Bukefalos 28 år!

Kalaspinglan

Trådstartare
I onsdags förra veckan blev jag undersökt via laparaskopi för att se om det är endometrios jag har. Jag var lite nervös innan, men ändå taggad. Skönt att få svar på alla frågor, och framför allt se ett litet ljus i tunneln där behandling ändå finns.

Men efter operationen konstaterar kirurgen att de inte hittar någonting. Ingen endometrios. Ingen ärrvävnad. Ingenting. Igår fick jag istället en MRT för att se om det är adenomyos jag har. Nu väntar jag på en återbesökstid för att få svar. Googlar jag på det så finns det ganska lite information, finns det någon här som har adenomyos?

Så tacksam ändå för att jag nu ”är i rullorna” för utredning, och att de på Endometriosmottagningen i Uppsala tar mig och min smärta på allvar. Men det känns ändå så tungt. Framför allt ovissheten. Varför har jag så ont? Och hur ska jag kunna få mitt liv tillbaks? :banghead:
 
Sv: Adenomyos

...fick just besked från avdelningen att jag kommer bli kallad för återkoppling i slutet på april, början på maj... Suck. Dubbelsuck, typ.
 

Liknande trådar

  • Låst
Relationer Gammal användare, men nytt konto, mest på grund av att jag... vet inte, men nästan skäms över mina egna tankar? Jag vet att det finns...
6 7 8
Svar
151
· Visningar
21 002
Senast: Gunnar
·
Kropp & Själ Jag ska börja med att nämna att detta är under utredning via läkare, så facit lär komma framöver. Men innan det är klart vill jag ändå...
2
Svar
26
· Visningar
1 900
Senast: Scata
·
Övr. Katt Jag gav i våras bort en katt åt en som frågade efter en ny, vuxen, katt då hennes förra blivit påkörd. Jag hade två som inte trivdes så...
Svar
19
· Visningar
2 188
Senast: Skjøldur
·
Katthälsa Hej Jag provar att fråga här. Snälla inga påhopp, jag är här för att be om tips o råd. Jag gör det bästa jag kan för mina katter efter...
Svar
18
· Visningar
3 534

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp