt ligger i påsar. Har mixtrat med mediciner förr men försöker ta enligt protokollet nu och då ligger Abilify i morgonpåsen. Vet inte hur det blir att blanda den med kvällsmedicinerna. Så provar några dagar till och sen får jag försöka få tag på någon medicinkunnig så jag inte gör fel. Har flera neuroleptika på kvällen redan.
Oj, det var många. Hoppas du hittar nån kombination som fungerar. :heart
 
Oj, det var många. Hoppas du hittar nån kombination som fungerar. :heart
Det är egentligen sjukt mycket, av alla mediciner jag har så är 14 stycken psykofarmaka. Det bara läggs på mer och mer. Jag går till en läkare, gammal eller ny, och dom konstaterar att jag har för många mediciner och extremt höga doser på alla men sen lämnar jag mötet med ännu en medicin eller ökning. Ohållbart egentligen. Hur ska det sluta?

Haft så höga Litium doser så jag många,många gånger fått Litiumförgiftning. Så nu har den dosen halverats.

Vet inte hur många mediciner man kan proppa i en människa. Och hur kroppen kommer må om 10-20 år med allt det här i mig?
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Det var länge sen jag skrev och mycket har hänt sen dess. Jag hade/har en ätstörning och en del andra diagnoser. Mitt mående är svajigt...
Svar
17
· Visningar
1 850
Senast: Qelina
·
Övr. Hund Har skrivit en tråd innan om detta, men måste skriva igen. För drygt en vecka sen fick min hund somna in.. hon skulle fylla 12 i...
Svar
11
· Visningar
4 577
Senast: fejko
·
L
  • Artikel
Dagbok Varning att dethär är om känsliga saker så kanske är jobbigt för endel att läsa om. Men jag vill bara berätta om det men jag vet inte...
2 3
Svar
46
· Visningar
5 798
Senast: Motacilla
·
Ridning Hej! Jag har ett sto på åtta år som jag haft i ganska precis två år. Innan jag köpte henne hade hon haft fem hem på tre år och lärt sig...
2
Svar
21
· Visningar
7 365

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp