Bukefalos 28 år!

adoptera pensionerad greyhound...

B

breccia

Tänkte höra om någon här har gjort det? Eller vet någon hemsida om sådant?
tacksam för tips :)
 
Vet att Alexandra_W gjort det. Du kan ju PM:a henne. Hon har en hemsida också där hon skrivit om den hunden :)
 
Det finns ju en hel del pensionerade greyhounds i Sverige som söker nya hem.I dina trakter borde det finnas en hel del.Sök på hundkapplöpning så får du säkert fram någon nyttiga sida där du säkert kan få kontakt och hjälp.
Om du vill så har jag och bekanta till mej försökt att hjälpas åt att finna nya hem till olika greyhounds...då får du gärna höra av dej til mej så ska vi se vad vi kan ordna.
 
Jag har , 2 st.
Jag fick tag på mina hundar genom annons i lokaltidningen. Det är inte alls så vanligt med adoption/övertagande av pensionerade greyhounds i Sverige eftersom de är familjehundar precis som vilka andra hundar som helst. Inte alls som i USA och Storbritannien, där slit och slängmentaliteten regerar!!
 

Liknande trådar

Fritid Har ni tips på en bra solcellradio, gärna med usb för laddning av moiltelefon (om det finns en sådan funktion)? Tänkte att det kunde...
Svar
3
· Visningar
199
Senast: Sassy
·
Hundträning Hej. Jag har en mittelspitz hane på 2år. Har ett problem att han är så misstänksam emot mig och nu har han börjat totalvägra att klippa...
Svar
15
· Visningar
777
Senast: Josefineeee
·
Övr. Hund Hej! Har ett par nya grannar ett som flyttat in ovanför mig, som har flera olika hundar som låter en del när de går i trapphuset...
Svar
9
· Visningar
720
Senast: Nepenthe
·
Skola & Jobb Jag har gjort en uppgift i skolan (läser engelska för mellanstadiet) och fick tillbaka uppgiften idag. I princip det enda läraren hade...
2 3 4
Svar
63
· Visningar
2 465
Senast: Sedna
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Fixa innan tävling?
  • Ridskoleryttare
  • Trollet rymmer

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp