Bukefalos 28 år!

Add to ignore eller remove?

aiquen

Trådstartare
Om man låter ett spyware-program (typ Ad-Aware) eller ett virusprogram söka igenom ens dator brukar man efter avslutad genomsökning få två alternativ till vad man vill göra med de hittade filerna (t.ex. tracking cookies) och det är "add to ignore" eller "remove".

Vad ska man välja i det läget? Vad är det för skillnad? Liksom, ignore/ignore list vad är det för något? Inte vill jag väl ignorera de filer som mitt spyware-program hittar... Då kan de ju lika gärna få ligga ostörda redan från början? :confused:

Snälla, hjälp mig att förstå!
 
Sv: Add to ignore eller remove?

Om man låter ett spyware-program (typ Ad-Aware) eller ett virusprogram söka igenom ens dator brukar man efter avslutad genomsökning få två alternativ till vad man vill göra med de hittade filerna (t.ex. tracking cookies) och det är "add to ignore" eller "remove".

Vad ska man välja i det läget? Vad är det för skillnad? Liksom, ignore/ignore list vad är det för något? Inte vill jag väl ignorera de filer som mitt spyware-program hittar... Då kan de ju lika gärna få ligga ostörda redan från början? :confused:

Snälla, hjälp mig att förstå!

Du har ju förstått det hela alldeles utmärkt! ;) Precis som du säger så är "add to ignore" programmet sätt att fråga dig om det skall strunta i de filerna (dvs om du som användare vill behålla dem) eller ifall du vill trycka "remove" och programmet anser då att du som användare tycker att det är osäkra filer och de skall tas bort.
 

Liknande trådar

Kläder & Bli fin Jag har i omgångar letat efter en snygg jobbväska som rymmer lika mycket som en kappsäck men som designmässigt är mer handväska än tote...
2 3
Svar
44
· Visningar
3 748
Senast: Septicemia
·
  • Artikel
Dagbok Jag är uppvuxen med katter och har haft en katt själv också i vuxen ålder. Det har varit ganska lättsamt och enkelt och katten jag hade...
Svar
3
· Visningar
1 845
Senast: Zpunk
·
Relationer Känns väl egentligen lite för personligt att skriva detta såhär öppet, då jag har tillräckligt mycket info ute här för att man lätt ska...
8 9 10
Svar
196
· Visningar
16 141
Senast: TinyWiny
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Det finns vissa människor som framkallar mina sämre sidor. Människor som får mig att bli någon jag inte vill vara. Jag skulle så oerhört...
Svar
0
· Visningar
1 143
Senast: cassiopeja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp