adoptera pensionerad greyhound...

• Övr. Hund
  • Trådstartare Trådstartare breccia
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 5
  • Visningar Visningar 5 085
B

breccia

Tänkte höra om någon här har gjort det? Eller vet någon hemsida om sådant?
tacksam för tips :)

Vet att Alexandra_W gjort det. Du kan ju PM:a henne. Hon har en hemsida också där hon skrivit om den hunden :)

Det finns ju en hel del pensionerade greyhounds i Sverige som söker nya hem.I dina trakter borde det finnas en hel del.Sök på hundkapplöpning så får du säkert fram någon nyttiga sida där du säkert kan få kontakt och hjälp.
Om du vill så har jag och bekanta till mej försökt att hjälpas åt att finna nya hem till olika greyhounds...då får du gärna höra av dej til mej så ska vi se vad vi kan ordna.

Jag har , 2 st.
Jag fick tag på mina hundar genom annons i lokaltidningen. Det är inte alls så vanligt med adoption/övertagande av pensionerade greyhounds i Sverige eftersom de är familjehundar precis som vilka andra hundar som helst. Inte alls som i USA och Storbritannien, där slit och slängmentaliteten regerar!!

Liknande trådar

Övr. Hund Hej! Jag har just hittat hunden med stort H! Tyvärr bor den så klart i USA så det blir att importera. Är det någon som nyligen gjort det...
Svar
7
· Visningar
1 021
Senast: hastflicka
·
Övr. Hund Jag planerar att adoptera/köpa en husky, inte imon utan om två år eller så när jag har hus och inte bor i lgh. Vi är fullt påläst på vad... 2 3
Svar
56
· Visningar
5 769
Senast: lilstar
·
Hundavel & Ras Jag letar efter ny hund då jag tyvärr är hundlös och efter många år med vinthundar (greyhound och saluki) börjar jag nu kolla utanför... 6 7 8
Svar
144
· Visningar
7 300
Senast: Otherside
·
Hundträning Hej! Vi har en nu elva år gammal amstaff som vi adopterade för strax under två år sedan. Fantastisk hund, världens snällaste. Alltid...
Svar
4
· Visningar
721
Senast: Dundeyr
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Besiktning nödvändig?
  • Hingstvalsfunderingar 2025