Administratörsbehörighet för att ändra region?

Liran

Trådstartare
Använder min 10 år gamla Dell-laptop till att titta på DVD-filmer. Igår såg vi en amerikansk DVD. Datorn upptäckte att det var fel region, och det gick buslätt att ändra. Idag när jag vill ändra tillbaka till europeisk region meddelar datorn att jag bara har ett regionsbyte kvar, och att jag behöver administratörsbehörighet för att ändra. Hur bevisar jag att jag är administratör till min gamla laptop?

Sv: Administratörsbehörighet för att ändra region?

Genom att logga in som administratör. Har du flera konton på datorn? Normalt brukar man automatiskt vara admin om man inte har flera konton. Kika i inställningarna för ditt konto.

Sv: Administratörsbehörighet för att ändra region?

Med så gammal dator så gissar jag på att du har windows XP, rätt?
Ditt konto måste ha administratörsrättigheter, verkar som du inte har det. Som standard så ger windows XP-installationen detta till den användaren som först skrivs in i installationsprogrammet. Kanske du använder något sekundärt konto? Kolla i kontrollpanelen på användarkonton vem som är vem.

Ja det är ett otygg det där med att ändra region. Har också haft en DVD-läsare som man har ett begränsat antal ändringar av region som man kan göra, sen är den låst till det sista (ligger i enheten, hjälper inte att installera om windows).

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Dagbok Om 1 vecka är det 3 år sedan jag sist kände kärlek, för då lämnade min älskade hund jordelivet. Han levde ett långt och lyckligt liv...
Svar
6
· Visningar
2 247
Senast: Rie
·
Juridik & Ekonomi Det här blir ett långt inlägg men jag hoppas att någon här orkar läsa och kan hjälpa mig. Den 15 december flyttade jag och min sambo...
Svar
10
· Visningar
2 956
Senast: nickan1
·
Relationer I vilken ände ska jag börja ens försöka förklara det som har hänt, mina tankar och allt kaos som just nu omsluter mig.. Jag får försöka... 7 8 9
Svar
164
· Visningar
35 996
Senast: cirkus
·
Relationer Jag ska försöka göra historien så kort som möjlig. Det är såhär va. Jag har, efter ett flertal dåliga och olyckliga förhållanden... 2
Svar
29
· Visningar
3 867
Senast: cirkus
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Kattmat i mousse-form
  • Hönstråden II
  • Diskbråck