Du använder en gammal webbläsare. Den visar troligen inte denna och andra webbplatser på ett riktigt sätt. Du bör uppgradera eller använda en annan webbläsare.
Min 2,5 års valack mäter i dag 175 cm och har 21,0 - 21,5 i skena. Han e högrest och väldigt långbent. Enligt mig tycker jag absolut att han hör till ädlare modellen av häst, även om han är utrustad med rätt mycket nacke o bogparti. Hur definierar ni en ädel respektive grov häst ? Tacksam för svar
Fullblod är ädla hästar. Kallblod är grövre hästar. Halvblod med mycket fullblod i sig, brukar vara ädla, dvs nättare till utseendet. Halvblod kan även vara grövre och ge ett tyngre och större intryck. Släng upp en bild på din häst, så kan vi se om den är ädel eller grövre!
Sandakan är en häst som jag tycker är väldigt ädel. Han ger ett "lättare" och nättare intryck. Han ser väldigt ädel ut i mina ögon i alla fall! Han ger mig inte alls ett intryck av att vara grov och tung.
Robin Z tycker jag är en grov häst. Han ser tyngre och "klumpigare" ut än tex. Sandakan.
Hästmänniskan Allting är ju inte tävling och träning heller tycker jag. För mig är det viktigt att det finns bra ridvägar. Jag bor i Skaraborg och vi...