Adobe Director

• IT & mobiler
  • Trådstartare Trådstartare Moej
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 6
  • Visningar Visningar 848
M

Moej

Nu hoppas jag att det finns någon här med ett litet hum om Director för jag har kört fast i en grundgrej.

Om jag ska göra en steg-för-steg instruktion där jag vill att en ny bild ska ersätta en annan när jag klickar på den (på "en annan" alltså) hur i hela världen gör jag då? För att liksom länka? Förstår ni?

Sv: Adobe Director

Nu var det många år sedan jag arbetade något i Director, men finns det inte en 'händelsebeskrivning' i menyerna? Det är ju liksom grunden i director att bilder visas i kedjeförlopp. Det låter lite som du arbetar i fel program - director är ju för rörliga bilder - det låter som du snarare ska ha Power Point?

Så det går inte att göra klickbara saker i director överhuvudtaget?

Jo, det går eftersom man i director skapar interaktiva händelser men vad jag minns är det video och flash och 3D som är basen i användarutbudet i programmet, alltså ett ganska avancerat program och det låter som att power point kanske skulle vara ett enklare alternativ om man inte är van vid att arbeta i adobe-miljö.

Nja tror inte mina uppdragsgivare blir så nöjda om dom får sin grej som PowerPoint-sak :p

Ska göra, till ett stort företag, en informationsgrej om en av deras avdelningar som de sedan ska dela ut till gamla och nya anställda. Ska vara på USB-minne, och den här steg-för-steg instruktionen är bara en del av allt. Har kört fast och dränker snart både mig och datorn i snön.

Jag får nog hålla med om att PowerPoint skulle vara ett bättre alternativ till det du är ute efter.

Vad är det för fel på PowerPoint då?
Det brukar finnas på de flesta företags datorer, det är enkelt att förstå och det är enkelt för dig att använda.

Varför skulle din uppdragsgivare inte godkänna att du använde PP?

Liknande trådar

Kropp & Själ ...Men inte direkt överlevnad. Okej en konstig trådstart. Men såhär är det. Mitt arbete måste plötsligt varsla. De sa att 5.5 tjänster... 2
Svar
29
· Visningar
3 284
Senast: Twihard
·
Träning Hejsan allihop För drygt 2 månader sen köpte jag en ny häst. En swb valack på 8 år, världens trevligaste. Han va inriden av tjejen jag... 2
Svar
22
· Visningar
3 218
Senast: Claraclara
·
Kultur Här kommer ett rykande färskt bokbingo att påbörjas i juni. Boken måste vara avslutad inom perioden. För dig som eventuellt inte varit... 26 27 28
Svar
554
· Visningar
18 188
Senast: Shpongle
·
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad... 8 9 10
Svar
186
· Visningar
24 662
Senast: Mia_R
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• GVFÖ 2025
  • Ung kille
  • Vad gör vi? Del CCXIII

Hund, Katt, Andra Djur