Abortmotståndare - jag?

Sv: Abortmotståndare - jag?

Efter att ha läst den här tråden är jag glad att jag avbröt min barnmorskeutbildning. Jag tror inte jag orkat med abortfrågan.
 
Sv: Abortmotståndare - jag?

Jag är inte barnmorska. Men du har rätt. Den delen där friska foster hade kunnat bli friska barn och ligger i en rondskål, det hade tärt på mig. I mitt fall har jag fått jag arbeta för liv, men det har hänt att foster/barn inte gått att rädda trots insatser. Men jag tror att det är lättare att ta när man gjort sitt yttersta om man ser att det inte kommer gå vägen.
Jag är trots allt för möjligheten till abort, även om inte alla delar i det hela är tilltalande. Jag tror nog också att jag hade kunnat utföra en skrapning låt oss säga utan allt för stora betänkligheter, om det hade ingått i yrket.
 

Liknande trådar

  • Låst
Relationer Gammal användare, men nytt konto, mest på grund av att jag... vet inte, men nästan skäms över mina egna tankar? Jag vet att det finns...
6 7 8
Svar
151
· Visningar
20 561
Senast: Gunnar
·
Hemmet Sitter här och funderar på min boendesituation, vad som är mest strategiskt... snäll buke, hjälp mig tänka <3 Jag har länge drömt om...
7 8 9
Svar
164
· Visningar
15 290
Relationer Varning för vääääldigt långt inlägg! Jag skriver sällan personliga saker här men nu känner jag att jag skulle behöva andras syn på...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
24 115
Senast: alazzi
·
Samhälle Jag är relativt "nyfödd" feminist, har väl egentligen alltid haft tankarna/känslorna men först de sista åren fattat att det är feminism...
Svar
11
· Visningar
1 186
Senast: vallhund
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Åka långt tåg med katt
  • Uppdateringstråd 29
  • Valp 2023 -den andra

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp