Achen av principsak???

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare pannkakssmet
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 5
  • Visningar Visningar 931
P

pannkakssmet

Min ridskola har nyligen bytt instruktör och jag märkte idag att han använder achen av...någon anledning på alla hästarna i hoppning!
Jag kom inte till att fråga varför han gjorde det, vilket jag borde ha gjort inser jag nu.
Vet någon här varför han gör detta? Har det någon praktisk fuktion?

/achenmotståndaren Pannkaka

Sv: Achen av principsak???

Tja, han vill kanske inte att någon häst ska gapa när ryttaren tar för mycket i tyglarna.

Ja, men han resonerar nog inte så. Det var jag som var :devil: eftersom jag inte heller gillar achenrem.

Han kanske tänker att om man drar igen truten på hästen så kan den inte komma undan förhållningar genom att gapa.

Jag ska se till att fråga honom när jag får tillfälle. Är det för att det ska se snyggt ut så kommer jag bli förbannad! :mad:

Jaa, det verkar ju inte så där väldans klyftgt med aachen på alla hästarna. Eller det är väl inte att föredra på någon häst egentligen... Men konfrontera honom du, han kanske har hittat nån dold funktion som får hästarna att hoppa bättre?:idea: ;)

Liknande trådar

Utrustning Hej! Jag har nu ridit på ridskola i ett år och tycker verkligen att det är helt fantastiskt. Jag känner att jag börjar få en djupare...
Svar
9
· Visningar
662
Senast: cowgirl81
·
Hästvård Magsår? Någon som haft en häst vars enda symptom varit att den varit riktigt sur när man rörde vid magen? Vi har haft veterinär ute som...
Svar
4
· Visningar
434
Senast: Malva1978
·
Skola & Jobb En kollega till mig började jobba i våras och det funkar inte bra. Personen har helt enkelt för många skador på bussarna och nu är det...
Svar
10
· Visningar
792
Senast: Tuvstarr
·
Gravid - 1år Familjen klarade vintern med en enda förkylning. Nu är 9 åringen inne på andra omgången kräksjuka... Först var han sjuk för 10 dagar...
Svar
4
· Visningar
978
Senast: Blyger
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Dalmatiner
  • Valp med diarré?
  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈